AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Interaction s.r.o.


Na světě je hybridní Range Rover a Range Rover Sport

Hybridní Range Rover předvede své terénní schopnosti na speciální expedici do Indie. První dodávky vozů se k zákazníkům dostanou na jaře 2014.

Land Rover dnes představil hybridní Range Rover a Range Rover Sport. Obě tyto novinky budou také představeny na Frankfurtském autosalonu. Díky hybridnímu pohonu dochází ke snižování spotřeby paliva, výrazně klesly emise CO2 a přitom si oba vozy ponechávají terénní schopnosti a výkon vozů značky Land Rover. Oba modely mají stejnou lehkou hliníkovou konstrukci jako klasický Range Rover a Range Rover Sport. Zákazníci si tyto modely mohou objednávat již od 10. září. První dodávky vozů pak dorazí k zákazníkům na jaře 2014.

Nový Range Rover s hybridním pohonem kombinuje třílitrový vznětový motor SDV6 s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF, do které je integrován elektromotor o výkonu 35 kW. Hybridní systém zahrnující lithium-iontový akumulátor, invertor a elektromotor váží necelých 120 kg.

Elektromotor dokáže vyvinout točivý moment až 170 N.m. Tím je zajištěna lepší akcelerace. Motor funguje také jako generátor, který využívá rekuperačního brzdění pro výrobu elektrické energie. Pokud řidič zvolí režim EV, dokáže hybridní Range Rover ujet až 1,6 km s maximální rychlostí 48 km/h, než se znovu spustí vznětový motor.

Výkon hybridního systému je až 250 kW (340 k) při 4000 otáčkách za minutu s točivým momentem 700 N.m mezi 1500 až 3000 ot./min., což zajistí podobnou dynamiku jako motor SDV8. Oba modely zrychlí z nuly na 100 km/h za méně než sedm sekund, nabídnou vynikající pružné zrychlení a maximální rychlost 218 km/h. Zároveň dochází ke snížení emisí CO2 až o 26 % na 169 g/km. To odpovídá kombinované spotřebě 6,4 l na 100 km.

Nejnovější generace modelů Range Roveru byly konstruovány s ohledem na budoucí použití hybridního pohonu. V důsledku toho je kapalinou chlazený akumulátor uložen pod podlahou vozidla v ochranném ocelovém rámu, aniž by ovlivňoval prostor kabiny vozu nebo objem zavazadlového prostoru. Range Rover Hybrid má stejně velký pětimístný interiér a zavazadlový prostor jako klasický Range Rover. Nechybí zde ani místo na rezervní kolo. Tato filozofie značky se odráží i v hybridním modelu Range Rover Sport, u něhož se interiér neliší od standardního modelu s uspořádáním sedadel 5+2.

Oba hybridní vozy Range Rover i nadále zachovávají širokou paletu schopností vozů Land Rover s jedinečným pohonem všech kol, systémem Terrain Response 2, bezkonkurenční světlou výškou a brodivostí.

K tomu, aby byly prokázány schopnosti nových hybridních vozů značky Land Rover, urazí tři hybridní vozy Range Rover trasu o délce 16 000 km ze Solihullu do indické Bombaje, kde sídlí mateřská společnost Tata. Vozy navštíví 12 zemí a projedou nejnáročnějšími silnicemi, průsmyky a stezkami včetně starobylé hedvábné stezky, která spojuje oblast Středozemního moře a Asie. Jedná se o první hybridní vozy značky Land Rover, které se pokusí zdolat tuto náročnou trať. Expedice bude rozdělena do 10 samostatných etap. S hybridními Range Rovery pojedou vývojáři z Land Roveru a zástupci vybraných médií. Do Bombaje by měla celá expedice dojet 15. října.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz
BMW Group Česká republika
Standox
Siems & Klein