Na letošním srazu GTI u jezera Wörthersee představí ŠKODA světovou premiéru atraktivní studie ŠKODA Yeti Xtreme ve stylu soutěžních vozů, která vychází z oblíbeného kompaktního SUV. Veřejnost také poprvé uvidí studii ŠKODA CitiJet, kterou vytvořili učňové odborného učiliště společnosti ŠKODA AUTO. Automobilka těmito výjimečnými studiemi opět zdůrazňuje atraktivitu a rozmanitost své modelové palety.
Legendární sraz příznivců tuningu značek skupiny Volkswagen se koná po třiatřicáté. Přibližně 200 000 fanoušků bude během prodlouženého víkendu (28. – 31. května 2014) putovat na kultovní akci do rakouského Reifnitzu. ŠKODA se setkání GTI zúčastní popáté.
„Chceme pokračovat v pozitivním vývoji a s novými modely nadále růst,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za prodej a marketing, Werner Eichhorn. „Přitom posílíme emocionalitu značky. Jako dynamická a silná studie kompaktního SUV dokládá ŠKODA Yeti Xtreme vysokou kompetenci značky v oblasti pohonu všech kol a také naše know-how na poli automobilového sportu a sportovních vozů,“ doplňuje Eichhorn.
Studie ŠKODA Yeti Xtreme z dílny škodováckých designérů je mimořádně sportovní a dynamické provedení úspěšného kompaktního SUV v soutěžním stylu. Koncept kombinuje sílu SUV s pohonem všech kol se svéráznými designovými a výbavovými prvky razantního soutěžního vozu.
Pod kapotou pracuje motor 1.8 TSI o výkonu 112 kW. Točivý moment motoru se přenáší na všechna kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku (DSG). Jeho maximum 250 N.m je k dispozici v rozsahu od 1500 do 4200 1/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí Yeti Xtreme za 9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 192 km/h. Yeti Xtreme převzal velkoryse dimenzované brzdy z modelu Octavia RS. Ve výrazně matném šedém odstínu lakovaný Yeti stojí na mohutných sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin s velkými terénními pneumatikami. Boční okna jsou tmavá, střecha a lemy kol jsou zvýrazněné žluto-zelenou barvou. Vpředu dostal robustní sportovec mohutný nárazník, velký otvor pro přívod vzduchu a také LED světlomety. A pro náročné sportovní nasazení je podvozek také výškově nastavitelný.
Výrazně tvarovanými blatníky a mohutnými prahy ukazuje ŠKODA Yeti Xtreme svaly. Na zádi potvrzuje sílu a dynamiku mohutný nárazník a dvě velké koncovky výfuku, které dodávají vozu jadrný zvukový projev. V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané „Recovery Tracks“. To jsou speciální trakční podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění.
Interiér nadchne sportovní výbavou s atmosférou soutěžních vozů. Pro posádku jsou k dispozici čtyři samostatná sportovní sedadla Recaro s integrovanými čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Vůz je také vybaven sportovním volantem s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů.
Paket Color&Trim zahrnuje další prvky z uhlíkového kompozitu a povrchy z kvalitní tmavé Alcantary se zeleným barevným akcentem. Kromě toho ve voze najdeme také hliníkové pedály a speciální prahové lišty. Zcela nová je interpretace středového panelu. V něm najdeme mj. nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj, tedy prvky, obvyklé v soutěžních vozech. Na přístrojové desce je dále umístěn i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci.
Vozem ŠKODA Yeti Xtreme automobilka znovu ukazuje mnohostranný potenciál svého oblíbeného kompaktního SUV. V roce 2013 byla ŠKODA Yeti kompletně přepracována a poprvé oslovuje zákazníky ve dvou verzích: jako ŠKODA Yeti do města a jako ŠKODA Yeti Outdoor v provedení pro terén a dobrodružství.
ŠKODA Yeti oslavila svou premiéru v dynamicky rostoucím segmentu SUV v roce 2009. Celkem se dosud (stav k 30. dubnu 2014) prodalo více než 640 tisíc vozů ŠKODA Yeti. V zemích EU dosáhla značka s vozem Yeti v segmentu kompaktních SUV více než čtyřprocentního tržního podílu. Yeti tak patřil v Evropě k nejprodávanějším SUV své třídy.