Tento automobil je nejoblíbenějším modelem v segmentu malých kombi. Ve své třetí generaci stanovuje Fabia Combi nová měřítka, pokud jde o nabídku prostoru, funkčnost a ohleduplnost k životnímu prostředí. Vzhled novinky zaujme emocionálním designovým jazykem. K tomu všemu Fabia Combi nabízí moderní prvky bezpečnosti, komfortu a infotainmentu, které byly doposud obvykle dostupné ve vozech vyšších tříd: mezi jinými komunikační rozhraní MirrorLink™ a SmartGate k propojení vozu a chytrého telefonu. Na první evropské trhy vstoupí nová ŠKODA Fabia Combi již v lednu 2015.
„Nová ŠKODA Fabia Combi nabízí ideální kombinaci prostornosti, funkčnosti a emocí a navíc boduje nejmodernější technikou,“ říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Tento moderní, svěží automobil svou příkladnou nabídkou prostoru reprezentuje v segmentu malých vozů s karoserií kombi ty nejlepší hodnoty značky ŠKODA. K tomu také vychází vstříc zvyšujícím se požadavkům současné doby na konektivitu a individualizaci.“
Na počátku roku 2015, tedy jen několik týdnů po zahájení prodeje nové generace modelu Fabia, vstoupí na první evropské trhy také nová Fabia Combi. S tímto modelem chce česká automobilka dále posilovat úspěch svého oblíbeného malého kombi, které je nedílnou součástí nabídky mladoboleslavské značky již od roku 2000. Do konce srpna 2014 dodala ŠKODA AUTO svým zákazníkům více než 1,1 milionu vozů ŠKODA Fabia Combi obou generací.
Fabia Combi zosobňuje tradiční kvality vozů značky ŠKODA: dostatek vnitřního místa při kompaktních vnějších rozměrech, řadu praktických řešení, nízkou spotřebu, vyspělou techniku a výhodný poměr ceny a nabízené hodnoty. Díky těmto vlastnostem se stala nejprodávanějším malým vozem s karoserií kombi.
Při kompaktních vnějších rozměrech nabízí nová ŠKODA Fabia Combi dostatek prostoru až pro pět cestujících a jejich zavazadla. S objemem 530 litrů je zavazadlový prostor největší ve svém segmentu. Základní objem je oproti předchozímu modelu o 25 litrů větší. Po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita modelu Fabia Combi zvětší na 1395 litrů.
Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák a poté opěradlo. To zvyšuje variabilitu interiéru, do kterého se vejdou předměty o délce až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více. Páté dveře se otevírají do výšky 1900 mm a jsou široké 1028 mm. Nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.
Současně vzrostla také šířka interiéru (vpředu o 21 mm) a jeho délka (o 8 mm), navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.
Nová ŠKODA Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. Příď vozu je identická s verzí hatchback a díky větší šířce a cílenému zdůraznění horizontály působí velmi sebevědomě. Výraznými prvky jsou tu – stejně jako u hatchbacku – ostře řezané široké světlomety, krystalický výbrus skla a pro značku ŠKODA typická lamelová mřížka chladiče, do níž zasahuje výběžek kapoty s logem.
Nová Fabia Combi je úspornější než kdykoli předtím a v porovnání s druhou generací je její spotřeba až o 17 % nižší. Toto zlepšení je výsledkem zcela nově vyvinuté generace benzinových a naftových motorů, radikálního snížení hmotnosti až na 1004 kg a zlepšené aerodynamiky. Například u modelu ŠKODA Fabia Combi GreenLine, který přijde na trh také v roce 2015, klesá spotřeba paliva až na 3,1 l/100 km a hodnota emisí CO2 na 82 g/km.
Konstruktéři využili potenciál, který jim nabízela inovativní technika z nabídky modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, např. motory, elektromechanické řízení a velká část elektrických zařízení (mimo jiné řídicích jednotek, sdružený přístrojový panel, asistenční systémy a systémy infotainmentu).
Pro model ŠKODA Fabia Combi jsou v nabídce tři benzinové motory a tři vznětové agregáty. Všechny motory plní emisní normu EU 6 a jsou standardně osazeny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Výkonové spektrum benzinových jednotek sahá od 55 kW (75 k) až po 81 kW (110 k). Nová paleta tříválcových vznětových motorů dává výkony od 55 kW (75 k) až po 77 kW (105 k). Moderní převodovky jsou buď s ručním řazením, nebo automatická dvouspojková ústrojí DSG.
Mimořádný důraz kladli vývojáři také na komfortní podvozek. Ten odladili s ohledem na ještě vyšší pohodlí cestování při zachování maximální jízdní stability. Skvělého výsledku dosáhli mimo jiné také nasazením nového elektromechanického řízení či nových motorů s upraveným uložením v karoserii. Novince v neposlední řadě prospělo také mezigenerační rozšíření předního a zadního rozchodu o 30 mm, spolu s prodloužením rozvoru o 5 mm.
Přes vyšší technickou úroveň a vyšší komfort je nová ŠKODA Fabia Combi mezigeneračně lehčí. V závislosti na konkrétní konfiguraci – a po zohlednění rozsahu standardní výbavy – klesla hmotnost až o 55 kg. S tříválcovým motorem 1.0 MPI má Fabia Combi pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1004 kg.
Nová ŠKODA Fabia Combi přesvědčí také vysokým stupněm bezpečnosti. Model má bezpečnostní systémy, které byly ještě nedávno obvyklé pouze u vozů vyšších tříd. Volitelný Front Assistant s funkcí nouzové brzdy City, který vůz samočinně zastaví, snižuje riziko nehod v kolonách. Multikolizní brzda vůz po nehodě automaticky zabrzdí, aby zabránila dalšímu nárazu po kolizi.
Počínající únavu řidiče rozpozná Driver Activity Assistant. Nový Speedlimiter automaticky omezuje maximální rychlost vozu na předem nastavenou hodnotu. Při rozjezdech ve stoupání pomáhá funkce Hill Hold Control. Pro země Evropské unie je standardem elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách.
Pro bezpečné projíždění zatáček je nová ŠKODA Fabia Combi sériově vybavena rozšířenou funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, označovanou jako XDS+.
Z oblasti prvků pasivní bezpečnosti ve voze nechybí až šest airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech.