Porsche svým novým modelem 911 GT3 RS opět bourá hranici mezi sportovními a závodními vozy. Vybavila jej maximálním možným způsobem technologiemi ze světa závodních vozů, které lze u 911 použít pro jízdu na běžných silnicích v rámci každodenního provozu. Oproti 911 GT3 prošel vůz rozsáhlými modifikacemi na poháněcím ústrojí, aerodynamice a přístupu ke snižování hmotnosti. Nový model 911 GT3 RS zajel na Nordschleife okruhu Nürburgring čas 7 minut a 20 sekund, což je historické pokoření času 7:29, který zde drží supersportovní Carrera GT. Tím je zřejmé, že tento vysokovýkonný sportovní vůz již při svém představení opět nastavil nová měřítka pro svoji třídu. 911 GT3 RS slaví svoji premiéru v březnu 2015 na mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Důvodem tak mimořádných schopností jsou rozsáhlé zkušenosti ze světa automobilových závodů. Porsche 911 GT3 RS je poháněno čtyřlitrovým šestiválcem s výkonem 500 k (368 kW) a točivým momentem 480 N.m, spojeným se speciálně vyvinutou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche PDK. Motor s přímým vstřikováním je největší atmosféricky plněnou jednotkou nabízenou v modelové řadě 911. Tento vysokovýkonný sportovní vůz s ním zrychlí z klidu na 100 km/h během 3,3 s a na rychlost 200 km/h akceleruje během 10,9 s. V kombinovaném režimu spotřebuje 12,7 l/100 km. K dispozici je například funkce zařazení neutrálu pomocí řadicích páček (odpovídá stisknutí spojky u konvenční manuální převodovky) nebo tlačítko omezovače rychlosti pro jízdu v boxové uličce – obě pocházejí přímo ze světa závodních vozů. Obě současně řidiči dodávají více svobody a podpory při jízdě na závodních okruzích.
Porsche 911 GT3 RS je skvělým příkladem v oblasti inteligentního snižování hmotnosti. Vůbec poprvé má střechu vyrobenou z hořčíku; kapota motoru i víko zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů a také další díly jsou z alternativních materiálů snižujících hmotnost. Souhrou všech řešení je snížení hmotnosti ve srovnání s 911 GT3 o 10 kg. Odlehčená střecha má navíc přínos i ve snížení těžiště, což je předpokladem pro lepší dynamiku v přímém směru. Karoserie má původ v modelu 911 Turbo, výrazně se však odlišuje pro model RS charakteristickým aerodynamickým řešením, které téměř odpovídá vozům závodní specifikace. Dominantou novinky je snížený spodní okraj předního nárazníku a velký zadní přítlačný spoiler.
Přes víko zavazadlového prostoru z uhlíkových kompozitů a hořčíkovou střechu vede podélně orientovaná, 30 cm široká prohlubeň, která je reminiscencí na obdobný prvek používaný na předním víku u vzduchem chlazených modelů 911. Nyní je rozpoznávacím rysem odlehčených komponentů 911 GT3 RS. Dalším charakteristickým rysem jsou specifické přední blatníky s odvětrávacími otvory v horní části – tento prvek je jinak k vidění pouze na závodních vozech. Zvyšují přítlak na přední nápravě.
Podvozek 911 GT3 RS byl naladěn s důrazem na maximální dynamiku a přesnost ovládání. Použito je řízení zadní nápravy a systém Porsche Torque Vectoring Plus s proměnnou svorností zadního diferenciálu. Menší sklony k naklánění karoserie zajišťuje širší rozchod kol přední i zadní nápravy. Porsche 911 GT3 RS je vybaveno nejširšími pneumatikami, jaké se kdy dodávaly ve standardní výbavě pro jakýkoli z modelů 911. Výsledek: ještě agilnější nájezd do zatáček a ještě vyšší rychlosti průjezdu zatáčkami.
Řešení interiéru se specifickými doplňky z Alcantary modelu 911 GT3 RS odkazuje na typ 911 GT3. Hlavní novinkou jsou skořepinová sedadla, která vycházejí ze sedadel vyztužených uhlíkovými kompozity použitých u modelu 918 Spyder. Další součástí standardní výbavy je paket Club Sport s přišroubovaným ochranným rámem za předními sedadly, přípravou pro odpojovač akumulátoru, úchyty pro samostatně dodávané šestibodové bezpečnostní pásy a držákem pro hasicí přístroj. Součástí volitelné výbavy je paket Sport Chrono, který kromě svých stopek umožňuje pracovat s aplikací Porsche Track Precision určenou pro chytré mobilní telefony. Aplikace Porsche Track Precision v chytrém mobilním telefonu umožňuje automaticky měřit časy na kolo pomocí GPS a současně zpracovávat informace o rychlosti jízdy, příčném zrychlení, stejně tak jako zpomalení a brzdění v podélném směru. Současně umožňuje tato data sbírat a sdílet je s ostatními řidiči.
Porsche 911 GT3 RS lze objednávat již nyní a dodávky začnou v květnu 2015. Na německém trhu je cena stanovena na 181 690 eur včetně DPH a povinné výbavy.