Svůdná, talentovaná, spojená se světem: nová Mazda3 bude hlavní hvězdou expozice automobilky Mazda na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodávat se sice začne až v říjnu, ale svoje přednosti již prokázala na neobvyklé testovací jízdě.
Výbava nového modelu je na vůz nižší střední třídy skutečně velkorysá. Díky nové koncepci konektivity se třetí generace nejprodávanějšího modelu Mazdy stává jedním z prvních automobilů v segmentu C, které zprostředkuje posádce připojení k internetu. Systém přidává k dosavadním řešením pro e-mail, textové zprávy a navigaci možnost přenášet do vozu online obsah včetně audio feedů z Facebooku a Twitteru. Služba AhaTM umožní také poslech tisíce internetových rádií.
Stejně jako dosavadní dva modely nové generace je i nová Mazda3 ztvárněna v oceňovaném designu KODO, přizpůsobeném pro kompaktní stavbu tohoto vozu. Odvážný a sebejistý vzhled vyjadřuje nahromaděnou energii, ale zároveň pomáhá šetřit palivo. Aerodynamika nové Mazdy3 v provedení sedan i hatchback totiž patří k nejlepším v segmentu.
Nekonvenční technika
Zcela nový interiér se vyznačuje vysokou úrovní bezpečnosti, komfortu i ergonomie. V mnoha směrech je prostornější než kabina dosavadního modelu Mazda3 a dostal optimalizované ovládací rozhraní. K nejvýznamnějším novinkám patří nový průhledový displej, který Mazda nazývá Active Driving Display, a zdokonalený otočný ovladač pro obsluhu zábavních a komunikačních funkcí vozu.
Nová Mazda3 je již třetím modelem značky postaveným zcela na technologiích SKYACTIV. Paleta motorizací dává na výběr několik mimořádně úsporných zážehových jednotek o výkonu 74 až 121 kW a vznětový motor o výkonu 110 kW s velmi nízkými emisemi škodlivin. Manuální i šestistupňová převodovka mají šest rychlostních stupňů a konstrukci optimalizovanou pro co nejmenší spotřebu paliva a emise CO2, zejména v reálném provozu.*
Na autosalonu ve Frankfurtu budou k vidění i vozy Mazda3, které momentálně cestují na výstaviště po vlastní ose z japonské továrny. Trasa výpravy nazvané „Mazda Route3 Hiroshima-Frankfurt Challenger Tour 2013“ vede přes Rusko, Bělorusko a Polsko a dohromady měří asi 15 000 km. Návštěvníci autosalonu budou moci vozy také vyzkoušet na venkovní ploše výstaviště.
Stručná historie modelu Mazda3
Nejdůležitější model značky Mazda přišel na svět před deseti lety, kdy se v Japonsku začala vyrábět jeho první generace. Díky přesvědčivé kombinaci vzhledu, jízdních vlastností a hospodárnosti se Mazda3 posléze stala nejprodávanějším modelem v historii značky. Druhá generace z roku 2009 byla ještě lehčí, bezpečnější a dynamičtější, čímž si získala uznání veřejnosti, médií i odborných autorit. Vozy Mazda3 dosud nalezly po celém světě 3,6 milionu zákazníků a nasbíraly 136 různých ocenění. Zcela nová Mazda3 třetí generace začíná psát další kapitolu tohoto příběhu o úspěšném vzepření se konvencím.
*3,9 l/100 km a 104 g/km v případě verze Mazda3 sedan s motorem SKYACTIV-D 2.2, manuální převodovkou SKYACTIV-MT a sériově dodávaným systémem i-stop