Začlenění technologie BMW eDrive do stále se zvyšujícího počtu modelů značky BMW, pokračující vývoj spalovacích motorů s technologií TwinPower Turbo a pro delší časový horizont plánovaný pohon s vodíkovými palivovými články (FCEV) výrazným způsobem pomáhají BMW Group v přípravě na náročné výzvy budoucnosti. Za všemi těmito technologiemi stojí flexibilní koncepce, která umožňuje různé hnací systémy používat v různých typech vozidel. Jde především o úsporné zážehové a vznětové motory, plug-in hybridní technologie, čistě elektrický pohon a v budoucnosti také vodíkové palivové články. Vždy je pro každý segment a různé požadavky zákazníků připravena optimální technologie pohonu.
Testovací okruh BMW Group v Miramas: ideální prostředí pro testování inovativních hnacích systémů a technologií podvozku.
Jihofrancouzský testovací okruh v Miramas již téměř 30 let hraje klíčovou roli ve vývoji automobilů a motocyklů značky BMW. Tento 473hektarový areál nabízí díky stabilnímu podnebí a širokým možnostem využití ideální prostředí pro intenzivní testování hnacích systémů a technologií podvozku. Okruh Autodrome de Miramas BMW France zakoupilo v roce 1986 a od té doby je neustále rozšiřován a vylepšován. Kromě testovacích okruhů, které dohromady měří více než 50 kilometrů, se Miramas vyznačuje také ultramoderním kancelářským a dílenským zázemím pro vývoj a ladění nových modelů, stejně tak jako elektronických řídicích systémů.
V srdci testovacího zařízení se nachází pětikilometrový asfaltový ovál, který byl dříve součástí závodního okruhu. Kromě toho se pro individuální testování a rozšířené testovací programy využívá také dálniční okruh pro testování maximální rychlosti, nejrůznější druhy silnic a stoupání, kde se zkouší ovladatelnost vozu, dále serpentiny, nezpevněné cesty a off-roadové sekce. Mezi mimořádné přednosti testovacího areálu v Miramas patří kopie části okruhu Nürburgring. Rekonstrukční práce na oválu Petit Ovale v Miramas zahrnovaly vybudování věrné kopie zatáčky Karussel, nacházející se právě na Severní smyčce okruhu Nürburgring. Mimořádně náročné sekce testovacího okruhu od té doby poskytují ultimativní měřítko pro optimalizaci a ladění podvozkových skupin a elektronických řídicích systémů.
Prototyp BMW řady 2 Active Tourer plug-in hybrid: Technologie BMW eDrive se objevuje v dalších modelech značky BMW.
Elektromobilita přidala další kapitolu do bohaté nabídky značky BMW. Technologie BMW eDrive, vyvinutá pro automobily BMW i, se dostává do dalších automobilů, stává se součástí plug-in hybridní hnací soustavy a zvyšuje její flexibilitu. V případě BMW řady 2 Active Tourer je poprvé spojena se spalovacím motorem uloženým vpředu napříč. V Miramas představovaný plug-in hybridní prototyp BMW řady 2 Active Tourer tvoří zážehový 3válec BMW TwinPower Turbo pohánějící přední kola, vysokonapěťový generátor umístěný v přední části a elektromotor, který roztáčí zadní kola. Výsledkem je podobný systém pohonu všech kol, jaký je použitý v BMW i8, ovšem zde v zrcadlovém uspořádání.
Vysokou účinnost plug-in hybridní soustavy, schopnost jízdy čistě na elektrický pohon a okamžitý nástup výkonu po sepnutí elektromotoru doplňuje pohon všech kol, který ve svém segmentu nemá konkurenci. Plug-in hybridní prototyp BMW řady 2 Active Tourer ujede čistě na elektrický pohon 38 kilometrů, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,5 sekundy a dosáhne kombinované spotřeby přibližně 2 l/100 km, přičemž emise CO2 se v testovacím cyklu EU pro plug-in hybridní vozy pohybují pod hranicí 50 g/km.
Přímé vstřikování vody: chladicí efekt zaručuje výkon navíc a zlepšenou hospodárnost.
Po premiéře vstřikování vody ve voze BMW M4 MotoGP Safety Car se tato technologie nyní představuje také u dalších přeplňovaných zážehových motorů BMW Group nové generace. Tato inovativní technologie, zvyšující hospodárnost tím, že snižuje teploty vznikající při procesu spalování, se na akci BMW Group Innovation Days 2015 představí v tříválcovém motoru umístěném v BMW řady 1.
Chladicí efekt, vyvolaný přímým vstřikování vody, této pohonné jednotce propůjčuje vyšší výkon a lepší hospodárnost. Navíc snižuje spotřebu paliva, především pod zátěží. Účinnost motoru je tedy výrazně vyšší – především ve chvíli, kdy se řidič nechává unést sportovnějším stylem jízdy – a současně se za běžných podmínek tímto řešením snižuje průměrná spotřeba paliva. Kromě toho, přímé vstřikování vody snižuje tepelné namáhání mnoha komponent motoru a minimalizuje emise.
Vodíkové palivové články: průkopnická kombinace technologie BMW eDrive, bezemisní mobilita pro dlouhodobý časový horizont.
BMW Group pracuje na výzkumu a vývoji v oblasti vodíkového pohonu již více než 15 let. Spolupráce se společností Toyota Motor Corporation, započatá v roce 2013, tento vývoj urychluje a přispívá k dosažení cíle, kterým je dokončení schválených komponent pro vodíková vozidla FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) do roku 2020. Palivové články, které převádějí vodík na elektrickou energii a vodní páru, umožňují jízdu s nulovými emisemi, kterou doprovází dynamika, jakou zákazníci od vozů BMW očekávají. Navíc nabízí schopnost bez omezení absolvovat i cesty na dlouhé vzdálenosti i díky krátkému času potřebnému pro natankování. Jedná se tedy o další stupeň technologie BMW eDrive.
Letošní Innovation Days 2015 budou poprvé zahrnovat dynamickou prezentaci, při níž vozy s vodíkovými palivovými články představí potenciál této technologie. Z dlouhodobého hlediska se pohon na vodíkové palivové články stane nedílnou součástí přístupu EfficientDynamics, což společnosti BMW Group umožní do svého portfolia zařadit další druh pohonu, který lze flexibilně přizpůsobit nejrůznějším konceptům, požadavkům zákazníků a zákonným ustanovením po celém světě. Kromě toho, vodíkové palivové články rovněž nabízejí prostor pro integraci do přímo pro tento typ pohonu navrženého automobilu. Budoucí automobily FCEV nabídnou zcela specifické konstrukční možnosti z hlediska inovativní koncepce či využití prostoru, stejně, jako je tomu u vozů BMW i s pohonem BMW eDrive a architekturou LifeDrive.