AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Nové elektromobily Energy Emotion

Nové elektromobily Energy Emotion

Další příspěvek do rodiny elektricky poháněných vozidel je tady. Jde o miniauto dodávané na český trh firmou Energy Emotion s.r.o. pod obchodním označením E CITY.

E CITY představuje dvoumístné vozidlo určené hlavně do městského a příměstského provozu, k čemuž plně vyhovuje maximální rychlost 85 km/h. Je předurčeno k použití v rozvážkových službách, rozvozech pizzy, jídla, zásilek, dopravy do zaměstnání či pravidelně se opakující jízdy. Pro všechny, kteří mají ekonomické myšlení, ať jde o firemní klientelu, či občany. Jako hlavní deviza je zde pořizovací cena, která začíná na 300 000 Kč včetně DPH.

E CITY je 2920 mm dlouhé, 1550 mm široké, 1500 mm vysoké s rozvorem kol 1886 mm. Třídveřová ocelová karoserie typu hatchback, jednoduchý, neotřelý vzhled, dostatek místa za volantem. Velký zavazadlový prostor (u E CITY LI 350 litrů) umožňuje přepravu i větších objemů. Užitečná hmotnost 225 kg umožňuje kromě dvou cestujících ještě přepravu většího nákladu. Snadná ovladatelnost díky posilovači řízení, minimální poloměr zatáčení i velikost z tohoto vozidla dělají příjemného společníka do hustého městského provozu. Motor o maximálním výkonu 20 kW poskytuje plně dostačujících 105 N.m točivého momentu a zajišťuje přímý pohon přední nápravy. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru (lithium-iontové E CITY LI), dále částečně v motorovém i zavazadlovém prostoru (gelové E CITY S). Kapacita akumulátorů u testovaných vozidel zajišťuje tabulkový dojezd 120 km, ve verzi s vyšší kapacitou je dojezd 150 km. E CITY jsou dodávány buď s olověnými gelovými akumulátory, či lithium-iontovými akumulátory, vybavenými systémem řízení energetických toků. Výhodou je možnost nabíjení z jakékoli zásuvky na 220 V, jištěné 10 A, v porovnání s obdobnými vozidly, kde je požadována 16A zásuvka, a ne všechny garáže či parkovací místa jsou takto vybavena. Samozřejmě lze dodat i nabíječky na 16 A či 25 A. Doba nabíjení pak trvá cca 7 hodin.

Zkušenost s provozními náklady na energii je velmi dobrá, měření odebrané energie ze zásuvky vykazuje spotřebu kolem 12 kWh na 100 km (po ujetí cca 4000 km), což při sazbě pro občany D27 činí cca 23 Kč na 100 km. U firemní klientely se sazbou C27 je situace podobná. Díky nižší pořizovací ceně je ekonomika provozu ve srovnání s provozními náklady nových vozidel s pořizovací cenou cca 200 000 Kč zajímavá, například E CITY S je výhodnější od ujetí necelých 40 000 km. U cenově dražších motorových vozidel je ekonomika provozu ještě zajímavější, ovšem za cenu akceptace nižší úrovně – základní výbavy elektrického vozidla.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
BOSCH
Auto Fit, spol. s r.o.
Mercedes-Benz
Siems & Klein