Tohoto výsledku bylo dosaženo na španělském okruhu Almeria pod kontrolou francouzské zkušebny UTAC (Union Technique de l'Automobile, du Motocycle et du Cycle). Sériový hatchback Peugeot 308 vybavený novým tříválcovým zážehovým přeplňovaným motorem PureTech a šestistupňovou mechanickou převodovkou, strávil na okruhu více než 32 hodin, během nichž spotřeboval 51,4 litru benzinu. Peugeot 308 tak dosáhl nového rekordu ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž. Během testu se za volantem vozu vystřídalo několik řidičů.
Vzhledem k tomu, že výkonu bylo dosaženo se sériovým modelem, stal se tak Peugeot 308 1.2 THP e-130 novým měřítkem mezi běžnými vozy se zážehovým motorem. Kompaktní, úsporný a výkonný přeplňovaný motor nabízí vynikající účinnost a špičkové technologie. Je vybaven vysokotlakým přímým vstřikováním a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (max. 240 000 ot./min) a představuje skutečný technologický průlom. Ve spojení s nejkompaktnějším a nejlehčím vozem segmentu může tento motor plně ukázat svou mimořádnou dynamiku a úspornost.
Peugeot 308 je již ve svém segmentu měřítkem mezi vozy se vznětovým motorem, neboť jeho verze BlueHDi 120 k vykazuje kombinovanou průměrnou spotřebu 3,1 l/100 km a emise 82 g CO2/km. Peugeot 308 1.2 THP e-130, jenž se na evropský trh dostane na konci března, má homologovanou spotřebu 4,6 l/100 km a emise 107 g CO2/km. Doplňuje tři zážehové motory (82 až 155 k) a čtyři vznětové motory (92 až 150 k), které v současné době figurují v nabídce řady 308. Zážehový přeplňovaný motor PureTech bude v příštích týdnech k dispozici i pro vozy Peugeot 208 a 2008 ve verzi s výkonem 110 k.