ŠKODA AUTO staví v Mladé Boleslavi nové Emisní centrum. Automobilka ŠKODA investuje společně s koncernem Volkswagen více než 11 milionů eur do rozšíření Motorového centra, které bylo uvedeno do provozu v loňském roce. Otevření je plánováno na červenec 2016. Nové Emisní centrum je klíčovým nástrojem k dalšímu snižováním emisí nových vozů značky ŠKODA v následujících letech.
Výstavba Emisního centra Jih začala na pozemku Technického vývoje ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi položením základního kamene za přítomnosti Dr. Welsche, člena představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje, předsedy Odborů KOVO MB pana Jaroslava Povšíka, představitelů Technického vývoje ŠKODA AUTO a koncernu Volkswagen. Celková investice činí více než 11 milionů eur, do samotné stavby ŠKODA AUTO investuje 6,4 milionů eur, dalších téměř 5 milionů eur pak do technologií a zařízení pracovišť. Očekáván je také vznik nových pracovních míst.
„ŠKODA chce v následujících letech dále růst s novými modely,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje. „Při vývoji nových vozů se důsledně zaměřujeme na snižování spotřeby a emisí. Nové Emisní centrum je tak důležitou součástí naší Růstové strategie a další významnou investicí automobilky ŠKODA. Agregáty v Mladé Boleslavi vyvíjíme a vyrábíme již 116 let a nové Emisní centrum kompetence podniku v této oblasti nadále posiluje,“ říká Dr. Welsch.
Emisní centrum Jih se stane významnou součástí vývoje agregátů s přímou návazností na Motorové centrum, které funguje od září loňského roku. Společnost ŠKODA AUTO bude centrum využívat k měření emisí vozů nejen se zážehovými a vznětovými motory, ale i vozů s alternativními pohony, a to s využitím nejmodernější měřicí techniky. Vlastní testování se bude provádět na dvou zcela nových měřicích stanicích, vybavených takzvanými biaxiálními zkušebními brzdami včetně válců a analytických systémů. Technické vybavení jednoho stanoviště umožní uskutečňovat až 15 měření emisí denně, později bude kapacita rozšířena až na 25 měření. Bude zde možno simulovat teploty od –40 °C až do +65 °C.
Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí jsou základními prvky strategie společnosti ŠKODA AUTO, což jasně dokazuje i svými produkty. Například u nedávno představeného modelu ŠKODA Superb klesla díky novým motorům, snížené hmotnosti a optimalizované aerodynamice spotřeba i emise až o 30 procent v porovnání s jeho předchůdcem.
Individuální mobilita začíná u značky ŠKODA hodnotou od 79 g CO2/km s městským vozem ŠKODA Citigo G-TEC s pohonem na zemní plyn. Celkem 31 variant modelů značky ŠKODA dosahuje emisí nižších než 100 g CO2/km, 103 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů ŠKODA GreenLine a Green tec jsou důležitým pilířem trvale udržitelné produktové strategie také modely s pohonem na zemní plyn. ŠKODA nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.
Cesta společnosti ŠKODA AUTO je jasně definovaná: ekologická mobilita musí být také cenově dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí. S novou generací modelu ŠKODA Superb přešla značka koncem května v Evropě se svou celou modelovou paletou na motory splňující normu EU 6, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. Všechny modely značky ŠKODA jsou k dostání s nejmodernějšími zážehovými a vznětovými motory, a to včetně systému start-stop a rekuperace kinetické energie.
Novým Emisním centrem ŠKODA AUTO opět posílí své vývojové kompetence. Domácí automobilka má čtvrté největší vývojové centrum v rámci koncernu Volkswagen a jedno z nejmodernějších v automobilovém průmyslu. ŠKODA AUTO je jediná automobilka, která v České republice vozy a komponenty nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává technický vývoj v současné době zhruba 1700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů.
ŠKODA AUTO má ve vývoji a výrobě agregátů 116letou tradici. V roce 1899, tedy čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorem. V roce 1905 vyvinula firma L&K první automobil označovaný jako Voiturette A. Tento vůz byl poháněn kapalinou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu 7 k ze zdvihového objemu 1100 cm3.