Začátek maratonské soutěže naplánovali organizátoři na předposlední prosincový den. První etapy se odehrají v náročných horských terénech Maroka. Následovat bude kamenitá poušť Západní Sahary a písčité duny Mauretánie. Vyhlášení vítězů proběhne v duchu tradice po dojezdu poslední etapy 11. ledna u Růžového jezera v Senegalu. Za volant stoprocentní Tatry se vzduchem chlazeným motorem se opět posadí matador dakarských soutěží Tomáš Tomeček. „Velmi se těším na africký kontinent. Podle toho, co jsem se dozvěděl od organizátorů, bude nadcházející ročník co se konkurence týče početnější. Úroveň soutěže se tak opět zvedne, což je jedině dobře. Jsem velmi rád, že můžeme spolupracovat s pořadateli ‚původního‘ Dakaru. Podobně to vidím i s naší účastí v soutěži. Obrovský dík patří našim partnerům. Náš cíl je jasný – s radostí dojet k Růžovému jezeru,“ uvádí k účasti v závodě Tomáš Tomeček.
Po čtrnácti letech dochází ke změně na pozici navigátora, které se nově zhostí Ladislav Lála a nahradí tak Vojtěcha Morávka. Ten po dobu své závodnické kariéry dokázal odnavigovat Tatru nejen ke třem vítězstvím v Africa Eco Race, ale i k prvním místům v rallye v Maroku, Tunisu či Německu. „I přesto, že se Vojtěch rozhodl ukončit svoji aktivní závodní kariéru ze zdravotních důvodů, zůstává ceněným členem týmu, který bude dále čerpat z jeho unikátních znalostí. Děkujeme Vojtěchovi Morávkovi za vše, co pro tým vykonal. Bez jeho zkušeností a obětavosti by tým nebyl tam, kde dnes je,“ říká k obměně posádky Tomáš Tomeček, zatímco nový navigátor Ladislav Lála dodává: „Na Afriku i samotný závod se samozřejmě velmi těším. Po boku Tomáše Tomečka jsem před sedmi lety vstoupil do světa dálkových soutěží. Chtěl bych poděkovat celému týmu za důvěru a skvělé přijetí. Doufám, že se nám společně podaří dojet až do Dakaru a že uděláme výsledek, na který budeme právem hrdí.“
Spolu se závodní a asistenční Tatrou se do Dakaru vydají i dva pořadatelské kamióny Tatra „balai“ („koště“). Tým Tomáše Tomečka poskytuje pořadatelům závodu velmi důležitou organizačně logistickou podporu s vozy Tatra 815 6×6 upravenými na tzv. „terénní odtahovky“. Sběrné vozy „balai“ vyjíždějí do každé závodní etapy jako poslední a poskytují pomoc posádkám v nouzi. Mezinárodní česko-holandské složení posádek obou vozů „balai“ by mělo zajistit pomoc všude tam, kde jí bude dle pokynů ředitelství soutěže třeba.
V pozadí úspěchu týmu i možnosti obhajoby prvního místa stojí řada partnerů. Hlavními sponzory jsou pro letošní sezonu společnosti Promet Group a EXCALIBUR GROUP. Tým dále mimo jiné podporují také společnosti TATRA TRUCKS, Tawesco, Mann Hummel a Federal Mogul.
Letošní ročník bude pro tým Tomáše Tomečka velmi náročný a obhajoba vítězství těžší než kdykoliv dříve. Pro všechny, kteří budou závodníkům držet palce, bude k dispozici online sledování polohy závodních vozů na trati v průběhu závodu.