SEAT navazuje na své bohaté tradice v motoristickém sportu pohárovými závody SEAT Leon Eurocup. SEAT bude od sezóny 2014 opět organizovat fascinující závody soukromých týmů, které se uskuteční během šesti závodních víkendů v šesti evropských zemích, a to s příslibem atraktivních peněžních cen. Na start se postaví SEAT Leon Cup Racer, prvotřídní závodní stroj s výkonem 243 kW/330 k a rozsáhlým využitím profesionální techniky.
„Motoristický sport je hluboce zakořeněn v naší značce. SEAT se v této oblasti ohlíží na více než 40letou historii. S pohárovými závody SEAT Leon Eurocup nabízíme zajímavou příležitost pro naše motivované soukromé týmy a nadšené fanoušky po celé Evropě,“ říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti SEAT S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj. „Leon Cup Racer je extrémně výkonným závodním vozem. Nová generace modelu SEAT Leon poskytla pro jeho vývoj excelentní základ, a také již byla náležitě oceněna ze strany zákazníků i motoristických novinářů.“
SEAT Leon patřil v uplynulých letech mezi nejúspěšnější závodní cestovní vozy. V letech 2008 a 2009 vyhrál pro SEAT Sport titul WTCC a seriály SEAT Leon Supercopa a Eurocup patřily mezi nejoblíbenější pohárové závody v motoristickém sportu. Mistrovství Supercopa byla pořádána v letech 2003 až 2013 v celkem osmi zemích, Eurocup od roku 2008 do roku 2010 v celkem 9 zemích.
Na tuto skvělou tradici naváže španělská značka seriálem SEAT Leon Eurocup. V šesti evropských zemích se uskuteční celkem šest závodních víkendů. Přesný závodní kalendář bude sestaven během následujících několika týdnů. Každý víkend se bude jezdit od pátku do neděle, přičemž na programu budou dva volné tréninky, kvalifikace a dva závody. Vítězové se mohou těšit také na atraktivní peněžní odměny.
„Máme radost, že můžeme s pohárovými závody SEAT Leon Eurocup nabídnout našim soukromým týmům v sezóně 2014 skvělý závodní seriál,“ říká Jaime Puig, vedoucí oddělení SEAT Sport a zodpovědná osoba za veškeré aktivity značky SEAT v motoristickém sportu. „SEAT Leon Cup Racer je excelentním vozem, který nadchne naše fanoušky fascinujícími souboji na závodní trati. V konstrukci vozu SEAT Leon Cup Racer se zrcadlí veškeré know-how oddělení SEAT Sport. Chceme navázat na skvělé sportovní úspěchy z minulých let.“
Nový SEAT Leon Cup Racer zaujme na první pohled svými pozoruhodnými proporcemi – svalnatě tvarovaná karoserie spočívá na 18“ kolech a její agresivní charakter plyne částečně z rozchodu kol, který je o téměř 40 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu. Nová příď byla navržena s ohledem na optimální aerodynamickou účinnost a maximální přívod vzduchu k motoru a brzdám. Chlazení brzdové soustavy s čtyřpístkovými třmeny vylepšují výrazně rozšířené podběhy kol, na jejichž zadní straně se nacházejí ventilační otvory. Rovněž dramaticky rozšířené boční prahy spolupracují s předním spoilerem, hladkou spodní částí vozu, zadním difuzorem a dvoustupňovým střešním spoilerem, aby vznikal maximální přítlak pro rychlé průjezdy zatáčkami.
SEAT Leon Cup Racer si přesto plně zachovává DNA designu modelu Leon – osobité přední světlomety LED s individuálně ztvárněnými světly pro denní svícení byly převzaty ze sériově vyráběné verze, stejně jako zadní světlomety LED. Sériově vyráběnému modelu odpovídá rovněž kontura střechy, jakož i charakteristické linie a precizní prolisy na bočních plochách.
Interiér je definován systematickým úsilím o nižší hmotnost. Jezdec je optimálně chráněn velmi odolným prostorovým rámem ve spolupráci s anatomicky tvarovaným sedadlem, vybaveným systémem HANS pro ochranu hlavy a krku. Základní podoba sériově vyráběné přístrojové desky byla zachována, ačkoli informace pro jezdce a ovládací prvky závodního vozu jsou soustředěny na multifunkčním volantu a displeji TFT s vysokým rozlišením, který je umístěn za volantem. Toto uspořádání umožňuje jezdci mít svůj závodní stroj neustále pod maximální kontrolou.
Leon Cup Racer disponuje mohutnou hnací sílou dvoulitrového čtyřválce přeplňovaného turbodmychadlem. Jeho nejvyšší výkon je 243 kW/330 k, zatímco maximální točivý moment činí 400 N.m. Přenos hnací síly na přední kola zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG ovládaná pádly na volantu a elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál.
Předběžná pořizovací cena závodního vozu Leon Cup Racer byla již stanovena na 70 000 EUR (bez DPH). První oficiální objednávky vozu Cup Racer jsou přijímány od konce listopadu.