Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že na 65. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu (dny pro novináře: 10 a 11. září; otevřeno pro veřejnost: od 14. do 22. září 2013) odhalí studie „SUBARU VIZIV CONCEPT“ a „SUBARU WRX CONCEPT“.
Prezentací studií koncern FHI umožní nahlédnout do budoucnosti tohoto tradičního výrobce vozů s pohonem všech kol. V Evropě se vůbec poprvé představuje nová studie WRX Concept, která předznamenává například designový směr dalšího vývoje oblíbeného modelu WRX STI, na jejímž základě také šestá generace tohoto sportovního vozu vznikne. V Německu též bude poprvé ke spatření studie VIZIV Concept. „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace) a má vyjadřovat další směřování vývoje existujícího konceptu z kategorie crossoverů. Pohon konceptu VIZIV zajišťuje „Subaru Boxer Diesel Hybrid“, jenž spojuje dvoulitrový přeplňovaný diesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů.
Budou také spuštěny speciální stránky na globálním webu Subaru. K 10. září budou na tomto webu aktuální informace týkající se autosalonu ve Frankfurtu. To zahrnuje i obrazové materiály ke studiím „SUBARU VIZIV CONCEPT“ a „SUBARU WRX CONCEPT“.
WRX Concept
Dynamičtěji pojatý exteriér konceptu WRX oproti současnému provedení WRX STI přináší střídající se konkávní a konvexní plochy. Při pohledu zpředu zaujme drsný pohled připomínající býka, zatímco široké a svalnaté podběhy kol poukazují na vysoký výkon ukrytý pod kapotou, opět s velkým otvorem sání vzduchu. Zezadu okamžitě upoutají čtyři neonově žluté koncovky výfuku, stejně tak jako rozměrný difuzor zajišťující ještě vyšší přítlak. Konstruktéři tak mohli u konceptu WRX vypustit velké zadní křídlo, které je pro model WRX STI charakteristické. V tomto směru je vnější vzhled supersportu výrazně rafinovanější než model současné generace. Při pohledu z boku dominuje elegantní linie střechy evokující siluetu kupé. O dynamice a nekompromisním charakteru vypovídá i celková délka 4520 mm, šířka 1890 mm a výška pouhých 1390 mm.
Celkově je nový koncept širší a nižší, což společně s typickým motorem Subaru Boxer a stálým pohonem všech kol „Symmetrical AWD“ znamená ještě lepší ovladatelnost. K tomu přispívá i dlouhý rozvor vozu (2760 mm). Již tak nízké těžiště vozu, dané zástavbou motoru Boxer, je u konceptu ještě o něco níže díky cíleným změnám v rozložení hmotnosti. Střešní komponenty konceptu WRX jsou proto vyrobeny z uhlíkových vláken.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. v evropské premiéře ve Frankfurtu ukazuje, jak vývojáři divize Subaru Technica International (odtud zkr. STI) spatřují budoucnost značky v tomto odvětví.
VIZIV
Vývojová studie „VIZIV Concept“ je příslibem zajímavé kombinace charakteristických předností vozů Subaru: stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, výkonných motorů a pohodlné i bezpečné jízdy, společně s technologií hospodárného hybridního pohonu. O tom, že nebyly obětovány dynamické schopnosti, vypovídá klínový tvar karoserie konceptu VIZIV, průběžně se zvedající od předního blatníku až po koncové svítilny. Kola ve vystupujících podbězích se nacházejí v samotných rozích karoserie, což přináší nejen výtečné jízdní vlastnosti, ale díky krátkým převisům i spolehlivý pohyb mimo zpevněné cesty.
Interiér konceptu VIZIV je příslibem vysoké úrovně pohodlí. Díky speciálním informačním displejům před spolujezdcem a zadními sedadly si mohou všichni pasažéři cestu vychutnávat stejně, jako by sami seděli za volantem. Jelikož jsou zadní kola poháněna nezávisle, bylo možné vypustit spojovací hřídel, a tedy umístit akumulátor hybridního motoru doprostřed vozu, bez omezení prostoru pro cestující. Toto uspořádání rovněž přispívá k velmi nízkému těžišti vozu.
Koncept VIZIV jako vůbec první využívá hybridní pohon s motorem Subaru Boxer diesel. Hybridní soustava pohonu typu plug-in zahrnuje dvoulitrový turbodiesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů. Spalovací motor umístěný na obvyklém místě spolupracuje s automatickou převodovkou Lineartronic a elektromotorem upraveným na vysoký točivý moment. Ten slouží k pohonu kol a současně i ke generování energie. Vůz dále pohání dva plně nezávislé elektromotory na zadních kolech. Řidič má k dispozici systém „Hybrid SI-DRIVE“, jehož prostřednictvím může zvolit nastavení dle osobních preferencí. Toto řešení se uplatní i v dalším vývoji systému SI-DRIVE z dnešních modelů Subaru.
Kromě režimů „Intelligent“ a „Sport“ je zde i nový mód „Eco-Cruise“ zaměřený na obzvláště hospodárný styl jízdy.
Oba koncepty, tedy WRX Concept i VIZIV Concept, se společně s celým portfoliem produktů SUBARU představí ve Frankfurtu v rámci mezinárodního autosalonu IAA od 10. září (první den pro novináře) až do 22. září na stánku Subaru v hale č. 8, stánek D20.