Kromě toho byl systém panoramatického sledování situace kolem vozidla doplněn o nový režim zobrazování, jehož prostřednictvím může řidič snadno před rozjezdem vozidla zkontrolovat okolí. Toyota má v plánu nasazovat modernizované systémy do svých modelů uváděných v roce 2015.
Inteligentní ultrazvukový lokátor (systém ICS)
Současná verze systému ICS od Toyoty dokáže detekovat překážky a napomáhá předcházet nehodám nebo zmírňovat následky nehod v důsledku rychlé akcelerace po mylném sešlápnutí plynového pedálu. Nový systém ICS obsahuje vyšší počet senzorů a je schopen detekovat překážky ve větší vzdálenosti; oblast sledovaná tímto systémem se díky tomu zvětšila v podélném i příčném směru.
Kromě toho byla vylepšena i řídicí logika napomáhající předcházet nehodám nebo zmírňovat následky střetu s blízko stojícími vozidly či překážkami v situacích, kdy příčinou není mylné použití plynového pedálu, např. při pomalé jízdě na parkovišti nebo při výjezdu z těsného parkovacího místa.
Inteligentní parkovací systém (IPS) od Toyoty nyní využívá systém ICS k předcházení nehodám nebo zmírňování následků střetu prostřednictvím automatického brzdění. Kromě toho je k dispozici i funkce na podporu vícefázové otáčení, která automaticky reguluje řízení (1) v těsných parkovacích prostorách, kde je zapotřebí opakovaně popojíždět oběma směry. Další částečně automatizovaná1 funkce pomáhá při výjezdu z parkovacích stání s podélným řazením za situací, kdy zbývá jen malý prostor před vozidlem a za ním.
Panoramatické sledování situace kolem vozidla
Funkce panoramatického sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor), dosud zobrazující vozidlo z ptačí perspektivy na displeji navigace, byla rozšířena o nový režim zobrazování „přes průhledné vozidlo“. Po stisku tlačítka může řidič přepínat mezi režimem dynamického zobrazení (Moving View), jenž zachycuje pohled na vozidlo z ptačí perspektivy, a režimem zobrazování „přes průhledné vozidlo“ (See-through View), kdy řidič vidí bezprostřední okolí ze své vlastní perspektivy, avšak tak, jako by jeho automobil byl průhledný. Oproti režimu zobrazení z ptačí perspektivy se při zobrazování „přes průhledné vozidlo“ jeví překážky jako větší, a tak je snazší je lépe rozpoznat.
Cílem uvedených vylepšení systémů Toyota na podporu parkování je zvýšit bezpečnost pohybu na parkovištích, kde dochází přibližně k 30 % nehod (2) s majetkovými škodami.
Toyota je toho názoru, že nejvyšší metou společnosti usilující o mobilitu je zcela eliminovat smrtelná i běžná zranění v důsledku dopravních nehod. Toyota prostřednictvím své „koncepce integrovaného řízení bezpečnosti“ nastoluje budoucí směr vývoje bezpečnostních technologií i samotných vozidel. Uvedená koncepce pokrývá veškeré aspekty řízení; integruje jednotlivé bezpečnostní technologie a systémy vozidla, namísto jejich někdejšího vnímání coby nezávisle fungujících jednotek. Tento přístup se též odráží v aktivitách výzkumu a vývoje zaměřených na bezpečnostní prvky a systémy.
Toyota se pevně zasazuje řešit celou řadu iniciativ v oblasti dopravní bezpečnosti, od vývoje stále bezpečnějších vozů a technologií přes podporu vytváření bezpečného dopravního prostředí až po zapojování se do různých vzdělávacích aktivit.
(1) Řidič ovládá volič převodovky, brzdy a pedál plynu.
(2) Zdroj: Všeobecná asociace japonských pojišťoven (statistiky nehod na parkovištích pro oblast Tohoku v Japonsku).