Pokrokové senzory umožní na výstavě CES, která se v Las Vegas koná od 6. do 9. ledna, představit automobil, který je připraven eliminovat rizika vzniku nehod. Specialisté BMW Group tím ukazují, že budoucnost individuální dopravy spočívá v automatickém řízení bez řidiče a také bez nehod.
Základem pro systém 360stupňové ochrany před nehodami spočívá v jednoznačném určení polohy a rozpoznávání okolí vozu. Výzkumným a vývojovým vozem je BMW i3 doplněné čtveřicí laserových skenerů, které jsou schopné rozpoznávat například i sloupy v parkovacích domech. Jakmile se automobil příliš rychle přibližuje ke stěně nebo sloupu, automaticky zastaví, a to doslova na centimetry přesně. Jakmile se řidič pomocí volantu překážce vyhne, systém přestane brzdit. Stejně jako je tomu u všech asistenčních systémů BMW, i tento může být kdykoliv nahrazen řidičem.
Plně automatické dálkové parkování v parkovacích domech – dynamické a bezpečné i bez řidiče.
Plně automatický dálkový parkovací asistent ve vývojovém prototypu BMW i3 kombinuje informace z laserových skenerů s digitálními mapami budov – například parkovacích domů. Řidič může pomocí chytrých hodinek aktivovat plně automatické dálkové parkování, vystoupit z vozu a jít na schůzku, automobil převezme řízení, nezávisle projede podlažími parkovacího domu a na volném místě zaparkuje. Systém je schopen rozpoznat pevné překážky parkovacího domu a současně reagovat řízením na nenadále vzniklá omezení a rizika – například na špatně zaparkované automobily. Jakmile vývojové BMW i3 zajede do parkovacího místa, uzamkne se a čeká na další povel chytrých hodinek a hlasový pokyn. Plně automatický dálkově ovládaný parkovací asistent poté spočítá čas, který potřebuje k projetí parkovacího domu, a k výjezdu přijede automaticky ve správný čas.
Navigace bez signálu GPS.
BMW úspěšně vyvinulo plně automatické ovládání automobilu propojením jeho senzorů a digitálních mapových podkladů. To však vyžadovalo příjem GPS signálu, který není v parkovacích domech k dispozici. Na základě informací z laserových čidel automobil podle daných algoritmů vypočítá přesnou polohu v parkovacím domě, současně čidla monitorují okolí vozu a zajistí plně automatické navádění vozu. Proto k plné funkčnosti nejsou k automatickému pohybu automobilů potřeba žádné speciální doplňkové systémy infrastruktury ve vnitřních prostorách.
Rekord na dlouhém okruhu pro získávání zkušeností s automatizovaným provozem.
BMW je se svými asistenčními systémy opět vedoucí značkou v oblasti automatizovaných jízdních systémů. Již v říjnu 2009 vůz BMW v rámci vývojového programu BMW Track Trainer projel Nordschleife okruhu Nürburgring. Později BMW Track Trainer, vyvinutý specialisty BMW Group, projel okruhy Laguna Seca, Zandvoort a Valencia a následně také Hockenheim a Lausitzring. V těchto extrémních podmínkách vývojáři sbírali cenné informace o ovládání vozu a jeho pozici.
Mezi další významné vývojové projekty patří BMW Emergency Stop Assistant, který v případě kolapsu řidiče, například při infarktu, dokáže automobil v automatizovaném režimu bezpečně zastavit na okraji silnice a spustit tísňové volání.
V polovině roku 2011 dojel testovací vůz BMW Group z Mnichova do Norimberku po dálnici A6 bez zásahu řidiče. V současné době probíhá další vývoj tohoto prototypu, který brzdí, zrychluje a předjíždí zcela autonomně. Automobil jezdí v rychlostech od 0 do 130 km/h, reaguje na aktuální provoz a dodržuje zvyklosti chování na dálnicích. Náš specialista již odjel v tomto voze přibližně 20 000 kilometrů. Automobil je vybaven senzory v podobě lidaru, radaru, ultrazvukových čidel a kamery, které hlídají prostor v okolí vozu.
Od ledna 2013 BMW Group na tomto projektu pracuje společně s mezinárodním dodavatelem dílů Continental. Cílem společného projektu je uvedení nových funkcí autonomního řízení na trh od roku 2020 dále.