Současná generace BMW M3 může být klidně tisíckrát lepší než předchozí generace, nicméně tisíckrát větší úsměv na tváři svého majitele rozhodně nevyplodí. O to by se ale mohl zasloužit tolik očekávaný nástupce vůbec prvního Emka představený jako koncept tii. Ve své podstatě se totiž vrací ke kořenům, které vynesly BMW neskutečnou reputaci. Základem možné budoucí generace původní M3 – šéfové automobilky prozatím projektu nedali zelenou, nicméně je velmi pravděpodobné, že příští rok by se skutečně na silnicích mohl objevit – se tak stalo snížené a odlehčené kupé řady 1, ovšem předělané do posledního šroubku.
Nový je bodykit, který technici prakticky přenesly ze závodních tratí. Na víku kufru se honosí karbonová lišta zvyšující přítlak, lamely na přední kapotě pak pro změnu upravují obtékání vzduchu okolo vozu. Přední nárazník skvěle vede vzduch k brzdám i k motoru, o kterém se prozatím nic neví, nicméně panují dohady, že půjde o přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. Jako malý důkaz by se dalo brát zrcadlově převrácené logo na přídi odkazující pro změnu na legendární sérii 2002, kdy model turbo dostal stejný designový prvek.
BMW 1 tii se změnilo také v rámci svých rozměrů, o pár milimetrů se natáhlo do délky, o mnohem více pak do šířky. Snížen byl také podvozek, a to o podstatných 23 mm, kupé se zároveň také díky využití karbonových dílů patřičně odlehčilo, což se projevilo na snížení těžiště. Nová charakteristika pružin a tlumičů pak bude v kombinaci s tím vším znamenat dokonalé jízdní vlastnosti, tedy přesně to, co přinášela původní M3.