AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.


Mercedes-Benz GLE Coupé: Víc než sportovní vůz

Mercedes-Benz kombinuje v jednom novém modelu Mercedes-Benz GLE Coupé dvě navýsost odlišné kategorie vozidel. U této novinky přitom dominují spíše geny sportovního kupé než markantní rysy robustního SUV.

Kromě přesvědčivé jízdní dynamiky na silnici zanechává silný dojem také vzhled vozu. GLE Coupé cituje typické stylistické prvky mimořádně sportovních modelů Mercedes-Benz v podobě ladné boční linie, protaženého pásu nízkých bočních oken, markantní masky chladiče s centrální chromovanou lamelou a tvarového řešení zádě. GLE Coupé bude v době uvedení na trh k dispozici se vznětovými a zážehovými motory o výkonu od 190 kW (258 k) do 270 kW (367 k). Mimořádně atraktivní volbou je vrcholný model GLE 450 AMG, který je prvním reprezentantem nové produktové řady Mercedes-AMG – sportovních modelů AMG. Velkorysá standardní výbava modelu GLE 450 AMG zahrnuje mimo jiné systém řízení jízdní dynamiky DYNAMIC SELECT, sportovní přímé řízení, pro značku typické asistenční systémy, devítistupňovou samočinnou převodovku 9G TRONIC a trvalý pohon všech kol 4MATIC.

„Naše GLE Coupé spojuje typické atributy vozů kupé, jako je sportovnost, dynamika a agilita, se sebevědomým vzhledem, mnohostranností a robustností SUV,“ tak charakterizuje nejmladšiho člena modelové palety Mercedes-Benz Prof. Dr. Thomas Weber, člen představenstva zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars. Mercedes-Benz rozšiřuje modelem GLE Coupé své portfolio úspěšných kupé. Kromě klasických dvoudveřových modelů třídy C, E a S a čtyřdveřových kupé třídy CLS a CLA interpretuje nové kupé maximálně individuálním způsobem typickou fyziognomii a lehkost této rodiny vozidel.

„GLE Coupé dláždí pro Mercedes-Benz novou cestu do třídy mnohostranných vozidel. Tím získáme pro naši značku nové zákazníky,“ říká k novému modelu v produktovém portfoliu Ola Källenius, člen představenstva divize Mercedes-Benz Cars, zodpovědný za prodej.

Řízení jízdní dynamiky DYNAMIC SELECT: Velká variabilita od razantně sportovní až po suverénně komfortní jízdu

Již na prvních metrech zanechává GLE Coupé dojem skutečného sportovního kupé. Navzdory zvýšené poloze sedadel ve stylu SUV, s níž se pojí pro kupé velkorysý výhled z vozu všemi směry, mají cestující pocit, že jedou spíš ve sportovním než v terénním vozu. Zvuk připomíná potentní sportovní vozy a v kombinaci se spontánním a přímým plněním všech povelů řidiče vzbuzuje silné emoce. Na přání se interiérem rozšíří suverénní klid, ve spojení s neotřesitelnou jízdní dynamikou. To jsou za normálních okolností zážitky, s nimiž se může posádka setkat pouze ve dvou různých vozidlech – agilním, čistokrevném sportovním kupé a komfortním, klidném SUV. To však neplatí pro nové GLE Coupé: DYNAMIC SELECT poprvé umožňuje tak velký rozsah jízdní dynamiky a spojuje tyto diametrálně odlišné druhy zážitků do jednoho vozidla.

GLE 450 AMG je prvním sportovním modelem AMG

Zejména model GLE 450 AMG mimořádným způsobem propojuje supersportovní a zároveň komfortní jízdu. Vrcholný model GLE Coupé s motorem V6 umožňuje jako první sportovní model AMG atraktivní vstup do světa značky sportovních a vysokovýkonných vo­zů.

„GLE 450 AMG Coupé je naším prvním sportovním modelem a v blízké budoucnosti budou následovat další velmi emocionální modely, orientované na vysoké výkony. Nová produktová linie značky Mercedes-AMG zpřístupňuje skutečnou techniku sportovních vozů a fascinaci motoristickým sportem,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH. „Každé vozidlo z Affalterbachu přitom naplňuje příslib značky – Driving Performance.“

Nové sportovní modely AMG se vyznačují přesvědčivou produktovou substancí a sportovní příslib naplňují vyšší úrovní výkonu, standardním pohonem všech kol a náročnou konstrukcí podvozku. Variabilní řízení jízdní dynamiky DYNAMIC SELECT mění zásadním způsobem základní nastavení vozidla, a to pěti jízdními režimy INDIVIDUAL, COMFORT, GLÄTTE, SPORT a SPORT+, které řidič volí otočným ovladačem na středové konzole. Systém propojuje všechny regulační systémy a nabízí, resp. vytváří tak různé zážitky z jízdy. Názvy jednotlivých režimů jsou výstižné: SPORT a SPORT+ promění model GLE 450 AMG ve sportovní a dynamické vozidlo s vytříbenou dynamikou v podélném i příčném směru. Opakem je nastavení COMFORT. V něm jsou středem pozornosti komfortní parametry pro klidné a suverénní cestování s maximálně hospodárným pohonem, tak typické pro klasické sedany Mercedes-Benz. GLÄTTE optimalizuje jízdní vlastnosti na kluzké vozovce se zasněženým nebo zledovatělým povrchem. U všech variant motorů má řidič navíc k dispozici program INDIVIDUAL, který mu umožňuje naprogramovat a uložit si osobní nastavení jednotlivých regulačních charakteristik.

DYNAMIC SELECT upravuje v modelu GLE 450 AMG nejen podvozek, řízení a hnací řetězec, ale také další „pocitové“ parametry, jako je zvuk motoru, funkce přístrojů nebo dynamické světlomety, které přispívají k ještě emocionálnějším zážitkům z jízdy. V závislosti na zvoleném jízdním programu se odpovídajícím způsobem změní také charakter zobrazení na displeji COMAND a panelu přístrojů. Funkce natáčení světlometů LED do zatáčky zároveň reaguje ještě spontánněji a zvuk motoru zahrnuje kompletní rozsah od sportovně dominantního až po zdrženlivě suverénní projev:

  • Zvolí-li řidič režim COMFORT, ustoupí zobrazení dalekosáhle do pozadí, ručičkové přístroje jako otáčkoměr reagují stejně jako motor poklidně na požadavky řidiče. V kombinaci s komfortním řízením hnacího řetězce a naladěním podvozku vzniká přesvědčivá atmosféra s pohodlím na úrovni sedanu. Zvuk motoru se omezuje na decentní příjemné tóny a vlivy z vozovky a okolí pronikají do interiéru jen velmi tlumeně.
  • Zcela odlišné zážitky nabízí režim SPORT+. Charakter se okamžitě změní, řazení samočinné převodovky 9G-TRONIC je akusticky zdůrazněno zejména při řazení nižších převodových stupňů s funkcí přidávání meziplynu, a také přístroje reagují spontánněji a ostřeji. Velký centrální displej vizualizuje fotorealistickým grafickým zpracováním, známým z motoristického sportu, hodnoty podélného a příčného zrychlení, jakož i úhel natočení volantu. K tomu se přidává výrazný zvuk motoru, který je navíc akusticky umocněn sportovním režimem. Toto nastavení odstraní jakékoli pochyby o tom, že by model GLE Coupé nebyl skutečným sportovcem nejvyšších kvalit, který poskytuje svým cestujícím strhující zážitky.

Dokonalá kombinace: trvalý pohon všech kol 4MATIC a devítistupňová samočinná převodovka 9G-TRONIC

V novém GLE Coupé ukazují vývojáři poprvé možnosti nové devítistupňové samočinné převodovky 9G-TRONIC v kupé s pohonem všech kol a motorem uloženým vpředu podélně. Převodovka 9G-TRONIC přesvědčí v závislosti na nastavení variabilního řízení jízdní dynamiky DYNAMIC SELECT vysokou agilitou a spontánností nebo suverénním klidem. Přitom je plně využit potenciál nové převodovky, která je přesvědčivá jak vysokou rychlostí řazení a dokonalou návazností převodů při rychlém sprintu, tak i hladkým, sotva vnímatelným řazením při poklidném cestování.

Verze s trvalým pohonem všech kol 4MATIC už principiálně přesvědčí svými bezpečnými, harmonickými a sportovními jízdními vlastnostmi. Modely GLE 350 d a GLE 400 pracují s rovnoměrným rozdělováním hnací síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %. Tato konfigurace je v mimořádně sportovní verzi GLE 450 AMG změněna ve prospěch ještě vyšší agility a vytříbenější dynamiky v příčném směru, aby vůz projížděl zatáčkami s ještě větší ochotou. Hnací síla je v tomto případě rozdělována v poměru 40:60 %. Zejména v jízdních režimech SPORT a SPORT+ systému DYNAMIC SELECT vzroste agilita v podélném směru a příčná dynamika na nadprůměrnou úroveň. Je to konkrétně díky dokonalé spolupráci a vzájemnému přizpůsobení systémů řízení jízdní dynamiky, jako jsou ASR, ESP® s asistentem pro podporu jízdní dynamiky v zatáčkách, systém řízení pohonu všech kol 4ETS a brzdový regulační systém ADAPTIVE BRAKE.

Pakt stability: AIRMATIC s ADS Plus, sportovní přímé řízení a ACTIVE CURVE SYSTEM

Mimořádnou jízdní stabilitu zaručuje kromě progresivní konfigurace hnacího řetězce také nově nastavené vzduchové odpružení AIRMATIC, poprvé v kombinaci s plynule variabilní charakteristikou tlumení ADS Plus. V závislosti na zvoleném jízdním režimu DYNAMIC SELECT se mění priority regulace tlumičů. V režimu SPORT+ je pozornost zaměřena na nejvyšší možnou příčnou dynamiku při zachování maximálního jízdního komfortu. Naopak program COMFORT preferuje nejvyšší jízdní komfort při nejlepší možné dynamice.

Aktuální jízdní stavy jsou rozpoznávány prostřednictvím senzoru úhlu natočení volantu, čtyř senzorů pohybů karoserie, rychlosti jízdy ze signálu ESP® a spínače brzdového pedálu. Řídicí jednotka pak na základě těchto signálů plynule určuje nejvýhodnější tlumicí účinek pro každé kolo zvlášť v daném momentu.

Pokud řidič aktivuje režimy SPORT nebo SPORT+, tak aktivní systém proti naklánění karoserie ACTIVE CURVE SYSTEM rovněž podpoří sportovní jízdu. Aktivní příčné zkrutné stabilizátory na přední a zadní nápravě zároveň zvyšují komfort na úroveň sedanu a kompenzují dokonce i velmi silné jednostranné impulzy – například při přejezdu výmolu. Ve spojení s nově konfigurovaným degresivním sportovním přímým řízením, které má velmi strmý převod 17,4:1, a kompaktním sportovním volantem se může řidič spolehnout na vynikající ovladatelnost za všech provozních podmínek, ať ve městě při manévrování, nebo na dálnici ve vyšších rychlostech, stejně jako při rychlé jízdě zatáčkami, které vedou k horskému průsmyku.

Modely GLE 350 d 4MATIC a GLE 400 4MATIC nabízejí standardně podvozek AGILITY CONTROL s ocelovými vinutými pružinami a selektivním systémem tlumení s odlišnou tlumicí sílou v závislosti na délce propružení kola. Na přání se i pro ně dodává vzduchové odpružení AIRMATIC s ADS Plus.

Rozmanitá nabídka od 190 kW (258 k) do 270 kW (367 k)

Vznětový model GLE 350 d 4MATIC dosahuje nejvyššího výkonu 190 kW (258 k) a nabízí maximální točivý moment 620 N.m od 1600 min-1. V zážehovém modelu GLE 400 4MATIC nalézá uplatnění nový motor V6 s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem s výkonem 245 kW (333 k) a točivým momentem 480 N.m od 1400 min-1. Přesvědčivý vzhled obou modelů podporují 20“ kola z lehké slitiny v desetipaprskovém designu s pneumatikami rozměru 275/50 R 20. Komu to nepřipadá dostatečně sportovní, ten si může objednat 21“ nebo 22“ kola z lehké slitiny s rozdílnými rozměry pneumatik na přední a zadní nápravě. Největší kola lze však kombinovat pouze se vzduchovým odpružením AIRMATIC ADS Plus.

Ozdobné lišty na spodní hraně bočních oken a chromované ochranné spodní kryty vpředu a vzadu zvyšují společně s chromovanými koncovkami dvojité výfukové soustavy exkluzivitu modelu GLE Coupé. Zeleně tónovaná determální skla omezují zahřívání interiéru v létě. V předních světlometech, světlometech pro denní svícení, zadních svítilnách a třetím brzdovém světlu pracuje technika LED.

Kromě toho zahrnuje standardní výbava systém řízení jízdní dynamiky DYNAMIC SELECT, elektricky ovládané zadní výklopné víko EASY-PACK a zadní kameru, jejíž obraz doplňují dynamické pomocné linie na displeji. Aktivní bezpečnost zvyšují kromě asistenta pro prevenci kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS také ESP® s asistentem pro podporu jízdní dynamiky v zatáčkách a asistent pro jízdu v bočním větru. GLE Coupé je standardně vybaveno také brzdovým systémem BAS Plus, který se na přání dodává s asistentem pro průjezd zatáčkou.

Mimořádně sportovním způsobem se prezentuje GLE 450 AMG. Díky motoru V6 s dvěma turbodmychadly a výkonovými parametry 270 kW (367 k) a 520 N.m od 1400 min-1 dosahují jeho jízdní výkony sportovní úrovně. Vrcholný model je vždy vybaven režimem SPORT+ v systému řízení jízdní dynamiky DYNAMIC SELECT.

Standardní výbava je v tomto případě rozšířena mimo jiné o speciální stylistickou sadu AMG, která obsahuje specifický nárazník vpředu a vzadu, zadní odtokovou hranu v barvě karoserie, 21“ kola AMG z lehké slitiny v designu s pěti dvojitými paprsky a pneumatiky rozměru 275/45 R 21 (přední náprava) a 315/40 R 21 (zadní náprava). Na přání jsou k dispozici 22“ kola AMG z lehké slitiny v pětipaprskovém designu – rovněž s pneumatikami různých rozměrů vpředu a vzadu. Pneumatiky pozoruhodných rozměrů 285/40 R 22 (přední náprava) a 325/35 R 22 (zadní náprava) zaručují nejlepší trakci. Ke standardní výbavě patří pro všechny ostatní modely na přání dodávaný paket AIRMATIC, včetně vzduchového odpružení a plynulého adaptivního systému tlumení (ADS Plus) s udržováním stálé světlé výšky a funkcí automatického snižování světlé výšky ve vyšších rychlostech.

Zdařilá syntéza stylistických prvků kupé a SUV

Smyslnost a čistota – oba tyto póly určují design značky Mercedes-Benz již téměř 130 let a mají svůj původ v povaze obou vynálezců automobilu, Carla Benze a Gottlieba Daimlera: Benz byl spíše racionální muž činu, zatímco Daimler se nechával více pohánět svou vášní. Nový Mercedes-Benz GLE Coupé demonstruje téměř ideálním způsobem, jak lze toto napěťové pole mezi inteligencí a emocemi, mezi tradicemi a moderností propojit do atraktivní symbiózy.

GLE Coupé přitom zdařile ztělesňuje nejen pevné základy designu značky Mercedes-Benz, ale koncentruje také základní rysy dvou zcela odlišných automobilových druhů. Na jedné straně v sobě nese nejmladší člen rodiny GLE rozhodující stylistický základní rys všech moderních kupé Mercedes-Benz, protože spojuje vytříbenou sportovnost s vysokými estetickými a smyslnými nároky na moderní luxus. Zároveň je zde ovšem také znatelná inspirace klasickými SUV. Tento model posouvá představy o velkém čtyřdveřovém kupé na vyšší úroveň svalnatými podběhy kol, velkými výřezy blatníků pro kola s průměrem ráfku až 22“, vysokou spodní linií bočních oken a zvýšenou světlou výškou.

Z těchto stylistických genů vytvořili designéři pro nové GLE Coupé extrémní proporce s vysokou estetickou úrovní. K tomu přispívá především mimořádně atraktivní poměr mezi nízkým prosklením a markantním tělesem karoserie. Výsledná silueta signalizuje dynamiku a agilitu. Kolmo stojící sportovní maska chladiče s jednou lamelou, po jejíchž stranách jsou prostorově výrazně tvarované světlomety LED, je nejdůležitějším prvkem přídě s krátkým, přitažlivým převisem. Směrem k přídi se snižující kapota motoru s typickými vybouleními sportovních Mercedesů zdůrazňuje příslušnost modelu GLE Coupé k rodině mimořádně sportovních vozů Mercedes-Benz. Decentním poukazem na dědičné faktory SUV jsou harmonicky začleněné a osvětlené boční schůdky, dodávané na přání, které jsou typickým znakem klasických SUV nebo terénních vozů.

Příslušnost mezi kupé zdůrazňuje rovněž uspořádání zádě s jasnou podobností se stylistickými liniemi, které byly poprvé prezentovány s třídou S Coupé. V této části je design charakterizován úzkými zadními svítilnami s trojrozměrným uspořádáním, nad nimi umístěnou širokou chromovanou lištou a prostorem pro registrační značku v zadním nárazníku. Dalším rysem, jímž se po celé generace vyznačují všechna velká kupé Mercedes-Benz, je typický tvar v horní části zaobleného zadního okna. Decentním citátem ze světa SUV jsou chromované spodní ochranné kryty vpředu a vzadu s integrovanými dvojitými koncovkami výfukové soustavy.

V interiéru jsou na první pohled nápadná atraktivní sportovní sedadla, kompaktní sportovní volant a ovládací prvky informačních a zábavních systémů, známé z vozů třídy C, E a S. Velmi dominantním prvkem s ergonomicky optimalizovaným umístěním je také informační displej, který je částečně integrován do přístrojové desky. Vedle displeje jsou umístěny prostřední výdechy ventilační soustavy, které jsou stejně jako výdechy na okrajích opatřeny luxusními rámečky v odstínu stříbrná Shadow. V zájmu homogenního vzhledu má stejnou povrchovou úpravu také ovládací panel zábavního systému. Na středové konzole se nachází ovládací prvek COMAND, nad nímž je v ergonomicky optimální poloze umístěn touchpad. Vnitřní výbavu završuje čalounění umělou kůží ARTICO a ozdobné obložení ze světlého hliníku s podélným broušením. Zdrojem dobré zábavy je systém Audio 20 CD s osmi reproduktory a komunikačním modulem Remote online pro používání služeb Mercedes connect me v Evropě (v závislosti na jednotlivých zemích).

Interiér modelu GLE 450 AMG přesvědčí sportovními sedadly AMG, tříramenným sportovním volantem AMG obšitým černou kůží Nappa, ozdobným obložením ze světlého hliníku s podélným broušením a sportovními pedály z kartáčované ušlechtilé oceli s pryžovými protiskluzovými prvky. Interiér může být na přání zušlechtěn ozdobným obložením AMG Carbon a u některých dílů klavírním lakem.

Atraktivní pakety výbavy a jednotlivé prvky výbavy na přání

Kromě atraktivního designu, vynikající úrovně konstrukce podvozku a poháněcího ústrojí i asistenčních systémů známých z vozů třídy C, E a S umocní zážitky z jízdy v novém GLE Coupé celá řada standardních nebo na přání dodávaných prvků výbavy a paketů.

Oblíbené prvky výbavy jsou i pro GLE Coupé poskládány do atraktivních paketů. Paket asistenčních systémů Plus zahrnuje adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí Stop&Go Pilot, systém PRE-SAFE® Bremse s rozpoznáváním chodců, BAS PLUS s asistentem pro průjezd křižovatkou, aktivního asistenta pro sledování slepého úhlu, aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a preventivní bezpečnostní systém PRE-SAFE® PLUS. Parkovací paket zaručuje nejlepší přehled a bezproblémové parkování i vyjíždění z parkovacího místa kamerovým systémem s rozsahem 360° a aktivním parkovacím asistentem se systémem PARKTRONIC. Lepší viditelnost za tmy zaručuje pro všechny modely standardně dodávaný systém LED Intelligent Light System, zatímco nepříznivé povětrnostní podmínky s omezenou viditelností zmírňuje systém vyhřívaných adaptivních stěračů MAGIC VISION CONTROL.

Na kupé mimořádně velkorysý interiér nabízí dostatek prostoru až pěti cestujícím. Na zadní lavici se GLE Coupé může pochlubit dokonce největší šířkou ve své třídě. Kdo si objedná na přání dodávané velkoplošné skleněné panoramatické střešní okno, ten získá ještě velkorysejší pocit prostoru na všech sedadlech. GLE Coupé navíc disponuje největším zavazadlovým prostorem ve své třídě s maximálním objemem 1650 litrů – mimochodem to je světový rekord pro zavazadlový prostor kupé.

Mercedes-Benz poprvé v tomto segmentu nabízí plně elektricky ovládané tažné zařízení, které zahrnuje také ESP® s funkcí pro stabilizaci přívěsu. Nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu je u modelu GLE Coupé až 3500 kilogramů.

Dokonalým informačním a zábavním systémem je na přání dodávaná nejnovější generace COMAND Online s 8“ displejem TFT a intuitivním touchpadem. Tento systém zahrnuje mimo jiné přehrávač DVD a asistenta pro rozpoznávání dopravních značek, včetně upozornění na jízdu v protisměru. Zákazník si může na přání rozšířit systém COMAND Online měničem pro 6 DVD, zábavním systémem pro cestující na sedadlech vzadu s dálkovým ovládáním, televizním tunerem nebo zvukovou aparaturou Bang & Olufsen Sound AMG.

Pozoruhodné: kombinace barev a materiálů v GLE Coupé

Co se týče individualizace modelu GLE Coupé, zůstane sotva nějaké přání zákazníka nesplněno – i v tomto případě vstupují do hry pakety výbav. Zákazníci mohou například propůjčit svému GLE Coupé mimořádně sportovní vzhled paketem AMG Line Exteriér, který obsahuje mimo jiné nárazník AMG vpředu a vzadu nebo 21“ kola AMG z lehké slitiny. Kdo touží po ještě větší exkluzivitě, ten si může tyto prvky zkombinovat s paketem Night, u něhož jsou leskle černé například lamely masky chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek. Široký výběr nemetalických a metalických laků a téměř neomezené možnosti stylistických úprav interiéru otvírá další prostor pro individualizaci. Celkem je na výběr 11 barev, z toho sedm metalických odstínů a dva speciální laky s efektní pigmentací v odstínech bílá designo diamond nebo metalická červená designo hyacinth.

Interiér vyzařuje moderní luxus a v závislosti na osobním vkusu může být sportovně ambiciózní nebo mít klasicky elegantní podobu. Nabídka zde sahá od jednobarevné černé vnitřní výbavy až po různé kombinace, u nichž je černá doplněna béžovou Ginger, šedou Crystal, hnědou Saddle nebo porcelánovou. Mimořádně přesvědčivý je interiér modelu GLE Coupé ve dvoubarevném čalounění kůží designo Exklusiv Nappa v odstínech porcelánová/černá. Paket AMG Line Interiér vnáší do vnitřního prostoru sportovní atmosféru mimo jiné sportovními sedadly AMG, sportovním volantem AMG, čalouněním kůží Nappa a sportovními pedály z hliníku. Luxusním charakterem se vyznačuje paket designo Exclusive – v tomto případě jsou zárukou ještě exkluzivnějšího cestování vyhřívaná komfortní sedadla s kosočtvercovým prošíváním, přístrojová deska a obložení dveří obšité kůží designo a čalounění stropu DINAMICA v černém odstínu.

Ozdobné obložení se dodává podle přání zákazníka v provedení světlý hliník s podélným broušením, hnědé jasanové dřevo s otevřenými póry, hnědé eukalyptové dřevo, tmavě grafitové topolové dřevo nebo kombinace AMG Carbon/černý klavírní lak.

Čtyřka vyhrává

Úspěšná historie pohonu všech kol Mercedes-Benz 4MATIC začala v roce 1985. Pohon všech kol představený ve třídě E byl prvním automaticky řízeným systémem pohonu v prémiovém osobním vozu. Tehdy měli zákazníci na výběr šest modelů. Dnes, o necelých 30 let později, se portfolio osobních vozů s pohonem všech kol rozrostlo na více než 70 modelů v 18 modelových řadách. Každý model, od třídy A až po třídu G, nabízí specifické řešení systému 4MATIC, které odpovídá charakteru příslušného vozidla.

Sportovní modely AMG, jako je GLE 450 AMG, disponují sportovně orientovaným pohonem všech kol 4MATIC, který na rozdíl od ostatních modelů rozděluje hnací sílu ve prospěch zadní nápravy, což je zárukou vysoké jízdní dynamiky a maximální radosti z jízdy, která je pro vozy AMG typická.

„G“ v nové nomenklatuře pro SUV

Mercedes-Benz zavádí s premiérou modelu GLE Coupé nový systém značení pro svou úspěšnou paletu vozů SUV. Základem je pět klíčových modelových řad A, B, C, E a S, které budou zákazníkům sloužit k další orientaci. Pro označování všech modelů SUV platí, že bude začínat písmeny „GL“ po vzoru legendární třídy G. „G“ symbolizuje původ, „L“ je v historii značky Mercedes-Benz hojně používaným pojítkem, díky němuž se modelová označení lépe pamatují a vyslovují. Příkladem jsou například legendární vozy SL nebo aktuálně CLS a CLA. Nakonec následuje třetí písmeno, které určuje příslušnost ke klíčové modelové řadě.

Konkrétně to znamená:

  • GLA = SUV segmentu třídy A
  • GLC = SUV segmentu třídy C; dosud GLK
  • GLE = SUV segmentu třídy E; dosud třída M
  • GLE Coupé = SUV segmentu třídy E Coupé
  • GLS = SUV segmentu třídy S; dosud GL
  • G = bez změny

Druhy poháněcího ústrojí budou označovány malými písmeny.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz
Mitsubishi Motors Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.