Na jaře roku 2014 bude Evropský parlament hlasovat o Návrhu směrnice o zavedení infrastruktury pro alternativní paliva. Protože síť stanic není v Evropě stále rovnoměrná, Evropská unie chce zavést konkrétní počty plnicích stanic na CNG. Podpořit by ho měl i systém evropských finančních programů. Europoslanci navrhují interval rozmístění CNG stanic maximálně po 100 km, v městských oblastech by v tomto případě měla připadnout minimálně jedna stanice na 100 tisíc obyvatel. Celkově odhadované náklady na vytvoření takové sítě CNG v celé EU jsou odhadovány na 160 milionů eur. „Do konce roku 2014 by mohlo být v ČR v provozu devadesát plnicích veřejných stanic, v každém kraji alespoň šest, bez problémů podmínky této směrnice už teď plníme,“ říká Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu (ČPS) a místopředseda představenstva E.ON Energie.
E.ON je v současné době spolu s Vemexem a Vítkovicemi lídrem ve výstavbě plnicích stanic na CNG. Jen letos otevře E.ON stanice ve Zlíně, Písku, Praze, Brně, Žďáru na Sázavou aj., VEMEX nejméně deset stanic v Plzni, Kolíně, Hradci Králové, Brně, Hodoníně, Mostu, Příbrami, Praze, Zábřehu aj., Vítkovice na dalších místech na stávajících čerpacích stanicích Benzina. E.ON plánuje v příštích pěti letech ve spolupráci s českou firmou Next Energy postavit celkem asi padesát plnicích stanic.
„Chceme v následujících třech letech postavit asi patnáct plnicích stanic ročně. Devět z dvanácti naplánovaných plnicích stanic navazujeme na depa České pošty, která postupně přeměňuje svůj vozový park a plánuje provozovat celkem 2900 vozů na CNG,“ říká Hugo Kysilka, marketingový ředitel společnosti Vemex a dodává: „Tyto stanice budou ale i pro veřejnost.“
V energetické skupině RWE je Programem CNG a infrastrukturou pro CNG pověřena společnost RWE Energo. „Letos otevřeme na čerpacích stanicích Benzina CNG stanice v Plzni, Olomouci a Kosmonosech,“ říká Martin Chalupský, mluvčí skupiny RWE. „Spolupráce s Benzinou je příznivá v tom, že budou vidět stojany CNG na dálnicích, na hraničních přechodech a bude běžné jako v Rakousku či Německu, že pistole pro CNG najde u nás každý na stejném stojanu jako ty na naftu nebo benzin,“ říká Jan Ruml, výkonný ředitel ČPS. Celkově vidí Benzina potenciál zhruba pro 40 CNG plnicích stanic v jejich síti.
Společnost Vítkovice Doprava chce nejpozději do roku 2016 vybudovat na čerpacích stanicích společnosti Benzina dvacet plnicích stanic na CNG. Počítá s jejich výstavbou během dvou až tří let, ale většinu stanic chce společnost stihnout otevřít ideálně ještě v roce 2014. Mezi prvními stanicemi by měly zahájit provoz především ty na dálničních tazích a rychlostních komunikacích – za všechny lze jmenovat Devět křížů (oboustranná), Zlín, Gajer u Litomyšle a Mladou Boleslav (rovněž oboustranná). Otevření se plánuje na jaře 2014. Další stanice by měly být otevřeny do konce roku 2014, případně na počátku roku 2015.
„Nejnověji se v posledním měsíci otevřely CNG stanice v Chodově u Karlových Varů a Jindřichově Hradci. Dnes je motoristům v Praze k dispozici už devět CNG stanic. Ve Středočeském, Olomouckém a Moravskoslezském kraji lze natankovat v každém u šesti stanic, v Jihomoravském a Jihočeském kraji v každém u čtyř stanic atd.,“ doplnil Jan Ruml.
V rámci celé České republiky by do roku 2020 mohlo být motoristům k dispozici až tři sta CNG stanic a tím by se hustotou sítě mohlo Česko vyrovnat například Rakousku nebo Německu, kde má CNG delší tradici. Na světě je dnes v provozu více než 22 tisíc CNG stanic, v Evropě 4,2 tisíce.
Dojezd sériově vyráběných vozů činí běžně 500–600 km (cca 400 km na CNG a 200 km na benzin z přídavné nádrže, kterou jsou vozy vybaveny).
Přesné umístění všech CNG stanic v ČR najdete na adrese: http://www.cng4you.cz.