Tento motor se používá ve vozech Peugeot 208, 308, 2008 a 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus a C4 Picasso a dále ve vozech DS 3 a DS 4. Agregát PureTech snižuje spotřebu paliva a emise CO2 v průměru o 18 % ve srovnání s atmosférickými motory EP, které jsou již samy o sobě referencí na trhu. Menší a lehčí přeplňovaný benzínový motor PureTech nabízí potěšení z jízdy a výkon, které jsou v této výkonové kategorii nevídané.
V červnu 2015 získal tento motor cenu „Motor roku“, který uděluje porota soutěže „The International Engine of the Year Awards“, a to v kategorii motorů o objemu 1,0 až 1,4 l. Jde o ocenění technologie a výkonu tohoto špičkového produktu.
Výroba tříválcových motorů PureTech začala v továrně Française de Mécanique v březnu 2014 a v současné době zde 4 týmy vyrábí 6450 kusů za týden.
Ředitel pro Evropu Denis Martin při této příležitosti uvedl: „Náš zážehový motor PureTech je klíčovým faktorem úspěchu modelů, které jsou jím vybaveny. V současném kontextu vývoje poměru zážehových a vznětových motorů poskytuje výkon tohoto vynikajícího tříválce skupině PSA konkurenční výhodu, kterou naše týmy v terénu dokážou využít pro zvýšení našeho podílu na trhu“.
Tříválcový motor PureTech
Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Siang-jang s kapacitou 200 000 motorů ročně.
Průmyslová divize pro region Sever (Pôle Industriel Régional Nord)
Podniky Française de Mécanique (Douvrin), Valenciennes et de Sevelnord (Hordain) skupiny PSA Peugeot Citroën tvoří od 1. ledna 2015 průmyslovou divizi pro region Sever, aby tak posílily konkurenceschopnost výrobní základny skupiny PSA v Evropě (a především ve Francii) a urychlily výkonnost svých továren. Cílem vytvoření průmyslové divize pro region Sever je co nejlépe využít silné zastoupení skupiny PSA Peugeot Citroën v severním departementu Pas-de-Calais a rozvíjet součinnost mezi všemi třemi podniky a sladit metody jejich fungování.
Française de Mécanique
Továrna Française de Mécanique se sídlem v Douvrinu (Pas-de-Calais) je pobočkou skupiny PSA Peugeot Citroën. Podnik, založený v roce 1969, zajišťuje výrobu čtyř hlavních skupin benzínových motorů (3 pro PSA Peugeot Citroën a 1 pro Renault) a výrobu jejich hlavních součástí: blok motorů, táhla, klikové hřídele, hlavy válců. Podnik, v němž pracuje 2450 zaměstnanců, vyrábí každý den 2625 motorů.