Continental Commercial Specialty Tires (CST) představuje dva nové typy pneumatik pro terénní použití (OTR): Conti EM-Master E3/L3 a E4/L4 a také Conti RDT-Master E4. Tyto pláště jsou uzpůsobeny specifickým požadavkům segmentu stavebních a těžkých nákladních vozů. Nově vyvinutý vzorek běhounu činí každou z pneumatik vhodnou pro různá prostředí od měkké, bahnité půdy po pevný terén. Oba typy bez ohledu na podmínky použití nabízejí excelentní trakci a vysokou odolnost proti proříznutí.
Uvedením nových pneumatik segmentu OTR Continental CST rozšiřuje komplexní portfolio speciálních pneumatik a podtrhuje své obchodní ambice v sektoru stavebnictví. „Conti EM-Master E3/L3 a E4/L4, stejně jako Conti RDT-Master E4 jsou dalším úspěšným výsledkem našeho závazku vytvářet přesně cílená řešení,“ řekl Christian Luther, manažer produktové řady Earthmover Tires v Continental CST. „Vzhledem k naší expanzní strategii 2025 chceme v průběhu nadcházejících let nadále rozšiřovat a optimalizovat produktovou řadu i portfolio služeb pro stavebnictví či doly.“ První pneumatiky budou k dispozici na konci roku 2015. Další rozměry a typy plášťů jsou plánovány na rok 2016 a následující.
Conti EM-Master: excelentní samočisticí schopnosti
Pneumatiky Conti EM-Master jsou k dispozici ve dvou provedeních, z nichž každé se perfektně hodí pro specifické požadavky OTR použití, ať už na bahnité půdě nebo v kamenitém terénu. Obutí Conti EM-Master E3/L3 je vhodné pro bahnité a měkké podloží, zatímco Conti EM-Master E4/L4 představuje skvělou volbou pro použití na šotolině či kamenech. Důvodem je rozdílný dezén obou typů pneumatik. Conti EM-Master E3/L3 má běžnou hloubku vzorku a větší mezery mezi bloky dezénu než EM-Master E4/L4. Výsledkem jsou vynikající samočisticí vlastnosti, výborná trakce a dobrá manévrovatelnost, která usnadňuje mobilitu v bahnitém terénu. Otevřená konstrukce a normální hloubka dezénu (100 %) provedení E3/L3 přináší také lepší chlazení a méně vytvářeného tepla, čímž efektivně prodlužuje servisní intervaly.
Ve srovnání s Conti EM-Master E3/L3 má provedení E4/L4 větší bloky dezénu s menšími mezerami a větší hloubku vzorku. Protože nové pneumatiky nabízí lepší ochranu kostry pláště a skvělou odolnost proti jeho proříznutí, minimalizují riziko defektů a prostojů. Menší rozestupy bloků dezénu rovněž přináší hladší jízdu i po pevném povrchu. Díky běhounu vysoce odolnému proti opotřebení zajišťuje EM-Master E4/L4 ještě delší servisní intervaly než E3/L3. Jak Conti-Master E3/L3, tak E4/L4 budou k dispozici v rozměrech 23.5R25, 26.5R25 a 29.5R25; Conti EM-Master E3/L3 pak navíc také v rozměru 20.5R25. Proto jsou tyto pneumatiky použitelné na kloubových demprech (ADTs), nakladačích i buldozerech.
Conti RDT-Master E4: maximální trakce i při plném zatížení
Pneumatika Conti RDT-Master E4 je navržena pro přepravu extrémně těžkých nákladů. Speciální konstrukce dezénu s hlubokými drážkami a širokým, rovným běhounem bez zaoblení zprostředkuje možnost velkého zatížení a odolnost proti proříznutí. Zkosené hrany a otevřená stavba ramen přináší vysokou stabilitu v podélném směru, což předznamenává lepší chování při jízdě a maximální trakci i na nerovném terénu. Speciální konstrukce dezénu navíc zajišťuje vynikající samočisticí vlastnosti na blátivém povrchu. RDT-Master E4 bude k dispozici v rozměrech 18.00R33, 21.00R33, 21.00R35 a 24.00R35 a je vhodná pro těžká stavební vozidla, jako jsou pevné dempry.
ContiPressureCheck™ zvyšuje efektivitu flotily
Na pneumatiky Conti EM Master E3/L3 a E4/L4 i Conti RDT-Master lze jednoduše namontovat čidlo osvědčeného systému sledování tlaku vzduchu v pneumatice ContiPressureCheck™, a zvýšit tak bezpečnost, stejně jako efektivitu flotily provozované v náročných podmínkách stavebnictví, těžařství nebo dolů. Díky samočinné kontrole tlaku vzduchu v pneumatikách je omezeno riziko havárií způsobených defektem, což přináší vyšší bezpečnost pro řidiče i vozidlo. Správný tlak vzduchu v pneumatikách dále vede k nižší spotřebě energie a prodloužení kilometrového proběhu. Provozovatelé vozových parků tak mohou za pomoci ContiPressureCheck™ výrazně snížit náklady a zvýšit efektivitu své flotily. Zároveň je eliminován dopad na životní prostředí, od nižších emisí CO2 po prodlouženou životnost pneumatiky.