Nový koncept, který byl navržen v rámci současného zkoumání potenciálních technologií využitelných v pneumatikářské oblasti, vychází z kontinuální snahy společnosti vyvíjet inovativní výrobky vhodné pro používání v budoucnosti.
Koncept, jenž prozatím nebyl pojmenován, vychází ze standardní SUV pneumatiky s velkou centrální drážkou. Díky této drážce má pneumatika zmenšenou kontaktní plochu s vozovkou, což napomohlo vylepšit valivý odpor pneumatiky. To podporuje aktuální snahy o zvyšování efektivnosti hospodaření s pohonnými látkami a snižování emisí CO2 vypouštěných automobilem. Zlepšení valivého odporu pneumatiky znamená, že motor automobilu nemusí vydat tolik síly k rozpohybování pneumatiky, proti níž působí třecí síla, která vzniká při kontaktu pneumatiky se zemí.
Drážka je rovněž navržena tak, aby na mokru z pneumatiky odváděla vysoké množství vody a bláta a efektivně nabízela možnost zvýšit celkovou přilnavost na mokru.
U pneumatiky Goodyear, na rozdíl od mnoha jiných konceptů, k sobě nebyly pouze dány dvě malé pneumatiky na jeden ráfek, nýbrž byla vytvořena jedna SUV pneumatika se specifickou kostrou, která se stýká s vozovkou na dvou místech. Tento přístup znamená, že pneumatika je schopná unést zatížení běžné pro SUV a zároveň přinášet výhody dvou styčných ploch. Další výhodu lze najít v odstranění velké části gumy kvůli vytvoření drážky, což snižuje celkovou váhu pneumatiky, pneumatiky jsou tedy celkově lehčí a při jejich výrobě je spotřebováno méně gumy. Nový koncept je součástí současné snahy společnosti Goodyear pracovat na vývoji udržitelných řešení pro vzdálenou budoucnost.
„Ve společnosti Goodyear vždy pracujeme na tom, abychom identifikovali klíčové příležitosti pro budoucí možnosti vývoje,“ uvádí Jean-Pierre Jeusette, ředitel inovačního centra společnosti Goodyear v Lucemburku. „Strávili jsme tisíce hodin diskutováním, analyzováním, učením se, navrhováním a vývojem nových nápadů a konceptů v našich výzkumných a vývojových zařízeních jak v Evropě, tak ve Spojených státech amerických. Výsledkem těchto činností jsou obvykle koncepty pneumatik, které následně napomáhají při dalším vývoji. Tato pneumatika není ničím jiným a veřejnosti nabízí příklad vývojového procesu u našich nových produktů. Není to ani zdaleka jediný koncept určený k podobnému použití, což odráží komplexnost procesu vývoje pneumatiky, kterým procházíme, abychom na trh přicházeli s novými a inovativními produkty, dnes i v budoucnosti.“
Ačkoli tato pneumatika nebyla navržena s tím, že bude určena k prodeji, koncept SUV pneumatiky, jenž se objevuje také na voze Intrado (konceptu automobilky Hyundai), je jednou z možných cest jak promluvit do parametrů valivý odpor a přilnavost na mokru, tedy klíčovým kritériím na evropském štítku.
Dalšími znaky pneumatiky jsou povrchová samočisticí vrstva Auto-Clean Hydrophobic, sloužící k odstraňování bahna a dalších pevných částí z běhounu pneumatiky, a vyspělá povrchová struktura v drážkách běhounu pohlcující hluk, která snižuje hlučnost vznikající při pohybu pneumatiky po asfaltu.
„Hledíme vpřed na budoucí možná řešení, jež nám napomáhají přinášet mnoho technologií dneška,“ vysvětluje Jeusette. „Když jsme v roce 2012 odhalili koncept pneumatiky s hodnocením AA, připravilo to cestu pro vývoj kompletně nového portfolia pneumatik s vysokým hodnocením pro evropský trh. Dnes nabízí pneumatika Goodyear EfficientGrip Performance pneumatiky s jedním z nejvyšších hodnocení na trhu. Koncepty jsou součástí našeho vývojového procesu, napomáhají nám identifikovat a přinášet nové technologie navržené ke zvyšování bezpečnosti na silnicích, zlepšování jízdního komfortu a dosažení nových úspěchů v trvale udržitelných řešeních pro naše produkty.“
Tento koncept pneumatiky současně předvádí potenciální řešení s dvojicí vzduchových komor (Twin Air Chambers), každá na jedné straně, které jsou propojeny navzájem systémem ventilů, což umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu na jedné z komor.
Pneumatika je ryzím konceptem a součástí aktuálního výzkumu společnosti Goodyear. Její běhoun a celková podoba je vyvinuta tak, aby sloužila jako další inspirace, a ne aby byla používána na automobilu.