Ta světla jsou opravdu neskutečně veliká. Podívejte se na jakýkoliv automobil ve vašem okolí, ovšem na žádném z nich nenajdete něco tak obrovitého. Vždyť zasahují od čelního sacího otvoru téměř až k přednímu oknu. Je ale možné, že Peugeot je na modelu 308 navrhl schválně takové, v podstatě jde totiž o jedno z mála poznávacích znamení, díky kterým můžete tuto novinku odlišit od zbytku modelové řady. Třistaosma se totiž svému předchůdci, Peugeotu 307, podobá doslova jako vejce vejci a rozdíly můžete najít až při přímém srovnání.
To ovšem není na škodu, i když Třistasedmička vždy tak nějak ležela ve stínu svého menšího sourozence s číslem 207. Ten zároveň také odstartoval novou designovou vlnu Peugeotu, kde model 308 je jen logickým vyústěním. Oproti svému předchůdci navíc dle tradic automobilky o půl třídy narostl, otázkou tak zůstává, zda nejde spíše o nástupce Peugeotu 405. Co do délky jsou si oba vozy podobni, i když Třistaosma je typickým hatchbackem, a to se vším všudy, tedy i se zavazadlovým prostorem, který je větší (348 l) než se na první pohled zdá.
Filtrovaná síla
Největším kladem je ale kromě prvotřídního zpracování interiéru především pohonná jednotka. Motor 1.6 HDi dostal totiž filtr pevných částic, který se stará o snížení emisí i průměrné spotřeby 4,7 l/100 km, jenž ovšem mimo město padá dokonce až na pouhých 3,9 l/100 km. Přesto máte stále k dispozici 109 koní a 240 Nm točivého momentu, což se podepisuje na zrychlení 0–100 km/h za 11,3 s, nejvyšší rychlost je pak 191 km/h. Těchto hodnot přitom můžete dosahovat zcela nenuceně a bez jakýchkoliv rušivých elementů, motor je totiž výjimečně tichý i při startování za studena. Předjížděcí manévry sice již tak briskní nejsou, ale pokud se na ně připravíte, odehraje se vše během několika okamžiků a bez jakéhokoliv nebezpečí.
Podvozek je navíc spíše komfortního než sportovního charakteru, takže plně odpovídá výkonu motoru. V zatáčkách tak nehrozí náhlý smyk, Peugeot je díky zatížené přídi navíc spíše nedotáčivý. Pohon předních kol je ale v této situaci dostatečným řešením pro takřka automatickou korekci nebezpečných situací. Pomáhá také řízení dostatečně dávající najevo, jakým směrem jsou přední kola natočena. Řazení odpovídá nárokům na hatchbacky střední třídy, stejně jako odezva plynového a brzdového pedálu.
Francouzská velkorysost
O třídu výše se ale nachází sladění a slícování interiéru, stejně jako výběr barev a materiálů. Peugeot udělal velký skok kupředu a je to znát, i když vyhřívání sedadel by u testované verze Premium mohlo být již obsaženo ve výbavě. Především v nadcházející zimní sezóně by zákazníci tento doplněk uvítali, dieselové motory totiž obvykle potřebují déle času, než se dostanou na svou provozní teplotu a začnou vyhřívat vnitřek.
Ten je navíc díky nárůstu rozměrů oproti předchůdci opravdu velkorysý, čtyři dospělé tak odveze bez problémů i s jejich zavazadly. Cenově přitom zdaleka nejde o vůz, který by mohl ohrozit váš rodinný rozpočet, za testovanou verzi Premium totiž dáte jen 588.900 korun. A možná, když se budete trochu snažit, přihodí prodejce i to vyhřívání sedadel. Na tu zimu vám ho zcela určitě doporučuji.
Peugeot 308 1.6 HDi | |
---|---|
Cena: | 842.900 korun |
Motor: | řadový čtyřválec, 1.560 cm3, turbodmychadlo |
Koncepce: | motor vpředu, pohon předních kol |
Výkon: | 109 koní v 4.000 ot./min. |
Točivý moment: | 240 Nm při 1.750 ot./min. |
Hmotnost: | 1.397 kg |
Objem kufru: | 348 litrů |
Objem nádrže: | 60 litrů |
Zrychlení 0–100 km/h: | 11,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 191 km/h |
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) | 6,0/3,9/4,7 l/100 km |