AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
ContiTrade Services s.r.o.
Interaction s.r.o.


Citroën DS Wild Rubis přináší kreativní technologie

Koncepční vůz DS Wild Rubis byl ve světové premiéře odhalen na šanghajském autosalonu.

Koncepční vůz Wild Rubis, který se zrodil v Paříži, městě módy a klenotnictví, představuje nové ztvárnění prémiové řady DS. Kromě výrazného a elegantního stylu je nabitý technologiemi, nabízí radost pro oko i dosud nevídané pocity při řízení. Upoutá hypnotickým pohledem, který bere dech, a nabízí technologii Full-hybrid Plug-in, díky níž dosahuje vynikajících výkonů: dojezd 50 km, 217 kW (295 k) s funkcí boost a emise 43 g CO2/km.

Koncept Wild Rubis je opatřen zcela novými světlomety full LED, které tvoří 3 mobilní osvětlovací moduly, ve spodní části s nimi sousedí směrovky s posuvem světla a na okrajích vytvářejí světelný podpis. Působí jako klenot, který konceptu Wild Rubis dodává výrazný, jedinečný a technologický pohled. Hypnotizující pohled se probouzí jako zázrakem: 3 moduly světlometů se při rozjezdu vozu roztáhnou a rozsvítí, všechno za zvukového doprovodu.

Koncept Wild Rubis totiž vydává zvuk, který má ještě víc podněcovat fantazii. Křišťálově čisté zvuky, které byly speciálně vytvořeny pro tento vůz, oživují jednotlivá světla (světlomety, směrovky,…) a mechatronické zvuky doprovázejí pohyb 3 osvětlovacích modulů. Tyto technologické a působivé zvuky podtrhují technologickou povahu konceptu Wild Rubis.

Koncepční vůz Wild Rubis je díky plně hybridní technologii Plug-in dokonale v souladu s šetrným přístupem k životnímu prostředí. Pohon je spojen s zážehovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW). Tento motor získal prestižní ocenění „mezinárodní motor roku“, které mu udělila porota složená z 65 mezinárodních motoristických novinářů. Spalovací motor 1.6 THP je spojený s elektromotorem zabudovaným nad zadní nápravou o výkonu 51 kW. tento elektromotor pohání lithium-iontové baterie, které lze dobíjet přes běžnou domácí zásuvku.

Wild Rubis dokáže díky hybridnímu systému Plug-in přejít do plně elektrického režimu s nulovými emisemi a dojezdem 50 km, aniž by to mělo vliv na pohodlné a příjemné řízení. Naopak, v případě silného sešlápnutí pedálu akcelerátoru, kdy je potřebný silný točivý moment, se díky funkci boost přidá k točivému momentu elektromotoru i točivý moment spalovacího motoru, díky čemuž dosáhne koncepční vůz Wild Rubis vynikajících výkonů (217 kW/295 k) a emise přitom zůstávají stále velmi nízké (43 g CO2/km).

Tato technologie je pro divoký charakter vozu Wild Rubis jako dělaná. Při silné akceleraci, ale také při nízké přilnavosti se vůz přepne do režimu 4×4, elektromotor pohání zadní kola a zážehový motor přední. Za obzvlášť obtížných podmínek, například při stoupání po zasněžené silnici, může režim 4×4 zvolit i řidič. Tento pohon zaručuje vyšší pohyblivost a současně dokonale a bezpečně využívá celý potenciál vozu Wild Rubis.

Rozměry Délka: 4700 mm Šířka: 1950 mm Výška: 1590 mm Rozvor: 2900 mm

Hybridní pohon Plug-in Zážehový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW) Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 51 kW Režim s nulovými emisemi: dojezd 50 km Emise CO2: 43 g/km

Pneumatiky 255/40 R 21

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Siems & Klein
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.