Účelem novinářské předpremiéry bylo podpořit uvedení modelu Genesis na domácí trh, k němuž dojde ještě před koncem letošního roku. Po světové premiéře v Koreji čeká na zcela nový Genesis během příštího roku debut na hlavních globálních trzích.
Projekt nového modelu, realizovaný s celkovou investicí 500 miliard wonů (8,8 miliardy Kč) a jehož vývoj trval čtyři roky, si vytkl za cíl nabídnout náročným zákazníkům prémiový sedan světové třídy s pohonem zadních kol.
Mezi jeho hlavní přednosti patří prémiový a osobitý design, konstrukce podvozku, úroveň jízdních vlastností a ovladatelnosti srovnatelná s prémiovými evropskými značkami, jakož i nejmodernější prvky bezpečnostní a komfortní výbavy.
Zcela nový Genesis zaujme v každém detailu emocionálním nábojem, jenž vyjadřuje identitu značky Hyundai, založené na moderním prémiovém pojetí a vysoké produktové konkurenceschopnosti ve své třídě. K tomu přispěl i bezpočet testů na různých místech po celém světě, včetně jízdních zkoušek na slavném okruhu Nürburgring v Německu.
DESIGN
Jedinečná designérská filozofie značky Hyundai, založená na fluidních tvarech, se od svého uvedení v roce 2009 posunula na novou úroveň. Zcela nový Genesis je prvním modelem, který přichází s druhou generací tohoto jedinečného stylu.
Nové pojetí fluidních tvarů zachovává esenci původní filozofie a je definováno následujícími klíčovými prvky: Jednoduchým a harmonickým designem s ušlechtilými fluidními tvary, moderním vzhledem značky Hyundai s osobitou šestiúhelníkovou maskou chladiče, snadno srozumitelným a sympatickým designem s atraktivními barvami a materiály a dokonalým řemeslným zpracováním celého vozu.
Zcela nový Genesis, navržený na základě této nové filozofie, přitahuje pozornost svým vzhledem prémiového sportovního sedanu s ušlechtilým estetickým ztvárněním „vozu v pohybu“. Prémiová šestiúhelníková maska chladiče s jednoduchým rámečkem dává přídi odvážnou tvář, zatímco fluidní tvary a oblé plochy završují linie siluety. Design zádě se vyznačuje pečlivě zpracovanými plochami, z nichž vyzařuje charakter high-tech.
Na prémiový exteriér plynule navazuje design interiéru. Důsledně promyšlené detaily plně odrážejí požadavky na ergonomii a intuitivní ovládání. Prémiový image posilují na míru střižené specifikace všech materiálů a vynikající úroveň řemeslného zpracování.
Spínače jsou pro snadnější ovládání rozmístěny v závislosti na jejich funkci. Symboly jsou standardizovány, aby je bylo možné intuitivně rozpoznávat, a zároveň byl vylepšen hmatový vjem při ovládání jednotlivých prvků.
Budoucí modely, které přijdou po zcela novém Genesisu, budou navrženy na základě druhé generace designu s fluidními tvary a jejich ovládací prvky budou postaveny na stejných principech jako v modelu Genesis.
BEZPEČNOST
Zcela nový Genesis dosahuje výrazně lepších výsledků v nárazových testech díky vylepšené struktuře a tuhosti karoserie.
Tuhost ve zkrutu a ohybu byla zvýšena rozsáhlejším využitím ultravysokopevnostní oceli, dílů tvářených za tepla, struktur s dvojitým profilem v konstrukci přídě, odolnými přepážkami mezi motorovým prostorem a interiérem a vylepšením podlahových struktur v jejich zadní části a uprostřed vozu.
Bezpečnost cestujících rovněž zvýšila aplikace vyspělých funkcí bezpečnostních pásů, mezi něž patří systém přitažení bezpečnostních pásů v nouzové situaci EFD (Emergency Fastening Device), který v případě nehody stabilizuje tělo sedící osoby, a bezpečnostní pásy Pre-Safe, které s předstihem upozorňují na nebezpečí přitažením bezpečnostního pásu.
PROVOZNÍ VLASTNOSTI
Zcela nový Genesis nabízí, díky vylepšenému zavěšení a použití řady různých nejmodernějších technologií, prvotřídní jízdní vlastnosti, komfort a vynikající ovladatelnost. Výrazně zvýšená příčná tuhost zavěšení předních a zadních kol a vynikající rozložení hmotnosti přispívají ke stabilnímu chování vozu. Použití elektronicky řízených podvozkových asistenčních systémů, jako je systém vyspělého řízení trakce při průjezdu zatáčkou ATCC (Advanced Traction Cornering Control), zvyšuje stabilitu v zatáčkách.
Kromě toho byl poprvé u modelu s variabilním převodem řízení použit elektrický posilovač uložený na hřebenové tyči řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering). Toto řešení poskytuje vynikající stabilitu ve vysokých rychlostech a přímé reakce na pohyby volantu při nízkých a středních rychlostech.
Zcela nový Genesis se bude poprvé dodávat také se systémem pohonu všech kol Hyundai HTRAC. Vyspělý systém HTRAC elektronicky řídí rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách. Výsledkem je větší stabilita na kluzkém povrchu a v zatáčkách. Řidič si může zvolit jízdní režimy podle vlastních preferencí, které mu poskytnou na míru střižené zážitky ze sofistikované jízdy.