Elektromobil i-Road nabízí zcela nové zkušenosti s osobní přepravou, neboť spojuje výhody motocyklu s pohodlím a stabilitou osobního automobilu. Model i-Road, určený k zákaznickému testování v Tokiu, vychází z konceptu představeného na 43. ročníku tokijského autosalonu (2013) – nyní je však k dispozici v pěti různých barvách a přináší lepší výhled a snazší použití i manévrovatelnost.
Toyota poskytne celkem 10 vozidel přibližně dvacítce účastníků tohoto testování, od zástupců široké veřejnosti až po odborníky monitorující nové trendy a odvětvové specialisty. Toyota plánuje shromažďovat názory účastníků na pocity za volantem, celkovou spokojenost, snadnost použití v prostředí města a volbu cílového místa.
Elektromobil i-Road kromě právě zahájeného testování v Tokiu prodělává od počátku března další zkoušky na veřejných komunikacích v Toyota City v rámci projektu městské dopravy „Ha:mo“1, jenž Toyota realizovala s cílem zkoumat potenciál společnosti s nižší uhlíkovou stopou, za využití moderních technologií na podporu mobility. Toyota bude pokračovat ve svém výzkumu ultra-kompaktních elektromobilů pro optimální cestování na krátké vzdálenosti v městském prostředí.
Toyota i-Road (vozidla zapojená do ověřovacího testování v Toyota City a Tokiu) – hlavní technické specifikace
- Délka 2345 mm
- Šířka 870 mm
- Výška 1455 mm
- Rozvor 1695 mm
- Pohotovostní hmotnost 300 kg*2
- Rozměry pneumatik 80/90 R 16 vpředu, 120/90 R 10 vzadu
- Počet míst: 1
- Stopový poloměr otáčení 3,0 m
- Pohon 2 elektromotory
- Nejvyšší rychlost 60 km/h
- Dojezdová vzdálenost na jedno nabití 50 km*3
- Typ akumulátoru: lithium-iontový
1 Systém městské dopravy schopný uzpůsobit se potřebám uživatelů, města a společnosti jako celku, neboť optimálně kombinuje osobní dopravní prostředky (např. automobily) s veřejnou hromadnou dopravou. Systém Ha:mo je součástí poloprovozního projektu energetických/společenských systémů příští generace za podpory japonského Ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu. Provozní testování bylo zahájeno v říjnu 2012 v Toyota City jako součást aktivit Rady města Toyota City pro ověřovací snižování uhlíkové stopy.
2 Hmotnost samotného vozidla (bez cestujících a zavazadel)
3 Cílová vzdálenost při jízdě ustálenou rychlostí 30 km/h