Modelová ofenzíva značky Opel pokračuje novým modelem Insignia, který se ve světové premiéře představí na 65. autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (12. – 22. září 2013). Špičkový model značky Opel upoutá ještě atraktivnějším designem interiéru a exteriéru, kterým dále posouvá ceněnou designerskou filozofii značky Opel, charakterizovanou jako „sochařské umění ve spojení s německou precizností“, na novou úroveň.
Škálu pohonných jednotek tvoří nové výkonné a vysoce účinné vznětové motory s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem přeplňované zážehové motory nové generace. Novinkami v nabídce motorů jsou mimořádně účinné motory s přímým vstřikováním paliva – například dva nové zážehové turbomotory nebo turbodiesel s emisemi jen CO2 99 g/km. Díky tomu se tento turbodiesel o objemu 2,0 l řadí dle účinnosti do třídy A+. Spotřeba obou motorů (88 kW/120 k a 103 kW/140 k) činí ve čtyř- i pětidveřových verzích s manuální šestistupňovou převodovkou a systémem Start/Stop jen 3,7 l/100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – Insignia 2.0 CDTI se tak stává nejhospodárnějším vozem se vznětovým motorem ve své třídě.
Konstrukční změny na podvozku dále zvyšují jízdní komfort. A úplně nová generace informačních a zábavních systémů integruje mnohé funkce chytrých telefonů do systému vozu, nabízí intuitivní a jednoduché ovládání dotykovou ploškou „touchpad“ na středové konzoli.
„Úspěšný model Opel Insignia dosud oslovil více než 580 000 zákazníků. Nová Insignia je ještě atraktivnější – vyniká vysoce kvalitním interiérem, intuitivním ovládáním informačních a zábavních systémů, skvělými poháněcími jednotkami a ještě expresivnějším designem,“ popisuje vývoj modelu střední třídy Dr. Karl-Thomas Neumann, šéf automobilky Opel. „Naše vlajková loď je nyní ještě sofistikovanější a atraktivnější – ale při vší eleganci nezapomíná na to nejdůležitější: Poskytuje řidič i pasažérům vysoký komfort, maximální bezpečnost a nejmodernější technologie za atraktivní cenu.”
Přehledná přístrojová deska s novou generací informačních a zábavních systémů
Při vylepšování interiéru se konstruktéři značky Opel soustředili na tři hlavní momenty: Přehledné, jednoduché a intuitivní ovládání; možnost individualizace nabídky informačních a zábavních systémů a samozřejmě komfort a bezpečnost řidiče.
Zcela nová elegantní středová konzole nese nejmodernější technologie. Ovládací panel vyhotovený v klavírním laku a chromu byl značně zjednodušen – nyní obsahuje jen několik málo tlačítek, takže ovládání informačních a zábavních systémů a klimatizace je rychlé a intuitivní.
Informační a zábavní systémy nové generace modelu Insignia se ovládají prostřednictvím barevného dotykového monitoru s úhlopříčkou o velikosti 8 palců (20,3 cm). Z úvodní obrazovky hlavního menu má řidič přístup k ovládání všech funkcí a jednotlivým systémům, jako jsou předvolené rozhlasové stanice, skladby, funkce propojeného chytrého telefonu nebo navigace s trojrozměrným zobrazováním map. Jednotlivé funkce lze ovládat nejenom prostřednictvím dotykového monitoru, ale také pomocí hlasových pokynů a nově i pomocí „touchpadu“ – dotykové plošce. Informační a zábavní systémy lze samozřejmě individualizovat – řidič si může uložit až 60 osobních favoritů (seznamy skladeb, telefonické kontakty, adresy pro navigaci…).
Touchpad je ergonomicky integrovaný do středové konzole a dovoluje zcela nový způsob rychlého a intuitivního přístupu k funkcím informačních a zábavních systémů. Jeho podsvětlená ploška reaguje na pohyby prstu a poskytuje dotykovou zpětnou vazbu, takže řidič může pohodlně ovládat informační a zábavní systémy, aniž by odpoutával pozornosti od provozu před sebou. Na plošku touchpadu může řidič prstem „psát“ písmena – například při vyhledávání skladby v přehrávači nebo zadávaní adresy do navigačního systému.
Kromě toho může řidič ovládat informační a zábavní systémy nejnovější generace také prostřednictvím přehledně uspořádaných ovládacích prvků na multifunkčním volantu nebo pomocí hlasového ovládání. Vyspělý systém hlasového ovládání lze jednoduše aktivovat tlačítkem na volantu a reaguje i na celý pojem – lze například zadat celou adresu do navigace naráz. Široký rozsah ovládaných funkcí je jedním z významných vylepšení, které přináší informační a zábavní systém nové generace.
Optimální informační rozhraní mezi člověkem a automobilem tvoří nový sdružený přístroj vybavený barevným monitorem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 8 palců (20,3 cm). Kromě tradičních informací, jako jsou rychlost jízdy, otáčky motoru nebo zásoba paliva, se mohou přímo v zorném poli řidiče zobrazovat další údaje, jako např. informace audiosystému, chytrého telefonu nebo navigace.
Turbodiesel nové generace s emisemi CO2 jen 99 g/km a nové zážehové motory SIDI Turbo
Nový Opel Insignia posouvá laťku kvality na vyšší úroveň i v oblasti pohonu a podvozku. I když Insignie dosud získala množství ocenění za jízdní komfort, vlastnosti a ovladatelnost, inovovaná verze postupuje do ještě vyšší ligy. Konstruktéři automobilky Opel provedli množství vylepšení na podvozku včetně optimalizace tlumičů, stabilizátorů a řízení. Tyto modifikace přispěly ke snížení přenosu hluku a vibrací do karoserie a zvýšení celkového jízdního komfortu.
Široké portfolio motorů doplnily nové poháněcí jednotky. Nový Opel Insignia dává na výběr motory na tři druhy paliva – benzin, naftu a zkapalněný plyn LPG (Liquefied Petroleum Gas). Výkonové rozpětí motorů sahá od 81 kW (110 k) do 239 kW (325 k).
Nový Opel Insignia 2.0 CDTI je šampionem ve spotřebě paliva. Díky novému turbodieselu o objemu 2,0 l ve dvou výkonových modifikacích (88 kW (120 k) a 103 kW (140 k)) dosahuje emisí CO2 jen 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) podle normy ES č. 715/2007. Tím se zařazuje do třídy účinnosti A+. Modely Insignia sedan a liftback se 6stupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop spotřebují jen 3,7 l nafty na 100 km v kombinovaném cyklu (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – což jsou špičkové hodnoty v této automobilové třídě. Přitom se obě verze turbodieslu vyznačují vynikajícím točivým momentem – motor o výkonu 88 kW (120 k) dosahuje točivého momentu 320 N.m a motor o výkonu 103 kW (140 k) dokonce až 370 N.m – především díky funkci krátkodobého zvýšení plnicího tlaku „Overboost“.
Špičkovou vznětovou pohonnou jednotkou modelové řady Insignia je i nadále čtyřválec 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW (195 k). Tento mimořádně výkonný turbodiesel s dvojstupňovým sekvenčním přeplňováním turbodmychadly různé velikosti dosahuje působivého maximálního točivého momentu 400 N.m, přičemž vyniká zvlášť spontánní reakcí a mohutným zátahem v širokém rozsahu otáček.
Nejprominentnějšími zážehovými motory jsou dva turbodmychadlem přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním benzinu: 2.0 SIDI Turbo o výkonu 184 kW (250 k) s maximálním točivým momentem 400 N.m a motor 1.6 SIDI Turbo nejnovější generace o výkonu 125 kW (170 k) s maximálním točivým momentem 260 N.m, resp. až 280 N.m s funkcí „Overboost“. Oba motory SIDI (Spark Ignition Direct Injection) vynikají skvělým průběhem výkonu a točivého momentu ve spojení s vysokou kulturou chodu a příznivou spotřebou paliva. Standardně se montují v kombinaci se 6stupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop, na přání se montuje nová 6stupňová automatická převodovka s nízkými třecími ztrátami. Kromě pohonu předních kol se motor 2.0 SIDI Turbo dá kombinovat i s pohonem všech kol.
Jako alternativní a extrémně ekonomická pohonná jednotka je pro modelovou řadu Opel Insignia k dispozici turbodmychadlem přeplňovaný motor 1.4 LPG optimalizovaný na spalování kapalného ropného plynu LPG. Motor 1.4 LPG dosahuje výkonu 103 kW (140 k) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 200 N.m. Tento motor splňuje – stejně, jako výchozí zážehová verze – přísnou budoucí emisní normu Euro 6. Se spotřebou paliva 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) v kombinovaném cyklu podle metodiky EU a s emisemi CO2 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2) se Insignie 1.4 LPG suverénně řadí do třídy účinnosti „A“.
Oceněné výrazové prostředky designu Opel s prémiovým nádechem
Nový Opel Insignia aplikuje mnohokrát oceněnou filozofii designu značky Opel „sochařské umění ve spojení s německou precizností“ v segmentu střední třídy. Vzhled přední části karoserie svým horizontálním členěním zvýrazňuje šířku vozu. Lesklá chromovaná maska chladiče je širší a nižší než v minulosti. Chromovaná lišta s logem automobilky Opel je užší a obsahuje křidélka „winglets“, které vedou pohled na nově stylizované světlomety. Podle stupně výbavy jsou hlavní reflektory halogenové nebo bi-xenonové s adaptivními funkcemi AFL+. Reflektory mají vždy černou leštěnou vnitřní strukturu. Bi-xenonové reflektory obsahují světla pro denní svícení v charakteristickém profilu křídla z energeticky úsporných světelných diod LED.
Spodní otvor pro vstup vzduchu do motorového prostoru v nárazníku je nízký a široký, takže navazuje na tvar masky chladiče. Reflektory do mlhy jsou osazeny do černých vložek s chromovanými akcenty, které se směrem k blatníkům rozšiřují, takže vizuálně umocňují šířku karoserie.
Boční silueta verzí Insignia sedan a liftback je nyní výrazněji diferencovaná odlišným provedením zadní části karoserie. U pětidveřové karoserie lomená linie zadních sloupků karoserie nekončí dříve, než dosáhne konce dveří zavazadlového prostoru se spoilerovou hranou, čímž evokuje siluetu klasického kupé. U čtyřdveřové karoserie linie zadních sloupků pokračuje až po spojler na víku zavazadlového prostoru, čímž opticky prodlužuje elegantní sedan.
Změněná je i zadní část karoserie, která je vizuálně nižší a širší. Lesklá chromovaná lišta na dveřích/víku zavazadlového prostoru je nyní umístěna v nižší poloze a nese logo značky Opel. Lišta zasahuje do zadních skupinových světel, kde na ni navazují úzká couvací světla. Obrysová a brzdová světla dělených koncových světel jsou tvořena u všech verzí sedanu a liftbacku LED diodami. Pro všechny verze karoserie je charakteristický design světel ve tvaru ostrého „křídla“.
Nový Opel Insignia si přináší i množství hi-tech prvků zvyšujících bezpečnost a komfort. Patří k nim rozličné asistenční systémy na bázi radaru a kamery – od adaptivního tempomatu přes monitorování mrtvého úhlu, protikolizní výstražný systém, parkovací asistenční systém druhé generace, přední prémiová sedadla s ergonomickým certifikátem AGR až po systém bezklíčového odemykání a startování bez klíčů „Open & Start“.