Nový Peugeot 308 dodržuje základní charakteristiky segmentu M1, tzn. kompaktní rozměry (délka: 425 cm a výška: 146 cm), prostorný interiér a objemný zavazadlový prostor (470 litrů pod zadním platem). Jde ale ještě dál a nabízí rovněž výrazně rozdílnou alternativu, jejímž cílem je získání nových zákazníků.
Z nového Peugeotu 308 vyzařuje elegantní dynamický postoj díky jeho kompaktnosti, vyváženým proporcím, nižší hmotnosti a karoserii kopírující obrysy mechanických částí. Vůz působí jako atlet jistý si svou silou. Jeho charakter podtrhuje i péče věnovaná kvalitě každého detailu. Nový Peugeot 308 nabízí výrazný světelný podpis. Vpředu je opatřen novými útlými světlomety Full LED, které jsou expresivní a propracované jako klenotnický šperk a dodávají vozu pohled dravé šelmy. U vyšších verzí jsou součástí sériové výbavy, což je v tomto segmentu světová premiéra.
V zadní části se objevuje motiv zahnutých světel tvořených třemi charakteristickými „drápy“ z LED diod, jež posilují technologický a dynamický vzhled vozu. Nový Peugeot 308 v sobě nese zásadní principy značky.
Peugeot i-cockpit poskytuje zcela nové pocity. Vše směřuje k tomu, aby na posádku čekal nevídaný smyslový a intuitivní zážitek: kompaktní volant pro intenzivní dynamické pocity, vyvýšená přístrojová deska, díky níž může řidič sledovat důležité informace, aniž by opustil očima silnici, vysoko umístěná středová konzola a velký dotykový displej s úhlopříčkou 9,7“ pro intuitivní řízení.
Na displeji je soustředěna řada ovladačů, uspořádaných s velkým smyslem pro ergonomii. Díky tomu mohli designéři vytvořit velmi čistou palubní desku jen s několika tlačítky. Symbolem tohoto nového přístupu, v němž se čistota spojuje s technologií, je zajímavě zpracovaný ovladač hlasitosti.
Zážitek z řízení nového Peugeotu 308, který posiluje i volant malého průměru, se opírá o know-how značky Peugeot v oblasti nápravového systému a vlastnosti nové platformy EMP2. Pro tuto platformu, která představuje technologickou špičku, bylo podáno 116 patentových přihlášek. Přispívá k vynikajícím dynamickým vlastnostem vozu, dále k vyšší bezpečnosti a komfortu, a to díky řadě podpůrných prvků řízení a výraznému snížení hmotnosti vozu (140 kg oproti předchozí generaci). Toto odlehčení má příznivý dopad na velikost všech ústrojí vozu a mimo jiné přináší výraznou úsporu paliva a emisí CO2. Nový Peugeot 308 přinese úroveň emisí nižší než 85 g CO2/km, čímž se stane v této oblasti novou referencí.
Nový Peugeot 308 je samotným ztělesněním posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů, který probíhá již několik let. Zásadním principem zadávacích podmínek pro výrobu vozu byla vynikající kvalita. Tímto požadavkem se designéři i inženýři řídili již od samého počátku práce na projektu. Každý prvek exteriéru i interiéru byl zpracován s elegancí a důslednou péčí.
Například sdružený přístroj připomíná kvalitní hodinářské dílo, jeho design evokuje technologii a dynamiku. K vnímání kvality přispívá i výběr hodnotných materiálů a chromované nebo černě lesklé ozdobné prvky.
Nový Peugeot 308 se bude vyrábět v továrně v Sochaux. Všechny motory budou dodávat francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Světová premiéra vozu se odehraje na frankfurtském autosalonu 10. září 2013 a jeho prodej v Evropě bude zahájen na podzim 2013.