AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
ContiTrade Services s.r.o.
Siems & Klein


Zimní pneumatiky řidičům v krizových situacích nepomůžou

V České republice již téměř měsíc panuje jarní počasí, což by mělo být automatickým signálem pro řidiče, aby své vozy přezuli zpět na letní pneumatiky.

Průzkum provedený výrobcem pneumatik Dunlop v loňském roce však odhalil, že takto racionálně se chová pouze 55 % řidičů. Ostatní buď přezouvají své pneumatiky nepravidelně, nebo vůbec.

Používání letních pneumatik není na rozdíl od pneumatik zimních stanoveno zákonem, a tudíž závisí pouze na rozhodnutí řidičů. Z tohoto důvodu je stále možné na silnicích potkávat početnou skupinu řidičů, kteří jezdí na zimních pneumatikách po celý rok. Tito řidiči si však neuvědomují, že zimní a letní pneumatiky se neliší pouze názvem, nýbrž také svým dezénem a směsí, z níž jsou vyrobeny.

Jízda na zimních pneumatikách během teplejší části roku přitom způsobuje prodloužení brzdné dráhy, horší ovládání na mokru, rychlejší opotřebovávání či větší spotřebu pohonných hmot. Při testech bylo prokázáno, že při brzdění ze 100 km/h při teplotě 20 °C je rozdíl v brzdné dráze na letních a zimních pneumatikách celých 6 metrů. To mimo jiné znamená, že na místě, kde automobil na letních pneumatikách již zcela zastaví, jede vůz na pneumatikách zimních stále ještě rychlostí 37 km/h, což může mít v krizové situaci fatální následky.

„Lidé bohužel stále nepochopili, že i takové produkty, jako jsou pneumatiky, procházejí neustálým vývojem. Letní pneumatiky jsou speciálně vyvíjeny tak, aby poskytovaly co nejlepší výkonnostní parametry v teplotách od 7 °C výše, čemuž je přizpůsoben nejen dezén pneumatiky, ale také její směs. To samé však platí i pro zimní pneumatiky a teploty pod 7 °C,“ uvádí Lenka Majková, marketingová specialistka ze společnosti Goodyear Dunlop a dodává „Domníváme se, že informovanost o této problematice je mezi širokou veřejností stále nedostatečná. Jelikož bezpečnost na silnicích patří mezi naše dlouhodobé priority, považujeme za povinnost seznámit řidiče s těmito skutečnostmi.“

Jednou z aktivit, kterou společnost Goodyear Dunlop upozorňovala na nevýhody používání zimních pneumatik v létě, byla například loňská kampaň Nebuď sněhulák, která se snažila zábavně-informační formou poukázat na absurditu používání zimního vybavení v letním období. Během její realizace se při kontrole na českých parkovištích ukázalo, že někteří řidiči dokonce používají na jedné nápravě zimní pneumatiky a na druhé letní pneumatiky, což má samozřejmě velmi negativní dopad na jízdní vlastnosti vozidla.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Iveco Czech Republic, a.s.
Scania Czech Republic s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika