Řada Peugeot 205, která byla uvedena v roce 1983, se 16. února 1984 rozrostla o model 205 GTi, legendární třídveřový vůz s motorem o objemu 1580 cm3 a výkonu 105 koní. V březnu se na trhu objevilo 200 kusů s motorem Turbo 16 o výkonu 200 koní a pohonem všech kol. Tato sportovní verze byla vyrobena za účelem získání homologace ve skupině B a účasti v mistrovství světa v rallye. V roce 1984 se vůz zúčastnil pěti závodů, z nichž tři vyhrál. Díky verzi Turbo 16 získali Ari Vatanen, Timo Salonen a Juha Kankkunen v letech 1985 a 1986 na mistrovství světa v rallye tituly v Poháru jezdců a v Poháru konstruktérů a v letech 1987 a 1988 zvítězili v Rallye Paříž – Dakar. Peugeot 205 GTi se vyráběl do roku 1994, prodalo se ho téměř 300 000 kusů.
Místo vedle ostatních perel značky zaujme sportovní kupé RCZ R, které bylo odhaleno na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a ve světové premiéře se představilo na loňském Frankfurtském autosalonu. RCZ R s výkonem 270 koní je nejvýkonnějším sériovým modelem v historii značky. Odkazuje na malý sportovní vůz z roku 1926 Peugeot 172 R Grand Sport. Tato velmi vzácná verze z kategorie malých vozů typu Quadrilette se ve své době zúčastnila sportovních soutěží, a poté byla zařazena do sbírek muzea Aventure Peugeot v Sochaux.
Muzeum s přispěním v něm sdružených klubů dále vystavuje: kabriolet 402 Darl’mat z roku 1938, vůz 402 B se stahovací střechou z roku 1939, kabriolet 203 Worblaufen z roku 1951, kupé 403 spécial René Bernard z roku 1956, kabriolet 404 se vstřikovacím motorem z roku 1962, kupé 504 z roku 1970, kabriolet 304 S z roku 1975, model 104 ZS 80 HP z roku 1982, model 604 STi z roku 1983, vůz 205 GTi z roku 1984 a skútr Peugeot S57 B z roku 1955. Výstavu doplňuje retrospektiva řady modelů v měřítku 1:43.
A konečně CAAPY (Collection de l’Aventure Automobile à Poissy – Sbírka Muzea Aventure Automobile v Poissy) vystavuje model Simca Comète Monte Carlo z roku 1955.