Toyota Land Cruiser se stala během více než 60 let, co se vyrábí, doslova legendou. K tomu jí pomohly vlastnosti, kterých si na ní cení její majitelé dodnes. Těmi jsou zejména kvalita, spolehlivost a výdrž. Nyní přichází tento král terénu s dalšími vylepšeními. Těmi jsou nový vznětový motor D-4D o objemu 2,8 l a nová převodovka. Nový Land Cruiser je elegantní, dynamický a zároveň připravený k tvrdé práci.
Byl to právě model Land Cruiser, který pomohl automobilce Toyota v rozmachu v 50. letech minulého století. Díky němu značka pronikla na nové, do té doby neprozkoumané trhy a dostala se na všech sedm kontinentů (včetně Antarktidy). Land Cruiser je jedním z nejprodávanějších vozů na světě s pohonem všech kol.
Nový motor a převodovka
Novinky modelu Land Cruiser je potřeba hledat pod kapotou. Zde je k dispozici zcela nový vznětový motor D-4D o objemu 2,8 litru, který nabízí maximální výkon 130 kW (177 k) a spotřebu 7,4 l/100 km. Tato poháněcí jednotka nahradila dosavadní turbodiesel 3,0 l. Nový motor je přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a v jeho výbavě nechybí ani systém SCR, který snižuje množství oxidů dusíku ve výfukových plynech. Pokud zákazníci preferují větší objem motoru, pak je pro ně k dispozici čtyřlitrová zážehová jednotka (4.0 Dual VVT-i) s výkonem 207 kW a spotřebou 10,6 l/100 km. Oba motory splňují emisní normy Euro 6.
Vylepšení se dotkla také převodovky. Dosavadní pětistupňovou samočinnou převodovku vystřídala nová šestistupňová samočinná převodovka 6 Super ECT, která přispívá k úspoře paliva.
Vůz připravený zdolat jakýkoliv terén
Land Cruiser však stále zůstává věrný své pověsti. Nabízí dokonalý komfort při jízdě po zpevněných cestách, i ve chvílích, kdy z nich řidič sjede a mohou se naplno projevit terénní schopnosti vozu.