Společnost Toyota představuje svůj druhý přeplňovaný agregát v rámci řady nových motorů s výrazně lepší tepelnou účinností i spotřebou paliva. Řadový zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,2 litru s přímým vstřikováním paliva a kódovým označením 8NR-FTS bude nabízen jako další možná motorizace pro nový Auris.
Podobně jako u dalších zástupců nové řady motorů byl vývoj agregátu 8NR-FTS vyvrcholením práce konstruktérů Toyoty na hybridních i konvenčních pohonných jednotkách, včetně průkopnických inovací na poli technologií spalování a snižování ztrát. Výsledkem těchto snah jsou příkladné jízdní schopnosti a akcelerace při zachování velmi zajímavých parametrů spotřeby paliva a špičkové tepelné účinnosti.
Motor používá výfukové turbodmychadlo a hlavu válců, do níž je začleněno sběrné výfukové potrubí chlazené vodou v zájmu optimální teploty výfukových plynů. Tímto způsobem lze podle potřeby upravovat chlazení na straně sání nezávisle na tepelném zatížení motoru. Výsledkem je akcelerace bez prodlevy a maximální točivý moment v širokém rozpětí otáček.
Toyota rovněž zlepšila rychlost spalování pomocí silnějšího rozvíření vzduchu uvnitř válců, kdy směs paliva se vzduchem proudí ve svislé spirále. Toto řešení v kombinaci s vyspělou technologií D-4T umožňuje produkovat ideální směs vzduchu a paliva. Díky proměnnému časování ventilů na straně sání (VVT-iW) může motor využívat Atkinsonův cyklus tím, že upravuje časování ventilů podle momentálního zatížení. Uvedená vylepšení společně napomohla dosáhnout maximální tepelné účinnosti 36 procent, což je v rámci sériově vyráběných zážehových motorů špičkovou hodnotou.
Toyota si i přes úspěchy hybridních jednotek uvědomuje, že vozy s tradičním způsobem pohonu stále představují většinu trhu. Neustálým vylepšováním ekologických parametrů celé své modelové řady sleduje Toyota cíl nabízet ucelené portfolio ekologicky šetrných vozidel schopných naplňovat různorodé potřeby a představy zákazníků.