Finále završilo úspěšný rok, kdy více než 3000 studentů vytvořilo a rozběhlo svou reálnou podnikatelskou činnost za podpory proškolených pedagogů a konzultantů z Hyundai. Tyto studentské společnosti vyvíjely produkty a služby spojené s automobilovým průmyslem a nejlepší z nich stanuli před odbornou porotou soutěže Hyundai Skills for the Future Award. Závěrečného klání v Offenbachu se účastnilo 75 studentů z České republiky, Francie, Německa, Itálie, Polska, Slovenska, Španělska a Velké Británie.
Multifunkční hrnek českých studentů v Offenbachu nezapadl
Evropskému finále soutěže předcházelo národní kolo, ve kterém nejvíce zabodoval multifunkční hrnek do auta „Multicup“, který umí zahřívat i ochladit nápoj uvnitř nádoby. S tímto nápadem přišla Junior Achievement Studentská společnost Hot & Ice Cup ze SPŠ elektrotechnické a informačních technologií Brno.
„Během fungování naší společnosti jsme se naučili opravdu hodně. Dostali jsme spoustu příležitostí účastnit se různých školení, exkurzí, soutěží a přednášek. Neocenitelnou zkušeností bylo také evropské finále, kde jsme mohli naše dovednosti porovnat s ostatními evropskými studenty,“ okomentovala svou zkušenost Šarlota Šilerová, jejíž firma se probojovala až do nejlepší pětky.
Na první příčku nakonec dosáhl slovenský tým, kterému výhru zajistila aplikace zaměřená na podporu bezpečného řízení.
„Spolupráce s více než třemi tisíci studenty ze sto pětadvaceti škol a osmi evropských zemí by nebyla možná bez podpory Hyundai Motor Europe. Díky ní jsme mohli středoškolákům předat dovednosti a sebedůvěru tolik potřebnou k tomu, aby uspěli na současném trhu práce. Inspirovat příští generaci inovátorů je možné pouze ve spojení s partnery tohoto typu,“ uzavřela soutěž Caroline Jenner, výkonná ředitelka JA-YE Europe, do jejíž sítě spadá i česká kancelář Junior Achievement.
O projektu Skills for the Future
Projekt Skills for the Future byl vytvořen společností Hyundai Motor Europe v rámci partnerství s organizací Junior Achievement – Young Enterprise Europe a jeho cílem je zvýšit povědomí mladých lidí o dovednostech a znalostech potřebných pro jejich úspěšný start do života a budoucí profesní kariéru. Součástí projektu je možnost vyzkoušet si podnikání v rámci JA Studentské společnosti v automobilovém průmyslu. Studenti spolupracují s konzultanty, kterými jsou zaměstnanci Hyundai. Cílem projektu je propojení světa vzdělávání se světem praxe a firem, umožnění seznámit se s automobilovým průmyslem, inspirovat mladé lidi k podnikání.
O Junior Achievement
Junior Achievement je nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací nezisková organizace na světě. Vznikla v roce 1919 v USA, dnes působí ve více než 120 zemích světa. Do jejích programů se každoročně zapojí na 10 milionů dětí a studentů ve věku od 6 do 22 let. Českou kancelář Junior Achievement založil v roce 1992 Tomáš J. Baťa. Organizace Junior Achievement je akreditována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR. K nejvýznamnějším partnerům patří firmy Baťa, Citi, Hewlett-Packard, Hyundai či Johnson&Johnson.