AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Mercedes-Benz
ContiTrade Services s.r.o.


Volkswagen Amarok nyní s výkonným šestiválcem

Prémiový pick-up bude jako jediný v segmentu nabízen s výkonným turbodieselem V6. Nejnovější generace šestiválce s výkonem až 165 kW a točivým momentem 550 N.m.

Volkswagen Užitkové vozy posouvá laťku ještě výš. Amarok, prémiový pick-up v segmentu B, dostane větší „srdce“ v podobě nejnovější generace vidlicového šestiválce, jehož prostřednictvím bude schopen maximálně realizovat svůj výkonový potenciál. Budoucí řidiči Amaroku budou mít s novým agregátem 3,0 litru k dispozici o jeden litr vyšší zdvihový objem. Pick-up, který je doma na silnici i v terénu, dosahuje ve vrcholné verzi maximálního točivého momentu 550 N.m a nejvyššího výkonu 165 kW/224 k.

Nový výkonný vznětový motor V6 pro model Amarok vychází vstříc přání zákazníků požadujících vysokou hnací sílu v nízkých otáčkách. Zároveň přesvědčí i svou robustností a spolehlivostí. Maximální točivý moment suverénního šestiválce lze využívat již při 1500 otáčkách za minutu. A jeho hodnota činí 550 N.m, tedy o 130 N.m více než u předchozího modelu. Tím je zajištěna dostatečná hnací síla a dynamika ve všech jízdních situacích.

Dlouhý převod nejvyššího stupně mechanické nebo osmistupňové samočinné převodovky snižuje při jízdě ustálenou rychlostí úroveň otáček a spotřebu paliva a podílí se také na nižší hlučnosti a nízkých hodnotách emisí CO2. Kombinovaná spotřeba paliva EU nového modelu Amarok s výkonem 165 kW a 8stupňovou samočinnou převodovkou bude mít pravděpodobně hodnotu 7,6 litru nafty na 100 km (1). To odpovídá emisím CO2 199 g/km (1).

Motor se vyznačuje mimořádně dlouhou životností a robustností. Pro nový Amarok budou na výběr tři výkonové stupně motoru 3.0 TDI se zdvihovým objemem 2967 cm3: 120 kW/163 k, 150 kW/204 k nebo již zmíněných 165 kW/224 k. Všechny splňují nejnovější emisní normu EU 6. Jako první bude zpočátku k dispozici nejvýkonnější agregát. Již od listopadu 2016 tak budou mít zákazníci značky Volkswagen Užitkové vozy přístup k atraktivnímu šestiválcovému motoru.

V závislosti na výkonu budou nabízeny tři různé varianty pohonu: klasický pohon zadních kol nebo pohon všech kol 4MOTION, a to buď ve verzi s mechanickou převodovkou jako pohon zadních kol s připojitelnou přední nápravou, nebo v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou jako trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. V Evropě sériově dodávané řízení s posilovačem Servotronic je pro model Amarok nové a zaručuje velmi precizní ovládání. Výkonný pick-up v případě potřeby za všech okolností rychle a bezpečně zastaví díky novým brzdovým kotoučům v 17“ verzi na přední nápravě Amaroku o výkonu 165 kW a brzdovým kotoučům na zadní nápravě v 16“ verzi. Součástí sériové výbavy je také mnohonásobně oceněná multikolizní brzda.

Atletičtější příď a zcela nová přístrojová deska umocňují skvělý dojem, který Amarok zanechává. K tomu je nutno připočítat ještě nová ergonomická sedadla. Výsledkem je ještě kvalitnější vozidlo, jehož design odpovídá aktuální DNA značky Volkswagen. Amarok s délkou 5,25 metru a šířkou 2,23 metru (včetně zrcátek) naplňuje všechna očekávání, kladená na klasický pick-up.

V Evropě bude u příležitosti uvedení na trh nabízena speciální edice pod označením Amarok Aventura, jehož nový rám za kabinou, lakovaný v barvě karoserie, vizuálně prodlužuje dvojitou kabinu Amaroku směrem dozadu a zároveň překrývá malou část ložné plochy 2,52 m2 otevřeného nákladového prostoru. Pro nákladový prostor Amaroku jsou i nadále nabízeny různé stylové rámy a kryty, ochranné povrchové úpravy nebo uzavřené nástavby.

Na ložnou plochu čtyřdveřového modelu Amarok lze i nadále umístit napříč jednu europaletu a užitečná hmotnost – v závislosti na výbavě – přesahuje hranici jedné tuny. Několik variant nového modelu Amarok bude navíc schopno jízdy s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.

Různé stupně výbavy modelu Amarok budou vybaveny většími koly, která umocňují vzhled výkonného pick-upu. Amarok Aventura se může pochlubit 20“ koly z lehké slitiny, zadní kamerou a parkovacími senzory PDC (Park Distance Control). Celkový vzhled verze Aventura dokonale završují bi-xenonové světlomety, světlomety LED pro denní svícení, osvětlení registrační značky diodami LED a boční prahy pod dveřmi s osvětlením LED.

(1) = předběžné hodnoty, v závislosti na výbavě

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
auto MOTOL BENI a. s.
Toplac s.r.o.
Standox