Řidiči zcela nového modelu Infiniti Q50 ze segmentu prémiových vozů střední třídy, který bude uveden na trh v druhé polovině roku 2013, budou moci jako první využívat systém elektronického „řízení po drátě“, inspirovaný nejmodernějšími leteckými technologiemi.
Přímé adaptivní řízení (DAS – Direct Adaptive Steering), které bude standardní součástí některých modelů řady Q50, vůbec poprvé umožní řidičům, aby si nastavili, jak se chová volant v jejich rukou.
Technologie elektronického řízení je klíčovou součástí snahy o to, aby se model Q50 – testovaný samotným Sebastianem Vettelem – stal nejdynamičtějším a nejsportovnějším sedanem na trhu. Trojnásobný mistr světa Formule 1 z týmu Infiniti Red Bull Racing (který byl také jmenován ředitelem společnosti Infiniti pro výkon) pomáhal doladit jízdní vlastnosti a ovladatelnost modelu Q50 na testovací trati společnosti Infiniti v japonském Tochigi.
Přímé adaptivní řízení nabízí jak lehké a hladké manévrování, tak pevnější a dynamičtější ovládání při sportovní jízdě a za obtížných podmínek. Jeho parametry lze snadno nastavit pomocí dotykové obrazovky. Jedinečnou vlastností v této třídě je možnost nastavení síly i odezvy řízení, přičemž všechny hodnoty lze uložit do paměti vozu Q50 samostatně pro každého řidiče.
Podobně jako u dopravních letadel je přímé adaptivní řízení vybaveno několika záložními systémy – včetně tradičního mechanického propojení s řízenými koly.
Přímé adaptivní řízení elektronicky přenáší zásahy řidiče na přední kola, přičemž hřeben řízení je ovládán vysoce citlivým snímačem. Díky odstranění mechanických ztrát, které mohou u tradičních systémů otupovat odezvu, je reakce řízení rychlejší a současně dochází k eliminaci vibrací. Úroveň zpětné reakce od vozovky tak odpovídá přísným požadavkům na dynamiku jízdy, která má pro všechny vozy Infiniti zásadní význam.
Řízení se nastavuje na dotykové obrazovce v rámci voliče jízdního režimu Infiniti Drive. V závislosti na modelu jsou k dispozici až čtyři přednastavené režimy plus osobní nastavení, které umožňuje řidiči přizpůsobit sílu a odezvu podle vlastního stylu a typu silnice.
V důsledku toho je model Infiniti Q50 s přímým adaptivním řízením maximálně stabilní a pohodlný při jízdě po dálnici a současně pevně a spolehlivě ovladatelný v horských průsmycích – o možnosti snadného manévrování na přeplněném parkovišti nemluvě.
Další výhodou přímého adaptivního řízení je jeho kombinace s další novou technologií společnosti Infiniti, kterou je aktivní řízení jízdy v pruhu (ALC –Active Lane Control). Tento systém udržuje vůz uprostřed vyznačeného jízdního pruhu na silnici a snižuje nutnost neustálých zásahů do řízení způsobených bočním větrem nebo drobnými nerovnostmi na vozovce.
Systém přímého adaptivního řízení je trojnásobně zálohovaný (obsahuje tři samostatné elektronické řídicí jednotky), má za sebou 400 000 km testování v podmínkách reálného světa a je vybaven záložním mechanickým propojením řízení. Při běžném používání je toto mechanické propojení vyřazeno spojkou, takže neovlivňuje odezvu.
Přímé adaptivní řízení bude součástí standardní výbavy modelu Infiniti Q50 3.5 Hybrid a volitelným doplňkem verze Q50 2.2d. Modely Infiniti Q50 bez přímého adaptivního řízení jsou vybaveny elektrohydraulickým řízením s možností přizpůsobení síly řízení.
O modelu Infiniti Q50
Infiniti Q50 je nejnovější a nejosobitější přírůstek v segmentu prémiové střední třídy, navržený s cílem konkurovat vozům, jako je Audi A4 a BMW řady 3. V modelu Infiniti Q50 se spojují motivy hladkých linií koncepčních vozů značky s přívětivým interiérem inspirovaným nejmodernějšími technologiemi i tradičním řemeslným uměním. Čtyřdveřový sedan s pohonem zadních nebo všech kol je k dispozici se dvěma motory, které se vyznačují vysokým výkonem při nízkých emisích CO2: 2,2litrovým vznětovým s výkonem 170 k a točivým momentem 400 N.m (114 g/km; 4,4 l/100 km) a 3,5litrovým hybridním s výkonem 360 k (144 g/km; 6,2 l/100 km). Model Infiniti Q50 bude uveden na náš trh ve druhé polovině roku 2013.