AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Ford Kuga dostal ještě výkonnější vznětové motory

Ford rozšiřuje nabídku motorizací pro model Kuga o dosud nejvýkonnější diesel: motor 2.0 TDCi v nové verzi vyvine výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 400 N.m.

Ford Kuga se dočkal řady významných vylepšení, jimž vévodí rozšíření nabídky motorizací o dosud nejvýkonnější vznětový agregát v historii tohoto populárního SUV.

Sériovou výbavu Kugy obohatily nové úsporné systémy: Stop-Start a u některých verzí i aktivní maska chladiče. Díky tomu se mohou všechny nabízené motorizace pochlubit poklesem spotřeby paliva a emisí CO2.

„Nové motorizace modelu Kuga mají vyšší výkon a nižší emise. Metalický lak Tiger je novinka, která se dosud neobjevila na žádném modelu značky Ford, a SYNC s AppLink pomůže řidičům zůstat v kontaktu se světem, aniž by museli spustit ruce z volantu a zrak ze silnice,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Celkem 83 procent všech Fordů Kuga prodaných na 20 hlavních evropských trzích (2) za prvních devět měsíců roku 2014 má pod kapotou vznětový motor 2.0 TDCi. Jeho nové vrcholné provedení nabízí nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 400 N.m. Ve srovnání s dosavadní verzí (120 kW) to představuje zlepšení o 12 kW a 60 N.m. O efektivní přenos hnací síly se opět postará inteligentní pohon všech kol.

Namísto dosavadní motorizace 1.6 EcoBoost přichází novinka 1.5 EcoBoost (1), jež má oproti předchůdci o 11 g/km nižší emise CO2 – 143 g/km. Ford bude nabízet rovněž 88kW variantu motoru 2.0 TDCi s emisemi CO2 122 g/km (3). Tento motor se v ČR představí v polovině roku 2015.

Systém Ford SYNC s funkcí AppLink umožní řidičům ovládat hlasem aplikace v chytrém telefonu, aniž by přitom museli spustit ruce z volantu a zrak ze silnice. Funkci momentálně podporují mimo jiné aplikace Spotify, ADAC, Audioteka, AUPEO!, DIE WELT, Cyclops, Glympse a Radioplayer.

Z prodejních výsledků Fordu vyplývá, že přibližně třetina všech prodaných kusů modelu Kuga je vybavena zadní parkovací kamerou a více než polovina má aktivní parkovací asistent.

Kromě sériově dodávaného tempomatu s nastavitelným omezovačem rychlosti si mohou zákazníci objednat rovněž adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti. Standardně se dodává také systém kontroly tlaku v pneumatikách, zatímco na přání je k dispozici bezdotykové ovládání pátých dveří, monitorování mrtvých úhlů, Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, automatická dálková světla, sledování bdělosti řidiče nebo rozpoznávání dopravních značek.

Kuga bude k dispozici v nových odstínech metalických laků červená Ruby, šedá Magnetic a oranžová Tiger.

Za prvních devět měsíců roku 2014 prodal Ford na 20 evropských trzích (2) více než 63 000 kusů modelu Kuga, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku (47 600 ks) představuje navýšení o 33 procent. Podíl Kugy v segmentu středních SUV díky tomu vzrostl o 20 procent, z 6,9 na 8,3 procenta v období leden až srpen 2014.

Od uvedení nové Kugy na trh v roce 2012 vyrobily montážní závody Fordu ve Španělsku a Rusku již více než 200 000 kusů tohoto oblíbeného SUV. V dvanáctiměsíčním období od října 2013 do září 2014 vzrostl odbyt Kugy v Rusku meziročně o 97 procent.

Evropská nabídka SUV značky Ford obsahuje vedle Kugy také menší model EcoSport. Zanedlouho se k nim připojí i nový charizmatický a prostorný Ford Edge.

(1) 1.5 EcoBoost nahrazuje na většině evropských trhů motorizaci 1.6 EcoBoost.

(2) Dvaceti hlavními trhy Evropy jsou pro Ford Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie. V „Euro 20“ jsou zahrnuty také prodeje v Estonsku, Lotyšsku a Litvě, protože Ford je započítává do statistik z Finska.

(3) Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Standox
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.
BOSCH