Audi R8 LMX přináší strhující výkony a průkopnickou techniku. Díky nejvyššímu výkonu 419 kW (570 k) zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, přestože v průměru spotřebuje jen 12,9 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2: 299 gramů na kilometr). Tato limitovaná edice je prvním sériově vyráběným vozem na světě s laserovými dálkovými světlomety. R8 LMX lze již objednávat a první vozy vyjedou na silnice v létě.
Audi je lídrem ve vývoji osvětlovací techniky pro automobily. Audi R8 se v roce 2008 stalo prvním sériově vyráběným vozem na světě, který se mohl pochlubit diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. V roce 2012 následovaly dynamické ukazatele směru. Loni se s představením světlometů Matrix LED v modernizovaném A8 otevřela nová kapitola v oblasti osvětlení pro automobily. Nyní značka čtyři kruhů přidává další novinku v modelu R8 LMX: laserové dálkové světlomety. Tato technika výrazně prodlužuje dosah světlometů, což je pro supersportovní vůz R8 LMX velmi významné.
Inženýři Audi při vývoji osvětlovací techniky velmi úzce spolupracují se svými kolegy ze závodního oddělení. Nové Audi R18 e-tron quattro například poprvé použije kombinaci diod LED a laseru u dálkových světlometů v závodě 24 h Le Mans, který se pojede ve dnech 14. a 15. června. Prémiová značka tak pokračuje v tradici testování nových technických řešení určených pro sériovou výrobu v závodních podmínkách.
„Audi již dlouhou dobu dominuje nejdůležitějšímu 24hodinovému závodu. Kromě výjimečné techniky motorů TDI poskytuje našim pilotům velkou výhodu maximální světelný výkon. Zejména v závodech, které se jedou také v noci, je to klíčový faktor našeho úspěchu,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg. „Uvedení laserových světlometů do modelu Audi R8 LMX zdůrazňuje naše vedoucí postavení v oboru osvětlovací techniky. Jejich přínosy pro zákazníky v oblasti bezpečnosti reprezentují skutečný Náskok díky technice,“ říká člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za vývoj.
U nových laserových dálkových světlometů vytváří jeden laserový modul v každém světlometu kužel světla s dvojnásobným dosahem v porovnání se světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Každý modul obsahuje čtyři vysokovýkonné laserové diody s průměrem pouhých 300 mikrometrů, které vytvářejí modrý laserový paprsek s vlnovou délkou 450 nanometrů. Fosforová vrstva jej přeměňuje na použitelné bílé světlo s barevnou teplotou 5500 kelvinů – to jsou ideální podmínky pro lidské oko, které umožňují řidiči snadněji rozlišovat kontrast a pomáhají předcházet únavě. Laserový paprsek, který je aktivní od rychlosti jízdy 60 km/h, doplňuje v R8 LMX dálkové světlomety LED a výrazně zlepšuje viditelnost a zvyšuje úroveň bezpečnosti. Inteligentní kamerový systém detekuje ostatní účastníky silničního provozu a aktivně upravuje rozložení světla, aby nedocházelo k jejich oslňování.
Audi R8 je dynamickým vrcholným modelem značky čtyř kruhů. Jeho vysokootáčkový motor, uložený uprostřed před zadní nápravou, lichoběžníkové zavěšení kol a hliníková karoserie ASF (Audi Space Frame) jsou úzce spřízněny se světem motoristického sportu. Audi R8 LMX je k dispozici jako kupé v omezeném počtu 99 vozidel. Vůz zrychlí, díky motoru V10 5,2 litru s nejvyšším výkonem 419 kW (570 k) a maximálním točivým momentem 540 N.m, z 0 na 100 km/h za pouhých 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je 320 km/h a průměrná spotřeba paliva 12,9 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 299 gramů na kilometr). Kompaktní sedmistupňová převodovka S tronic přenáší hnací sílu na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro. Devatenáctipalcová kola poskytují prostor pro kotoučové brzdy z keramického materiálu, vyztuženého uhlíkovými vlákny, které mají vpředu průměr 380 milimetrů. Skrz kola v exkluzivním designu prosvítají červeně anodizované brzdové třmeny. R8 LMX má vpředu pneumatiky rozměru 235/35 R 19 a vzadu 305/30 R 19.
Nový vrcholný model vysílá rovněž jasný vizuální signál svým individualizovaným lakem karoserie Audi exclusive v odstínu modrá Ara s krystalickým efektem. Rozměrný pevný zadní spoiler zvyšuje přítlak na zadní nápravě. Stejně jako přední spoiler, aerodynamické prvky po stranách, kryt motorového prostoru, kryty vnějších zpětných zrcátek, ozdobné vnější panely za bočními dveřmi a zadní difuzor je i zadní spoiler vyroben z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny s matnou povrchovou úpravou. Maska chladiče Singleframe, mřížky otvorů na přídi pro přívod vzduchu a mřížky ventilačních otvorů na zádi mají titanově šedou povrchovou úpravu. Sportovní výfuková soustava má leskle černé koncovky.
Dynamický styl pokračuje v černém interiéru, který je navíc opatřen modrými ozdobnými prvky. Sklopná, anatomicky tvarovaná sedadla jsou čalouněna kůží Fine Nappa s kosočtvercovým prošíváním v odstínu modrá Sepang. Zadní kryty opěradel jsou v odstínu modrá Ara. Prošívání v odstínu modrá Sepang tvoří ušlechtilé kontrasty rovněž na páce ruční brzdy, konzole středového tunelu, volantu a stínítku přístrojů. Čalounění stropu černou Alcantarou a výplně dveří s černou kůží Fine Nappa přebírají kosočtvercové prošívání anatomických sedadel v odstínu modrá Sepang.
Interiér je doladěn drobnými detaily. Matný kompozit vyztužený uhlíkovými vlákny je použit pro ozdobné obložení konzoly středového tunelu a páky ruční brzdy, na zdobných prvcích ve dveřích a oblouku kolem přístrojové desky. Osvětlené hliníkové lišty s pořadovým číslem limitované edice jsou integrovány do obložení prahů bočních dveří z uhlíkového kompozitu. Kůže Fine Nappa zdobí páku voliče převodovky S tronic a čalouněné plochy v oblasti kolen. Podlahové rohože mají černé lemování a prošívání v odstínu modrá Sepang.
Audi R8 LMX vyjede na silnice v létě. Základní cena v Německu byla stanovena na 210 000 eur.