Výrobce zveřejní bližší údaje o evropské verzi až v průběhu příštího roku. Zatím tedy přinášíme podrobnosti o „americkém“ Muranu. Pro příznivce tohoto typu je dobrou zprávou, že nové vydání Murana je z hlediska designu pečlivě provedenou evolucí originální a úspěšné první generace, představené v roce 2003 jako model 2004 (v USA přesáhl počet prodaných vozů původní očekávání výrobce o 50 %). Potěšitelné je i to, že si nové Murano zachovalo svoji velikost. Rozvor 2824 mm je zcela shodný a změny v délce, šířce a výšce vozu jsou nepatrné (nyní 4788×1882×1699 mm).
Také po technické stránce se druhá generace Nissanu Murano velmi podobá předchůdci, ačkoli nově využívá modifikovanou alianční platformu D, díky níž výrobce slibuje jedenapůlkrát větší torzní tuhost karoserie. Vpředu napříč uložená varianta osvědčeného zážehového motoru 3.5 V6 z rodiny VQ, jejíž výkon byl vyladěn na hodnotu 198 kW (269 k) a maximum točivého momentu na 336 N.m, pohání přední kola přes zdokonalenou plynulou převodovku Xtronic CVT s novým adaptivním programem řazení ASC (Adaptive Shift Control). Zákazník může zvolit také provedení s připojitelným pohonem všech kol All Mode, funkčně propojeným se stabilizačním systémem ESP. Kola jsou standardně osmnáctipalcová. V případě špičkové výbavy LE mají průměr dokonce dvacet palců a pneumatiky 235/55 R 20.
Pětimístné Murano, pojmenované podle slavného benátského skla, přichází s bohatou výbavou, která může v závislosti na zvoleném provedení zahrnovat zpětnou kameru, rozhraní Bluetooth a zdířku pro připojení iPodu, audioaparaturu Bose s 11 reproduktory a měničem CD na šest disků, zábavní systém s přehrávačem DVD a barevným displejem s úhlopříčkou 9“ a navigační systém Birdview s mechanikou DVD, dotykovým displejem a pevným diskem pro ukládání hudebních souborů o kapacitě 9,3 GB. Pasivní bezpečnost zvyšuje sériově dodávaná soustava šesti airbagů a aktivní opěrky hlavy. Ke zcela novým prvkům výbavy Murana patří mimo jiné seřizování vyhřívaného volantu ve dvou osách a vícefunkční systém přepážek a úložných prostorů pro organizaci a bezpečné zajištění přepravovaného nákladu. Komfort posádky je u Murana na prvním místě, jak dokládají další položky výbavy: vyhřívaná přední a zadní sedadla, hlasové ovládání audiosoustavy, telefonu a navigačního systému, samočinné uvádění složených zadních sedadel do své výchozí polohy (elektricky na stisk tlačítka) a elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru.
Foto Nissan