Cílem jejich cesty byla významné evropské akce v Amsterdamu, na níž se sešla desítka výrobců automobilů s ministry dopravy Evropské Unie, které momentálně předsedá Nizozemsko.
Oba vozy skupiny PSA opustily vývojové centrum PSA ve Vélizy v režimu „eyes off“, tj. bez dohledu řidiče, a vydaly se po běžných silnicích na trasu Paříž – Amsterdam dlouhou několik set kilometrů. Režim „eyes off“ odpovídá třetímu stupni autonomního řízení, což znamená, že řidič nemusí nijak zasahovat do řízení, jen sleduje, zda systémy fungují správně. Na části trasy ve Francii měli možnost si vozy vyzkoušet dva bloggeři a jeden novinář.
Tato nová iniciativa proběhla při příležitosti evropské akce „The Experience“, která se konala 14. dubna 2016 v rámci programu neformálního summitu ministrů dopravy EU v Amsterdamu. Rada ministrů vydala prohlášení vyzývající ke spolupráci výrobců a vlád s cílem zintenzivnit výzkum a vývoj v oblasti řízení autonomních vozů, změnit právní předpisy a zlepšit infrastrukturu.
Skupina PSA využila akce „The Experience“, kterou zorganizovalo nizozemské ministerstvo infrastruktury a životního prostředí a město Amsterdam, aby představila své dva předváděcí vozy s 3. stupněm automatizace „eyes off“. Ministři dopravy EU měli možnost usednout do vozů s autonomním řízením různých výrobců a absolvovat několikakilometrovou zkušební jízdu v reálných podmínkách provozu.
Skupina PSA byla v červenci 2015 první automobilkou, která získala potřebná povolení k testování svých vozidel s autonomním řízením na běžných silnicích ve Francii. Čtyři vozy Citroën C4 Picasso ujely více než 20 000 km na silnicích z Paříže do Bordeaux a z Paříže do města Vigo ve Španělsku. Skupina PSA bude od roku 2018 nabízet funkce automatizovaného řízení – pod dohledem řidiče – a od roku 2020 nabídne zcela autonomní funkce umožňující předat vozu plnou kontrolu nad řízením.