Na jedenáctém kongresu ISAL 2015 (International Symposium on Automotive Lighting) poskytnou přednášející společnosti Audi přehled o osvětlovací technice budoucnosti. Kongres začne 28. září 2015 v Darmstadtu. Program největší a nejdůležitější konference o automobilové osvětlovací technice zahájí Shuji Nakamura, nositel Nobelovy ceny za fyziku 2014, a poté vystoupí řečníci pozvaní značkou Audi se svými prezentacemi o nejnovějších trendech a směrech vývoje. V místě konání sympozia bude také vystaven koncepční vůz z IAA, který demonstruje další krok ve vývoji automobilové osvětlovací techniky v podobě nové technologie Matrix OLED.
„Toto sympozium je pro Audi důležitým fórem, protože obrací pozornost k osvětlovací technice. Naši zákazníci budou mít prospěch z výsledků těchto diskuzí mezi profesionály,“ vysvětluje Dr. Wolfgang Huhn, vedoucí vývoje osvětlení ve společnosti Audi. Prémiová značka je lídrem v oblasti osvětlovací techniky a mimo jiné uvedla na trh světlomety LED. „Technický pokrok a vetší objemy výroby vytvářejí příležitost k tomu, abychom mohli zákazníkům nabízet vynikající osvětlovací techniku s atraktivním poměrem cena/výkon,“ říká Huhn. „Vývojáři osvětlovací techniky ve společnosti Audi úzce spolupracují s designéry. Jako jeden tým vytvářejí automobily s dokonale harmonickým designem, který je doplněn koherentním vzhledem osvětlovací techniky, z něhož má užitek také řidič.“
Úvodní projev pronese nositel Nobelovy ceny Shuji Nakamura. Ihned po něm zahájí sérii přednášek na sympoziu ISAL 2015 Stephan Berlitz, vedoucí vývoje inovací v oblasti osvětlení ve společnosti Audi, svou prezentací na téma „Budoucnost osvětlovací techniky“. Kromě technologií ze současné nabídky, která zahrnuje například světlomety Matrix LED a příslušné asistenční systémy, se budou přednášející společnosti Audi věnovat také budoucí technice, jako jsou světlomety Matrix Laser. V těchto světlometech je laserové světlo vytvářeno prostorově odděleným zdrojem. Mikrozrcadlo následně zajišťuje inteligentně řízené rozložení světla.
„Technologie Matrix LED a Matrix Laser mají stále velký potenciál,“ říká Stephan Berlitz. Audi plánuje použití kamerových systémů pro velmi precizní řízení světla. Podobně lze využít technologii komunikace „Car-to-X“, která propojuje vozidlo s ostatními vozy a infrastrukturou, pro oblasti za hranicí zorného pole řidiče. „Určujeme tempo vývoje v celé této technické oblasti, v níž hraje hlavní roli souhra mezi estetikou, dynamikou a interakcí,“ zdůrazňuje Berlitz. „Naše osvětlení vyvíjíme tak, aby ještě intenzivněji reagovalo na ostatní účastníky silničního provozu a okolní prostředí.“ Příkladem je osvětlení pro jízdu staveništěm. Inženýři Audi v současnosti pracují na technologii, která promítá šířku vozidla na silnici, jako precizně definované pruhy světla. Řidič je tak dobře a bezpečně veden při jízdě zúženými jízdními pruhy.
Audi je lídrem ve vývoji osvětlovací techniky pro automobily, což dokazuje celá řada milníků, mezi něž patří například světlomety LED pro denní svícení v modelu Audi A8 W12 (2004), první světlomety LED pro všechny osvětlovací funkce v modelu Audi R8 (2008), síťové propojení světlometů s navigačním systémem v Audi A8 (2010), dynamické ukazatele směru v Audi R8 (2012), světlomety Matrix LED v Audi A8 (2013) a bodové laserové dálkové světlomety v modelu Audi R8 LMX (2014). Nejnovější inovací v oblasti osvětlení je funkce proti oslňování světlem odráženým od dopravních značek, která je součástí světlometů Matrix LED v modelu Audi A4 (2015).
Značka se čtyřmi kruhy posouvá vývoj osvětlovací techniky ještě dál. Na IAA 2015 byl v expozici Audi vystaven koncepční vůz Audi e-tron quattro concept se světlomety Matrix OLED. Organické elektroluminiscenční diody OLED (Organic Light Emitting Diode) ideálním způsobem kombinují high-tech a design. V každé jednotce OLED jsou dvě elektrody – alespoň jedna z nich musí být průhledná – tvořeny četnými tenkými vrstvami organických polovodičových materiálů. Jejich světlo dosahuje nové úrovně homogenity, přičemž intenzitu světla lze plynule měnit. Tyto světlomety nevrhají žádné stíny, ani nevyžadují reflektory, světlovody a podobné optické díly. Nové pružné materiály pro podkladové vrstvy umožňují realizovat prostorové tvary, a otvírají tak designérům zcela nové dimenze pro jejich tvůrčí činnost. Audi hodlá zavést technologii OLED do sériové výroby nejprve v zadních světlometech.