Produkce prvního Golfu byla zahájena v roce 1974. Od té doby, během uplynulých 39 let, se každý den rozhodlo, čistě statisticky, více než 2000 lidí pro nový vůz modelové řady Golf. Třicetimiliontým exemplářem se stal Golf TDI BlueMotion – tento právě představený model spotřebuje pouze 3,2 l/100 km, a je tak nejúspornějším dosud vyrobeným Golfem.
Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG, ve čtvrtek 13. června 2013 navíc oficiálně převzal renomované ocenění „Car of the Year 2013“ (Auto roku 2013), které bylo modelové řadě Golf uděleno šedesátičlennou mezinárodní porotou. Dr. Winterkorn u příležitosti obou událostí uvedl: „Příběh Golfu je také příběhem automobilového pokroku. S technologiemi, jako byl bezpečný pohon předních kol v prvním Golfu, debut TDI ve třetím Golfu, ESP a dvouspojková převodovka ve čtvrtém Golfu nebo sériově dodávaná multikolizní brzda v nové generaci, přinášel tento vůz vždy demokratizaci pokroku. Optimální bezpečnost, komfort a potěšení z jízdy nejsou již díky Golfu otázkou peněz. Náš bestseller proto dělá jménu Volkswagen všechnu čest.“ Jubilejní vozidlo bude oficiálně představeno zaměstnancům závodu Wolfsburg v sobotu 15. června 2013 v rámci „Dne otevřených dveří“.
Každá ze sedmi generací Golfu se zapsala do historie
Golf I (1974 až 1983): „Všechno začalo v roce 1974 revolucí,“ vypráví Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. „Krok od Brouka ke Golfu byl revoluční. Nové uspořádání vozidla vzniklo přechodem ze vzduchem chlazeného motoru vzadu na kapalinou chlazený motor uložený vpředu a z pohonu zadních kol na pohon předních kol. Z hlediska designu přešli designéři Volkswagenu – díky legendárnímu návrhu Giorgia Giugiara – od kulatých k hranatým tvarům.“
Golf II (1983 až 1991): Byl to Golf, s nímž Volkswagen přinesl na silnice technologie, jako je řízený katalyzátor (1984), ABS (1986) a pohon všech kol (1986). Kromě toho se Golf stal v této generaci definitivně ikonou: „Jedním z nejdůležitějších okamžiků v historii Golfu bylo tehdejší rozhodnutí členů představenstva,“ říká Marc Lichte, vedoucí vnějšího designu Volkswagenu, „rozvinout design Golfu I a na základě jeho vizuální DNA koncipovat Golf II. Tím všechno začalo, Volkswagen tak vytvořil základy pro nepřetržitý vývoj této modelové řady.“
Golf III (1991 až 1997): S třetí generací zahájil Volkswagen v roce 1991 novou éru bezpečnosti. Golf III byl jednak prvním typem této modelové řady, který se vyráběl od roku 1992 s čelními airbagy, a za druhé vedl velký pokrok v oblasti konstrukce karoserie k dalšímu zdokonalení pasivní bezpečnosti. V tomto Golfu se navíc poprvé objevil motor TDI (1993).
Golf IV (1997 až 2003): Pod vedením tehdejšího koncernového šéfdesignéra Hartmuta Warkuße vykrystalizoval onen precizní design, který nastavil výhybky pro budoucí rozvoj Volkswagenu. Golf IV je v současnosti považován odborníky za stylistickou ikonu, která určila další směr vývoje této modelové řady. Nicméně tento Golf byl pokrokový i po konstrukční stránce díky technologiím, jako je ESC (1998) nebo dvouspojková převodovka (2002).
Golf V (2003 až 2008): Byl to Golf, který svým komfortem, dynamikou a především kvalitou překonával leckteré konkurenty vyšší střední třídy. Hodnotou, která podtrhovala pevnost laserem svařované karoserie, bylo v roce 2003 při debutu Golfu V udávané zvýšení torzní tuhosti o 35 procent. První Golf BlueMotion (4,5 l/100 km) vznikl v roce 2007 rovněž na základě Golfu V.
Golf VI (2008 až 2012): Opět laserem svařovaná karoserie byla tak bezpečná, že Golf VI získal díky bravurním výsledkům v nárazových testech maximální pětihvězdičkové hodnocení od organizace Euro NCAP. Více dynamiky při nižší spotřebě přineslo vítězné tažení motorů TSI (technicky vyspělý zážehový motor) a přechod turbodieselů TDI na systém common rail. Na úplném vrcholu stál v tomto ohledu druhý Golf BlueMotion s průměrnou spotřebou pouhých 3,8 l/100 km.
Golf VII (od roku 2012): Hmotnost sedmého Golfu byla snížena až o 100 kg, čímž byla obrácena mnohokrát citovaná spirála neustále se zvyšující hmotnosti u nových automobilů. V závislosti na motoru klesla spotřeba paliva v porovnání s předchůdcem o více než 23 procent. Rekordmanem v oblasti hospodárnosti je Golf TDI BlueMotion s průměrnou spotřebou pouhých 3,2 l/100 km, který nyní vstoupil do historie i jako 30miliontý vyrobený exemplář modelové řady Golf. Na sedmou generaci Golfu se navíc bude zajisté vzpomínat také jako na kompaktní model, v němž oslavila debut celá řada asistenčních systémů. Patří mezi ně například systém preventivní ochrany cestujících a multikolizní brzda, což jsou technologie, které se doposud vyskytovaly ve vyšších segmentech, nikoli v kompaktní třídě. A to je znovu demokratizace pokroku.