Nejnovější řada paliv a maziv Shell byla vyvinuta na míru v úzké spolupráci s Ferrari. Společnost Shell se úspěšně vyrovnala s novými technickými výzvami především v podobě změny konfigurace motoru a omezeného množství paliva na jeden závod, jež přinesly jednoznačný požadavek na výkonné a zároveň efektivní palivo bez kompromisů.
Dosud používané osmiválce o objemu 2,4 litru byly nahrazeny turbodmychadlem přeplňovanými vidlicovými šestiválci s objemem 1,6 litru. Tyto nové technické předpisy pro pohonné jednotky, zahrnující mimo jiné také přidání turbodmychadla, druhého elektromotoru a silnějšího systému rekuperace kinetické energie (KERS) ve spojení s maximálním povoleným množstvím paliva na závod, přiměly týmy soustředit se především na efektivní využívání energie motoru. Aby Shell maximálně vyhověl požadavku, vyvinul od počátku příprav na přelomovou sezónu závodů Formule 1 více než 50 různých variant závodního paliva Shell V-Power pro zkoušky na testovací stolici. Každá z nich byla poté pečlivě analyzována a hodnocena v rámci přípravy na závěrečné a nejdůležitější testování přímo na trati, jež začne ve španělském Jerezu tento týden.
„Ačkoli se technické předpisy FIA pro paliva a maziva pro sezónu 2014 neměnily, apetit a průběh výkonových křivek nového motoru jsou diametrálně odlišné od jeho předchůdce. Změna konfigurace motoru je pak stejně zásadní jako omezené množství paliva, které může být použito během každého závodu. Výkonné a zároveň efektivní palivo pro nás představuje pomyslný ‚svatý grál‘,“ vysvětluje Guy Lovett, technologický manažer společnosti Shell pro Ferrari, jenž se role ujal s nástupem sezóny 2014. „Do přípravy na letošní sezónu Formule 1 jsme vložili opravdu velké úsilí a dosáhli jsme zatím velmi slibných výsledků. Zbývá nám teď jen udělat poslední úpravy během testování, abychom byli připraveni na start v Melbourne, a počkat si, jak se vše projeví na výsledcích na trati,“ dodává.
Unikátní technická spolupráce společnosti Shell a Ferrari opět posouvá hranice možností a společnosti Shell poskytuje velice důležité informace při stále pokračujícím vývoji paliv pro využití nejen na závodních tratích, ale i na silnicích.
Informace o palivech a mazivech Shell přichází společně s dlouho očekávaným představením monopostu týmu Scuderia Ferrari F14 T pro sezónu 2014, který je osazen nejkomplexnější pohonnou jednotkou v celé závodní historii Ferrari. Během letošního mistrovství světa Formule 1 za jeho volant usednou jezdci Fernando Alonso a nově Kimi Räikkönen.