Celosvětově první luxusní vůz s hybridním pohonem, model RX 400h, se začal prodávat v dubnu roku 2005. Na připomínku tohoto milníku byl hybridní vůz Lexus NX 300h s pořadovým číslem 1 milion slavnostně předán zákazníkovi v italském Milánu Alainem Uyttenhovenem, ředitelem společnosti Lexus Europe.
„Je to můj první Lexus. Vybral jsem si model této značky z důvodu její hodnoty a prestiže. Když jsem viděl nový Lexus NX 300h byl jsem nadšený jeho designem a možnostmi, jaké hybridní pohon nabízí,“ uvádí Aldo Pirronello, hrdý majitel hybridního Lexusu s pořadovým číslem 1 milion.
„Hybridní systém je i nadále naší charakteristickou technologií pohonu. Určili jsme si náročné ekologické cíle až do roku 2050, přičemž celosvětová obliba hybridních technologií je k dosažení těchto cílů nesmírně důležitá. Jsem nadšený, že důvěru v naše hybridní modely Lexus vložilo více než milion zákazníků po celém světě,“ říká Tokuo Fukuichi, prezident Lexus International.
Premiéra technologie plně hybridního pohonu se uskutečnila v dubnu roku 2005, kdy Lexus představil svůj první plně hybridní model a zároveň první plně hybridní luxusní SUV, model RX 400h. Značka postupně rozšířila svoji hybridní modelovou řadu o první hybridní luxusní sedan, model GS 450h (v roce 2006) a následně v roce 2007 o nejvýkonnější plně hybridní sedan LS 600h. Hybridní pohon nabídl i HS 250h v roce 2009. V roce 2011 jej následoval model CT 200h. ES 300h bylo uvedeno na trh v roce 2012 a o rok později následovaly IS 300h a GS 300h. V roce 2014 se nabídka rozšířila i o první luxusní středně velký crossover NX 300h. Na konci roku 2015 se představilo RC 300h, první prémiové sportovní kupé s plně hybridním pohonem. V současnosti Lexus nabízí 10 modelů s plně hybridním pohonem a je prémiovou značkou s nejširší modelovou řadou vozů s plně hybridním pohonem.
Evropa je pro hybridní modely Lexus klíčovým regionem, neboť zde automobilka prodá celosvětově nejvíce hybridních vozů. V roce 2015 bylo 64 % ze všech vozů Lexus prodaných v Evropě vybaveno hybridním pohonem. V samotné západní Evropě pak tento podíl dosáhl dokonce 95 %. V rámci Evropy je Lexus s odstupem nejúspěšnější prémiovou automobilkou nabízející hybridní modely s podílem na trhu přes 45 %, při vyloučení plug-in hybridních modelů pak dokonce 77 %.
„Technologie plně hybridního pohonu je pro Lexus již od roku 2005 charakteristickou technologií pohonného ústrojí. Nabízí skvělou spotřebu paliva a nízké emise CO2, což znamená nízké náklady spojené s vlastnictvím. Kromě toho naše hybridní vozy nabízí požitek z kultivované jízdy s vysokou úrovní jízdního pohodlí. Takže není překvapením, že u našich zákazníků získává nejvyšší skóre v hodnoceních spokojenosti,“ uvedl Alain Uyttenhoven.
Lexus již v letošním roce představil svůj nejnovější plně hybridní model LC 500h, jenž využívá novou generaci výkonného plně hybridního pohonu, označovaného MSHS (vícestupňový hybridní pohon). Systém MSHS ještě rozšiřuje výhody hybridu o vyšší výkon, dynamičtější akceleraci, lepší záběrové schopnosti a nižší spotřebu. Model LC 500h vstoupí do prodeje na jaře roku 2017.
„Jsem si jist tím, že náš nový výkonný systém hybridního pohonu povede k dalším úspěchům hybridních vozů a přiláká dokonce ty zákazníky, kteří o hybridním vozu prozatím nikdy neuvažovali,“ uzavřel Alain Uyttenhoven.