AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Druhé vítězství Audi ve 24hodinovém závodě během sedmi dnů

Haase/Mamerow/Ras­t/Winkelhock vyhráli 24 hodin Nürburgringu. Triumf na eifelském okruhu pouhý týden po úspěchu v Le Mans. Audi R8 LMS ultra stanovilo nový rekord v ujeté vzdálenosti.

Audi vyhrálo podruhé čtyřiadvaceti­hodinový závod na Nürburgringu, a to přesně týden poté, co značka čtyř kruhů dosáhla 13. úspěchu v závodě 24 h Le Mans. Závodní tým Phoenix Racing slavil s Audi R8 LMS ultra, v domácím prostředí vrchoviny Eifel, těžce vybojované vítězství. Již v roce 2012 rozhodl tým Ernsta Mosera závod „Zeleným peklem“ ve svůj prospěch se sportovním vozem Audi kategorie GT3. R8 LMS ultra stanovil letos nový rekord v ujeté vzdálenosti. Se 159 dokončenými koly absolvoval vítěz vytrvalostního závodu na Nürburgringu poprvé více než 4000 kilometrů – úspěšný tým Audi ujel přesně 4035,102 kilometru.

Letošní ročník klasického vytrvalostního závodu na slavném okruhu, zasazeném do malebných kopců vrchoviny Eifel, byl skutečným thrillerem. Už rychlý začátek závodního maratonu s mnoha incidenty byl turbulentní a při nedělním východu slunce se již jednalo o skutečný sprint. Fanoušci sledovali v ranních hodinách přímý souboj o vedení. Christian Mamerow v Audi se startovním číslem 4 bojoval s odstupem několika desetin sekundy s Mercedesem týmu Black Falcon. Po dlouhých bojích se nakonec jezdec v barvách Audi prosadil a společně se svými týmovými kolegy Christopherem Haasem, Reném Rastem a Markusem Winkelhockem si v poslední třetině závodu své vedení postupně upevnili. Času k vydechnutí se jim však nikdy nedostalo. Na prvních šesti místech bojovalo pět různých značek, první tři týmy byly po dlouhou dobu ve stejném kole. Na konci měla vítězná čtveřice jezdců náskok 2:59 min.

Jako druhé nejlepší Audi přejel cílovou čáru vůz R8 LMS ultra týmu Audi race experience. Skokan ze stratosféry Felix Baumgartner a jeho týmoví kolegové Frank Biela, Marco Werner a Pierre Kaffer dojeli do cíle na devátém místě. Baumgartner tak má za sebou pozoruhodně úspěšný debut v klasickém vytrvalostním závodě. Jako třetí tým Audi se v první desítce umístil ještě tým Twinbusch. Posádka Dennis Busch/Marc Busch/Stefan Landmann/Manuel Lauck tohoto soukromého týmu dorazila do cíle po bezvadné jízdě hned za týmem Audi race experience.

Christopher Haase a Markus Winkelhock byli již v roce 2012 členy vítězného týmu Audi v Eifelu, pro Christiana Mamerowa a Reného Rasta to bylo první celkové vítězství v tomto klasickém závodě. Další tři zákaznické týmy Audi završily celkové vítězství dvěma úspěchy v jednotlivých třídách. Raeder Motorsport vyhrál před LMS Engineering třídu SP3T. Oba týmy spoléhaly na Audi TT RS. Ve třídě SP4T se prosadil Besaplast Racing Team s dalším Audi TT RS.

Smůlu měla posádka Marc Basseng/Marcel Fässler/Frank Stippler/Laurens Vanthoor s Audi R8 LMS ultra se startovním číslem 3 týmu Phoenix Racing. Basseng měl v sobotu nehodu při brzdění v šikaně Hohenrain, naštěstí vyvázl bez zranění. Turbulentní závod prožily týmy Prosperia C. Abt Racing, G-Drive Racing a Audi race experience se svým druhým vozem. Posádka Christer Jöns/Niclas Kentenich/Chris­topher Mies/Dominik Schwager z týmu Prosperia C. Abt Racing se po defektu pneumatiky a sportovním trestu dokázala do 14. hodiny závodu posunout až na sedmé místo. Poté se však startovní číslo 10 propadlo na 62. místo kvůli poškozenému hnacímu hřídeli a výměně převodovky. Toto Audi projelo cílem na 34. místě.

Stejný model se startovním číslem 9 byl už také v první desítce, když jej krátce před půlnocí potkal první nezdar v podobě defektu pneumatiky po kontaktu s jiným závodním vozem. Po výměně převodovky v neděli ráno se posádka Alexander Müller/Marco Seefried/Nicki Thiim/Richard Westbrook vrátila do závodu na 112. místě. Dvě hodiny před koncem závodu se tým rozhodl pro stažení tohoto vozu ze závodu. Také tým G-Drive Racing si zpočátku vypracoval dobrou pozici. Belgický tým se po startu ze 17. místa vyšplhal během první poloviny závodu až na osmé místo. Výměna převodovky a chladiče stála posádku Nico Müller/Stéphane Ortelli/Roman Rusinov/Edward Sandström velmi mnoho času. To znamenalo konec ve 20. hodině závodu. Závodní vůz R8 LMS ultra se startovním číslem 18 týmu Audi race experience dojel do cíle na 23. místě po několika opravách vynucených nehodami.

„Srdečně blahopřeji vítězům a srdečně děkuji našim zákazníkům za jejich skvělé vystoupení na Nürburgringu,“ radoval se Romolo Liebchen, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. „O tomto víkendu jsme zažili skutečně klasický závod, v němž šlo o všechny kvality vytrvalostního sportu: prvotřídní techniku, spolehlivé jezdce, dobrou strategii a odhodlaný týmový výkon. Mám radost, že jsme dosáhli druhého vítězství během tří let v tak tvrdé konkurenci v jednom z nejtěžších vytrvalostních závodů na světě. Blahopřeji také našim zákazníkům ve třídách SP3T a SP4T. Pro Audi Sport customer racing nemohl být tento víkend úspěšnější.“

Výsledky závodu

  • 1. Haase/Mame­row/Rast/Winkel­hock (Audi R8 LMS ultra), 159 kol
  • 2. Bleekemolen/Si­monsen/Menzel/Ar­nold (Mercedes), +2:59 min
  • 3. Zehe/Hohena­del/Bastian/En­gel (Mercedes) – 2 kola
  • 4. Henzler/Dum­breck/Ragginger/Im­peratori (Porsche) – 2 kola
  • 5. Mücke/Turner/La­my (Aston Martin) – 2 kola
  • 6. Klingmann/Bau­mann/Hürtgen/Tom­czyk (BMW) – 2 kola
  • 7. Primat/Götz/He­yer/Rehfeld (Mercedes) – 3 kola
  • 8. Stuck/Sandrit­ter/Brück/Ros­tek (BMW) – 5 kol
  • 9. Baumgartner/Wer­ner/Biela/Kaf­fer (Audi R8 LMS ultra) – 6 kol
  • 10. Busch/Bus­ch/Lauck/Landmann (Audi R8 LMS ultra) – 7 kol
  • 23. Frey/Fran­kenhout/Basti­en/Bollrath (Audi R8 LMS ultra) – 15 kol
  • 34. Mies/Jöns/Ken­tenich/Schwager (Audi R8 LMS ultra) – 21 kol

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.
Interaction s.r.o.