Nový SEAT Leon ST kombinuje mladistvý, dynamický design a sportovní šarm svých sourozenců s výjimečnými užitnými vlastnostmi. Třetí člen modelové řady Leon je přesvědčivým důkazem, že strhující sportovní charakter a výjimečná každodenní využitelnost se vzájemně nevylučují. Zavazadlový prostor nabízí pozoruhodnou úroveň praktické využitelnosti a vynikající funkčnost až do nejmenších detailů. Nové kombi přesvědčí podobně jako ostatní modely Leon rovněž excelentní úrovní zpracování a prémiovými materiály. Objem zavazadlového prostoru 587 litrů lze zvětšit až na 1470 litrů sklopením opěradel zadních sedadel, takže do Leonu ST je možno snadno naložit i velké předměty.
Design modelu Leon ST přebírá emocionální stylistické prvky značky SEAT a kombinuje je s vysokou úrovní kvality materiálů a řemeslného zpracování. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost vynikají stejnou precizností a dynamikou jako u modelů Leon a Leon SC. Rozsáhlá nabídka technicky vyspělých prvků výbavy na přání, mezi něž patří přední světlomety LED, je rozšířena o adaptivní tempomat ACC s radarovým senzorem a adaptivní regulaci podvozku DCC s elektronicky řízenými tlumiči. Na přání dodávaný dynamický paket včetně DCC a progresivního řízení umožňuje mimořádně vysokou míru ovladatelnosti během sportovní jízdy.
„Nikdo již nebude muset volit mezi sportovním a praktickým vozem. Nový Leon ST nabízí obojí,“ říká Jürgen Stackmann, prezident a generální ředitel společnosti SEAT S.A. „Leon ST definuje svým sportovním vzhledem, překvapivě vysokou úrovní užitných vlastností a nejmodernější technikou nové standardy ve třídě kompaktních kombi – a to při férové ceně. Stejně jako již velmi úspěšné modely Leon a Leon SC je i nový ST dokonalým ztělesněním hodnot značky SEAT.“
Kromě osobitého sportovního vzhledu figurovala mezi hlavními prioritami vývoje modelu SEAT Leon ST také výjimečná hospodárnost. Proto pracují všechny motory s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Na českém trhu jsou stejně jako u pětidveřové verze nabízeny motory TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru, které poskytují nejvyšší výkon od 63 kW (86 k) do 132 kW (180 k). Nejvýkonnější zážehová verze je poháněna jednotkou 1.8 TSI (132 kW/180 k), paletě turbodieselů vévodí čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k).
Systematicky realizovaná lehká konstrukce
Pozoruhodně nízké hodnoty spotřeby paliva jsou rovněž výsledkem systematicky realizované lehké konstrukce. Leon ST váží v základní verzi pouhých 1233 kilogramů. To znamená, že je jako nejlehčí kombi ve své třídě o pouhých 45 kilogramů těžší než pětidveřový Leon. Verze ST přesto nabízí celou řadu funkčních prvků výbavy, které významně ulehčí uživatelům život při každodenním provozu. Opěradla zadních sedadel lze extrémně snadno sklopit přímo ze zavazadlového prostoru, zatímco dvojitá podlaha umožňuje udržovat pořádek a usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel. Opěradlo sedadla spolujezdce vpředu je sklopné, aby bylo možné převážet mimořádně dlouhé předměty.
„Dosáhli jsme dokonalého nastavení podvozku, které kombinuje komfort s agilitou,“ říká Dr. Matthias Rabe, výkonný viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj. „S uvedením modelu Leon ST bude nyní nabízen pro celou modelovou řadu systém adaptivní regulace podvozku DCC společně s dalšími vyspělými asistenčními systémy.“
Jedinečný styl
Velmi oceňovaný design modelové řady Leon byl u modelu ST ještě více zdůrazněn. Pečlivě vedené linie vytvářejí na bočních stěnách karoserie úchvatnou hru světla a stínu. Kombi disponuje rovněž stejnými ostrými liniemi a precizními hranami, z nichž vyzařuje energie a vitalita. Záď, prodloužená o 27 centimetrů, naznačuje velkorysou nabídku zavazadlového prostoru, zatímco skloněné zadní okno, mírně zaoblená linie střechy a svalnatá ramena vzbuzují očekávání radosti z dynamické jízdy. Technická elegance modelu Leon ST je dále podtržena na přání dodávanými předními světlomety LED v kombinaci se zadními svítilnami s diodami LED.
„Designéři značky SEAT jsou přesvědčeni o tom, že dynamický charakter nemusí být obětován funkčnosti. Nový Sport Tourer dodává modelové řadě Leon zcela novou dimenzi – dynamická silueta přispívá k elegantnímu vzhledu, přestože Leon ST nabízí zároveň veškeré užitné vlastnosti potřebné pro pracovní i rekreační využití, pro rodinu i sport,“ říká Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky SEAT. „A Leon ST ve variantě FR je naprosto jedinečný. Se svým vysloveně sportovním designem přídě a zádě definuje nový význam pojmu sportovní kombi.“
Výkonné a úsporné motory
Konstrukce nové karosářské varianty Sport Tourer se dalekosáhle shoduje s modely Leon a Leon SC. Na výběr je široká paleta zážehových motorů. Jednotka 1.2 TSI je k dispozici ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k), resp. 77 kW (105 k). Se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie spotřebuje výkonnější varianta (77 kW) pouhých 4,9 litru paliva na 100 km (emise CO2: 114 g/km). Rovněž motory 1.4 TSI s výkony 90 kW (122 k), resp. 103 kW (140 k), se mohou pochlubit nejmodernější konstrukcí a spotřebou paliva jen 5,3 l/100 km. Na vrcholu nabídky zážehových jednotek stojí čtyřválec 1.8 TSI, který v modelu FR poskytuje nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a maximální točivý moment 250 N.m.
Paleta vznětových motorů TDI pro nový Leon ST na českém trhu pokrývá rozpětí výkonu od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Základním motorem je 1.6 TDI s výkonem 66 kW (90 k) a úctyhodným točivým momentem 230 N.m. Zdrojem ještě větší dynamiky je 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 N.m. SEAT Leon ST s tímto motorem, vybavený systémem start/stop a systémem rekuperace kinetické energie, přesto spotřebuje v průměru pouhých 4,1 l/100 km (emise CO2: 106 g/km).
Adaptivní regulace podvozku DCC a adaptivní tempomat ACC Dobře vyvážený podvozek přispívá k dynamickému charakteru nového modelu Leon ST. Řízení se vyznačuje vynikající směrovou stabilitou a citlivou zpětnou vazbou, zatímco odpružení si hladce poradí se všemi druhy nerovného povrchu vozovky. Pro verzi FR nabízí SEAT nejnovější generaci adaptivního podvozku DCC se třemi různými jízdními režimy, které lze aktivovat prostřednictvím voliče jízdních režimů. V režimu „Sport“ je Leon ST ještě agilnější, zatímco v režimu „Comfort“ systému DCC je kombi o poznání komfortnější. Na výběr jsou rovněž režimy „ECO“ a „Individual“. Na přání dodávaný dynamický paket zahrnuje DCC a progresivní řízení, které snižuje ovládací síly na volantu při parkování a zároveň vylepšuje ovladatelnost přímější charakteristikou řízení na silnicích plných zatáček.
Novinkou mezi asistenčními systémy nabízenými pro SEAT Leon je adaptivní tempomat ACC. Systém založený na radarovém senzoru udržuje nastavenou rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla automatickou akcelerací a brzděním. Rychlost je nastavitelná v rozsahu od 30 do 160 km/h. ACC lze objednávat pro vozy s mechanickou převodovkou i s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Nejmodernější asistenční, informační a zábavní systémy Pro nový SEAT Leon ST je nabízena celá řada dalších nejmodernějších asistenčních systémů. Společně s multikolizní brzdou, která je součástí sériové výbavy, mezi ně patří systém sledování únavy řidiče a dva asistenční systémy založené na kamerovém snímání okolí, asistent dálkových světlometů a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.
Nový SEAT Leon ST je plně na výši doby i v oblasti informačních a zábavních systémů. Jejich základem je excelentní ovládací systém SEAT Easy Connect pro ovládání zábavních, komunikačních a celé řady dalších funkcí vozidla. Jeho rozhraním je dotykový displej s úhlopříčkou až 5,8“ integrovaný do přístrojové desky.