Její návštěvníci měli počínaje 10. říjnem 2013 možnost podpořit svého favorita v celkem pěti kategoriích, do nichž byly nominované automobily rozděleny. Této šance využilo celkem 35 tisíc respondentů. A jak nakonec vše dopadlo?
Mezi městskými vozy se nejvíce dařilo Renaultu Captur, ovšem těsně mu na paty šlapaly BMW i3 a Peugeot 2008. Naopak v nižší střední třídě předčila Škoda Octavia své konkurenty skutečně výrazným způsobem, přičemž stříbrná příčka připadla Toyotě Auris a bronzová Peugeotu 308. Z vozů zařazených do segmentu střední a vyšší střední třídy se největší přízni těšil model Mazda6 před německým duem pronásledovatelů BMW 3 GT a Mercedes-Benz S. Ve skutečně nabité skupině terénních a velkoprostorových aut triumfoval Range Rover Sport s minimálním náskokem před BMW X5 a Toyotou RAV4. Nejúspěšnějším „sporťákem“ se pak stalo Subaru BRZ, nemálo fanoušků ovšem získaly i druhý Jaguar F-Type a třetí Porsche 918 Spyder.
Představitelé výrobců, respektive dovozců vítězných automobilů převezmou příslušná ocenění v průběhu slavnostního večera 20. ledna 2014 v pražském Top Hotelu. Během večera budou také sečteny hlasy odborné novinářské poroty, které rozhodnou o držiteli titulu Auto roku 2014 v České republice.
Pořadateli ankety jsou Klub motoristických novinářů (KMN) a Klub motoristických publicistů (KMP) ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů (SDA) a Sdružením automobilového průmyslu (AutoSAP).
Výsledky hlasování veřejnosti v rámci ankety Auto roku 2014 v České republice
Nižší střední třída
- Škoda Octavia
- Toyota Auris
- Peugeot 308
Střední a vyšší střední třída
- Mazda6
- BMW 3 GT
- Mercedes-Benz S
Městské vozy
- Renault Captur
- BMW i3
- Peugeot 2008
Terénní a velkoprostorové vozy
- Range Rover Sport
- BMW X5
- Toyota RAV4
Sportovní vozy
- Subaru BRZ
- Jaguar F-Type
- Porsche 918 Spyder