Poháněcí ústrojí modelu Mondeo Hybrid je tvořeno kombinací speciálně vyvinutého zážehového motoru o objemu 2,0 l, elektromotoru a lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 1,4 kWh. Vůz má kombinovanou spotřebu paliva 4,2 l/100 km a emise CO2 99 g/km.*
„Mondeo Hybrid nabízí zákazníkům to nejlepší z obou světů – nižší spotřebu a emise elektrického pohonu i dojezd a dynamiku tradičního motoru,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Díky modelové řadě, do níž patří – nebo budou patřit – i Focus Electric, plug-in hybrid C-MAX Energi i úsporné modely ECOnetic a EcoBoost, získají naši zákazníci ještě širší prostor k optimalizaci provozních nákladů.“
Mondeo se začalo prodávat v roce 1993. Od té doby jich zamířilo k zákazníkům více než 4,8 milionu. Nový model se vyrábí v moderní továrně ve španělské Valencii a v současné době probíhá jeho uvádění na evropské trhy. Sedany Mondeo se zážehovými motory se budou vyrábět také v petrohradském montážním závodě Ford Sollers. Zahájení prodeje v Rusku je naplánováno na rok 2015.
Historicky nejširší paleta motorizací pro nové Mondeo obsahuje nový zážehový motor 1.5 EcoBoost nebo zdokonalený turbodiesel 2.0 TDCi. Mondeo Hybrid je cenově srovnatelné se vznětovými verzemi. I tímto způsobem naplňuje Ford svůj příslib nabídnout zákazníkům, pro něž je hospodárnost provozu prvořadým kritériem, co nejširší výběr.
Ve Spojených státech je Ford druhým největším výrobcem hybridních automobilů. Celkem jich zde vyrobil již 400 000.
Ford Mondeo HEV si mohou zákazníci v ČR již objednávat, první vozy se na českých silnicích objeví na začátku příštího roku.