Volkswagen poskytl návštěvníkům autosalonu v Šanghaji velkolepý výhled do budoucnosti – a do nové éry designu automobilů kategorie SUV – v podobě konceptu CrossBlue Coupé, který slaví v Číně světovou premiéru. Směr vývoje ukazuje rovněž hybridní poháněcí ústrojí s možností vnějšího dobíjení, které navzdory suverénnímu výkonu 305 kW/415 k spotřebuje průměrně jen 3,0 litru benzinu na 100 kilometrů. V režimu čistě elektrického režimu lze navíc s nulovými lokálními emisemi překonat vzdálenost až 33 kilometrů.
Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k novince říká: „Nadprůměrně vysoký růst v segmentu SUV dává nám, designérům, příležitost realizovat ještě větší rozmanitost modelů. V případě CrossBlue Coupé ukazujeme potenciál DNA designu značky Volkswagen. Tento koncepční vůz bude mít bezpochyby vliv na budoucí modely SUV.“
Šéfdesignér dále pokračuje: „CrossBlue Coupé harmonicky spojuje tři hlavní rysy: robustní vzhled, sportovní proporce a zdrženlivou eleganci sošně tvarovaných ploch a linií.“ Oliver Stefani, hlavní designér projektu v designérském týmu Klause Bischoffa, k tomu dodává: „Hlavní je design přídě vozu CrossBlue Coupé. Osvědčený motiv horizontálních linií je jako typický rys vozů Volkswagen přiveden k dokonalosti úplným začleněním světlometů. Osobité chromované ozdobné prvky ve spodní části zdůrazňují u studie CrossBlue Coupé charakter SUV a intuitivně jsou vnímány jako součást horní masky chladiče.“
Dynamický výkon na úrovni sportovního vozu. CrossBlue Coupé je poháněno hybridním systémem typu plug-in, který je úsporný a zároveň sportovní. Zážehový motor V6 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním spolupracuje se dvěma elektromotory. Maximální výkon systému je 305 kW/415 k. Při využití celého výkonového potenciálu vozu se toto SUV značky Volkswagen promění ve sportovní vůz, který zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 236 km/h.
Hospodárnost kompaktního vozu. Navzdory pozoruhodným dynamickým výkonům má CrossBlue Coupé průměrnou spotřebu paliva pouhých 3,0 l/100 km (v kombinovaném cyklu EU). Dokonce i v hybridním režimu (dílčí cyklus s vybitým akumulátorem, kdy pohon zajišťuje pouze TSI) spotřebuje SUV, které má celkovou délku téměř 4,9 metru, jen 6,9 l/100 km. Tato hodnota umožňuje teoretický dojezd cca 1190 kilometrů (s palivovou nádrží o objemu 80 litrů).
Nulové emise ve městě. CrossBlue Coupé dokáže ujet v čistě elektrickém režimu, tzn. s nulovými emisemi, vzdálenost až 33 kilometrů (s nejvyšší rychlostí 120 km/h). K záměrnému použití tohoto mimořádně ekologického režimu v městských oblastech stačí řidiči stisknout tlačítko režimu čistě elektrické jízdy. Jako sériově vyráběný vůz by mohla být tato koncepční studie, která je postavena na nové modulární platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, vybavena rovněž konvenčními systémy pohonu (čtyřválce a šestiválce) přizpůsobenými pro rozmanité druhy paliv (benzin, nafta, CNG).
Komfort prémiového SUV. Tento Volkswagen, vybavený pěti pohodlnými sedadly a zavazadlovým prostorem o objemu až 1101 litrů, představuje v kategorii SUV avantgardu jak po technické, tak po vizuální stránce. CrossBlue Coupé je také jedním z nejbezpečnějších SUV na světě díky elektronicky řízenému stabilizačnímu systému, pohonu všech kol bez spojovacího hřídele, který je koncipován pro dynamické jízdní vlastnosti a bezpečnost, a až deseti airbagům.
Dynamický vnější design
Výrazné proporce. Studie CrossBlue Coupé je přesně 4889 mm dlouhá, 2015 mm široká a pouhých 1679 mm vysoká. Tyto rozměry jí propůjčují velmi široký a protažený vzhled s nízkým profilem, z něhož vyzařuje výjimečná jistota. Na tomto dojmu se podílí rovněž široký rozchod kol (1709 mm vpředu, 1726 mm vzadu), rozvor 2980 mm, který je v poměru k vnější délce extrémně dlouhý, a 22" kola z lehké slitiny (s pneumatikami 285/44), které byly zkonstruovány speciálně pro koncepční vůz.
Sportovní boční profil. Koncept má dlouhou a širokou kapotu s integrovanými otvory pro přívod vzduchu, rovněž dlouhou linii střechy (s navazujícím střešním spoilerem), a, jak již bylo zmíněno, velmi krátký převis vpředu. Stylisticky zajímavá je také řada dalších designérských prvků. SUV je například vybaveno nenápadným střešním sloupkem A v kombinaci s velmi „rychlým“, což v designérském žargonu znamená nápadně skloněným, střešním sloupkem C.
Střešní sloupek C připomíná napjatý oblouk, který ústí do šípovitého zakončení směřujícího dopředu. Dalším stylistickým prvkem je šíp v podobě zcela přepracované charakterové linie. Designéři zde zkombinovali dvě linie. První dominantní linie vychází z horní části zadních svítilen a prochází precizně ve výšce klik dveří. Druhá linie začíná pod zadními světlomety a končí v předním blatníku. Prostor mezi oběma liniemi se směrem k přídi zužuje a končí pod střešním sloupkem A ve stylizovaném chromovaném ventilačním otvoru. Tyto velmi precizní linie vytvářejí neobvyklou dynamiku a výrazně snižují vizuální těžiště SUV, které je lakováno metalickým lakem v oranžovém odstínu „CrossOrange“. Lak se vyznačuje výjimečnou hloubkou, jíž je dosaženo speciálními částicemi pigmentu („barevný hliník“).
Chromované ozdobné prvky na dveřích nad bočními prahy odrážejí motiv dvojitých charakterových linií. Dalším elementem v této oblasti je „antracitové“ obložení, jehož barva odpovídá spodním panelům na bočních prazích a lemech podběhů kol.
Designéři Volkswagenu také navrhli pro CrossBlue Coupé zcela nový design 22" kol z lehké slitiny. Kola s leštěným hliníkovým povrchem staví na odiv pět dvojitých paprsků ve tvaru písmene V, jejichž vnitřní stěny mají matný vzhled. Další stylistický prvek se nalézá uprostřed kola v podobě kruhového loga Volkswagen s pěti ozdobnými detaily v barvě karoserie.
Navzdory dynamickému designu profilu vozidla se v žádném případě u tohoto Volkswagenu nezapomnělo na každodenní praktičnost. Příkladem jsou dveře s širokým úhlem otevření, které umožňují optimální nastupování a vystupování, k němuž přispívá rovněž protažení dveří dolů do oblasti prahů. Toto řešení navíc udržuje čisté nejen prahy, ale i oděv cestujících.
Hrdlo palivové nádrže a zásuvka pro dobíjení akumulátoru jsou harmonicky začleněny do celkového designu studie CrossBlue Coupé. Jak je u Volkswagenu obvyklé, je hrdlo palivové nádrže umístěno pod víčkem na pravé straně vozidla. Kryt elektrické zásuvky leží symetricky na levé straně. Jedna zásuvka slouží k dobíjení vysokonapěťového akumulátoru, zatímco k druhé lze připojit elektrické spotřebiče. Toto rozhraní (16 A, 230 V) promění CrossBlue Coupé v případě potřeby v nouzový zdroj elektrické energie.
Trojrozměrně vymodelovaná příď. Klíčovým prvkem DNA designu značky Volkswagen je převaha horizontálních linií. Příď nového CrossBlue Coupé ztělesňuje tuto DNA naprosto dokonale, přestože přichází ve zcela novém stylu. Volkswagen vytvořil nové uspořádání celé přídě systematickým začleněním veškerého osvětlení do designu této části karoserie. Mezi nejdůležitější prvky designu přídě patří volně stojící světlomety LED, charakteristické světlomety LED pro denní svícení a ozdobná maska chladiče.
Ozdobné prvky na masce chladiče – tvořené dvěma leštěnými hliníkovými příčkami a logem VW – jsou nyní prostorově zvýrazněným prvkem, který zasahuje do světlometů. Konce horní příčky slouží jako světlomety pro denní svícení, což vytváří charakteristický světelný podpis ve tvaru „obočí“, který propůjčuje studii CrossBlue Coupé velmi neobvyklé charisma. Spodní příčka ze skutečného hliníku prochází pod volně stojícími světlomety LED a zasahuje do blatníků. Celá maska chladiče je obklopena leskle černým rámečkem.
Linie světlometů LED pro denní svícení zasahují do oblasti pod nárazníkem, která je lakována odstínem „Cross Orange“. Zde tyto linie světlometů LED pro denní svícení hraničí s krajními otvory pro přívod vzduchu a centrálním vstupem vzduchu – diody LED přitom osvětlují trojrozměrné hrany karoserie. Příď je zespodu zakončena ochranným panelem.
Exkluzivní záď. Stejně jako u přídě použili designéři i vzadu světlomety s diodami LED v prostorově ztvárněném designu s hliníkovými ozdobnými prvky. Horní část zadních světlometů je protažena z prostřední části výklopného víka až do blatníků, resp. k charakterovým liniím. Motiv bočního profilu se tak objevuje i ve vzhledu zadní části vozu. Hranice je vymezena hliníkovým pruhem, pod nímž jsou na každé straně integrovány další dva světelné prvky.
Výrazné koncovky výfuku jsou vyrobeny z ušlechtilé oceli a integrovány do horizontálního leštěného hliníkového ozdobného panelu. Pod ním je robustní plocha v barvě antracitu, do níž je podobně jako na přídi vložen ochranný panel spodní části vozu z ušlechtilé oceli. Prvky v barvě antracitu, které zakončují karoserii, vytvářejí společně s lemy podběhů kol ve stejné barvě důležitý stylistický element obklopující celý obvod karoserie. Praktické je elektrické otvírání a zavírání výklopného víka.
Exkluzivní interiér ve stylu high-tech
Vlídná atmosféra elegantního salonku. Mimořádně výrazným prvkem elegantního a čistého interiéru pětimístné studie CrossBlue Coupé je horizontální přístrojová deska, která přechází podobně jako křídlo na obou stranách do výplní dveří. Dominantními materiály jsou sametově měkká kůže Nappa ve dvou barevných odstínech („Anthracite Pearl“ a „Asphalto“), chromované povrchy (leštěné při pohledu shora, ale matně pískované na zkosených hranách), tmavý hliník a přírodně zpracované dřevěné ozdobné prvky, u nichž nebyla použita žádná chemická aditiva.
Konfigurovatelné dekorační osvětlení interiéru nabízí dvě barvy (podle zvoleného jízdního režimu). V hlavním režimu odpovídá osvětlení laku karoserie „Cross Orange“. Vzájemná souhra tvarů, barev a materiálů zanechává robustní dojem, který je pro vozy SUV typický, zároveň však vytváří vlídnou atmosféru elegantního salonku.
Vrchní část přístrojové desky je potažená kůží v odstínu „Anthracite Pearl“ s tmavými kontrastními švy. O úroveň níž se rozpíná příčný panel z tmavého hliníku, který nese palubní displej (12,3"), výdechy ventilační soustavy a centrální informační displej (10,1"). Uprostřed této plochy je tenký chromovaný pruh. Rovněž výdechy ventilační soustavy a displeje mají chromované rámečky.
Ještě níž začlenili designéři dřevěné ozdobné obložení v antracitovém odstínu, vyrobené jako umělecké dílo ze smrkového dřeva, které zasahuje do stran a pokrývá středovou konzolu. Zrnitá struktura tohoto pórovitého dřeva precizně sleduje tvary přístrojové desky. Pod dřevěným obložením je plocha obšitá kůží Nappa ve světlejší barvě („Asphalto“). Úzký pás dekoračního osvětlení odděluje dřevo a kůži na přístrojové desce, středové konzole i ve výplních dveří. Osvětlený pás vytváří v tmavých plochách efekt tekoucího magmatu, které si proráží cestu mezi vulkanickými skálami. Střešní sloupky a strop jsou potaženy tmavou Alcantarou (v odstínu „Graphite“).
Pět pohodlných sedadel. Rovněž sedadla jsou kompletně čalouněna elegantní kůží Nappa. Prodyšný přírodní materiál je velmi příjemný na dotyk a kožené povrchy se elegantně lesknou díky jemnému perleťovému efektu. Individuální panely sedadel mají buď tmavý odstín „Anthracite Pearl“, nebo kontrastní „Asphalto“. Barevné odstupňování vizuálně zdůrazňuje robustní tvary sedadel. Výrazné horizontální švy na sedadlech a další švy na loketní opěrce mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu ukazují sofistikovanost výroby s kvalitou ruční práce. Zadní lavice (tři místa k sezení s anatomicky tvarovanými vnějšími sedadly) je dělená v poměru 1/3 ku 2/3, sklopná a podélně posuvná.
Probuzení vozu k životu. Způsob, jímž Volkswagen integruje moderní technologie do světa elegantních materiálů, jako je hliník, dřevo a kůže, je jedinečný. Jakmile řidič otevře dveře, ovládací prvky „ožijí“. Po stisknutí tlačítka „Engine“ (spuštění motoru) vyjedou okamžitě ze své klidové polohy tlačítka pro ovládání klimatizace a světlometů. Zároveň se na monitorech objeví příslušná zobrazení a zapne se dekorační osvětlení.
Harmonie mezi tvarem a funkcí. Všechny významné ovládací prvky v prostoru pro cestující (s výjimkou tlačítka výstražných světel) mají podobu měkkých dotykových spínačů. Jejich ovládání je podobné jako u dotykového displeje. V nejvýše položené části středové konzoly jsou rozmístěna tlačítka pro ovládání vyhřívání sedadel, cirkulace vzduchu a výstražných světel. Jak již bylo uvedeno, pod nimi se vysunou po zapnutí zapalování tři otočné ovládací prvky čtyřzónové automatické klimatizace. Na levé a pravé straně se nastavuje teplota, prostředním ovladačem se mění rychlost ventilátoru. Nastavení teploty a ventilátoru se zobrazuje přímo na příslušném ovládacím prvku.
V praktické poloze po pravé straně, vedle páky voliče, jsou tlačítka pro aktivaci jednotlivých provozních režimů a deaktivaci ESC (např. při jízdě v hlubokém sněhu): „Sport“ a „Eco“, „Offroad“ a „ESC Off“, „Charge“ a „EV“ (elektrická jízda). Z důvodu optimální ergonomie a intuitivního ovládání začíná panel s pákou voliče v této oblasti na straně řidiče stoupat později, ale poté se zvedá ve strmějším úhlu než na straně spolujezdce.
Šestistupňová převodovka se ovládá pákou s krátkými dráhami pohybu. Páka voliče – umístěná na kraji v levé části panelu – má novou logiku ovládání, protože je s převodovkou spojena „po drátě“. Podobně jako joystick se páka voliče vždy vrací do své středové polohy. Klasické režimy „D“, „R“ a „N“ jsou aktivovány krátkým posunutím páky voliče. Poloha „P“ se aktivuje samostatným tlačítkem, které je ergonomicky integrováno do páky voliče. Tlačítko pro spuštění a vypnutí motoru („Engine“) se nalézá v intuitivní poloze vpravo od páky voliče.
Informační a zábavní systém s dotykovým displejem. Uprostřed středové konzoly je umístěn dotykový displej s úhlopříčkou 10,1" a senzory přiblížení. Velký dotykový displej slouží nejen k ovládání všech funkcí informačních a zábavních systémů, ale i ke sledování provozního stavu hybridní soustavy. Způsob zobrazování se mění podle zvoleného jízdního režimu. Například u navigace jsou v režimu „Sport“ potlačeny budovy v zobrazení map ve formátu 3D. Ustoupí do pozadí, aby bylo během rychlé jízdy zaručeno přehlednější a jednodušší grafické znázornění. Na druhé straně v režimu „Eco“ přichází ke slovu animovaná prezentace ve stylu 3D, v níž budovy vystupují z horizontu. Na tento speciální efekt si vzpomenou diváci sci-fi filmu „Inception“.
Programovatelný přístrojový panel. Přístrojový panel (12,3") zobrazuje analogové přístroje – tzn. dvě klasické kruhové stupnice – ale jeho software je kompletně digitální, takže jej lze uživatelsky naprogramovat. Díky tomu nabízí širokou škálu funkcí a zobrazení. Příklad: CrossBlue Coupé lze řídit v pěti různých jízdních režimech: „Eco“, „Sport“, „Offroad“, „EV“ a „Charge“. Tlačítka pro aktivaci těchto jízdních režimů jsou umístěna vpravo od páky voliče, uprostřed středové konzoly, která budí dojem, že se volně vznáší. Informace týkající se specificky režimu „Eco“ jsou animované oranžovou barvou, zatímco v dynamickém režimu „Sport“ se barva změní na červenou. Základní stupnice a hodnoty jsou vždy zobrazovány bíle.
V režimech „Eco“ a „Sport“ se rovněž mění druh informací, jejichž zobrazování je vždy precizní a přehledné. V režimu „Eco“ má v levém kruhovém přístroji své místo ukazatel výkonu a stavu nabití akumulátoru, zatímco pravý přístroj plní funkce rychloměru a ukazatele stavu paliva. V prostředním přístroji, který je v obou režimech identický, mohou uživatelé aktivovat funkce, jako je ukazatel zařazeného převodového stupně, ukazatel dojezdu, kompas, počasí, hodiny a – v režimu navigace – zbývající vzdálenost do cíle. Rovněž je možné získávat podrobné informace o místní oblasti (body zájmu nebo poloha přátel). V režimu „Sport“ ukazuje levý kruhový přístroj otáčkoměr a uprostřed zobrazuje hodnotu točivého momentu a stav nabití akumulátoru. Ukazatel výkonu je zmenšený.
iPad v opěrkách hlavy. Do opěrek hlavy sedadel v první řadě byly integrovány přenosné přístroje mini iPad, aby si mohli cestující na zadních sedadlech plně užívat poslechu hudby, sledování videí nebo internetových programů. Audiosystém Dynaudio poskytuje krystalicky čistý zvuk.
Prostor pro náklad. Za druhou řadou sedadel se rozprostírá zavazadlový prostor o objemu 537 litrů (měřeno ke spodní hraně bočních oken; s integrovaným náhradním kolem). Má-li vůz ve své výbavě místo náhradního kola sadu pro opravu poškozené pneumatiky, zvýší se objem zavazadlového prostoru na ještě pozoruhodnějších 609 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel vzroste objem pro přepravu zavazadel na ohromujících 1101 litrů (1029 litrů s náhradním kolem).
Úsporný a dynamický pohon
Technicky vyspělý základ s platformou MQB. Technickým základem studie CrossBlue Coupé je nová platforma MQB koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. V rámci platformy MQB jsou některé prvky sdíleny napříč všemi modelovými řadami a značkami – například uložení všech motorů. Modulární systém komponentů nabízí také variabilní parametry, které lze optimalizovat pro širokou paletu rozmanitých modelů. Mezi ně patří rozvor (CrossBlue Coupé: 2980 mm), rozchody kol a rozměry kol. Všechny nové modely na platformě MQB jsou zkonstruovány vždy tak, aby kromě klasických druhů pohonu (zážehové a vznětové motory) mohly být vyráběny rovněž jako modely na zemní plyn, s hybridním pohonem nebo jako elektromobily.
Účinné spojení motoru V6 TSI a elektromotoru. V koncepčním vozu, který byl představen v Šanghaji, nalézají kromě elektrických komponentů uplatnění přední a zadní nápravy platformy MQB (vzadu čtyřprvková náprava), elektromechanické řízení MQB, motor V6 TSI o výkonu 220 kW/299 k (řada EA390) a šestistupňová automatizovaná dvouspojková převodovka DSG (DQ 400 E). Elektrická část poháněcího ústrojí je tvořena lithium-iontovým akumulátorem ve středovém tunelu, předním elektromotorem o výkonu 40 kW a zadním elektromotorem o výkonu 85 kW.
Maximální hospodárnost. Díky kombinaci příkladně nízké spotřeby paliva a nejvyšší úrovně jízdní dynamiky je CrossBlue Coupé, které dosahuje nejvyšší rychlosti 236 km/h, hospodárným a zároveň i sportovním SUV. Jak již bylo uvedeno, dosáhl Volkswagen s tímto systémem, který patří mezi nejinovativnější hybridní systémy s možností vnějšího dobíjení na světě (V6 TSI + dva elektromotory + dvouspojková převodovka + pohon všech kol bez spojovacího hřídele), u šestiválcového SUV s pohonem všech kol předběžné hodnoty spotřeby paliva 3,0 l/100 km podle evropské normy pro hybridní vozy s elektrickým pohonem (ECE-R101).
Maximální dynamický výkon. CrossBlue Coupé s výkonem 305 kW je navzdory své obrovské hospodárnosti velmi dynamické. SUV zvládne sprint z 0 na 100 km/h za extrémně krátkou dobu 5,9 sekundy. Jeho motor V6 TSI poskytuje maximální točivý moment 500 N.m již od 1800 min-1. Také elektromotory mají po výkonové stránce co nabídnout. V CrossBlue Coupé přispívají elektromotory k celkové dynamice hodnotami točivého momentu 180 N.m (vpředu) a 270 N.m (vzadu). Při požadavku maximálního výkonu v hybridním režimu, kdy se sčítají výkonové potenciály spalovacího motoru a elektromotorů, dokáže hybridní soustava nabídnout celkový točivý moment až 700 N.m.
Nulové emise, kdykoli je to možné. CrossBlue Coupé lze řídit v pěti různých provozních režimech: „Eco“, „Sport“, „Offroad“, „EV“ a „Charge“. Přednastaveným režimem, aktivovaným po spuštění vozu, je klasický hybridní režim „Eco“, který optimálně volí jednotlivé zdroje hnací síly. V tomto režimu jsou elektromotory používány k pohonu vozidla co nejčastěji. Řidič může přejít do režimu Sport stisknutím tlačítka. V tomto případě vozidlo využívá maximálního výkonu poháněcí soustavy. Jak již bylo popsáno výše, k dispozici jsou rovněž režimy Offroad (trvalý pohon všech kol), EV (jízda s nulovými emisemi) a Charge (dobíjení akumulátoru).
Režim EV. CrossBlue Coupé dokáže s energií uloženou v lithium-iontových akumulátorech překonat vzdálenost až 33 kilometrů v režimu čistě elektrické jízdy. V tomto režimu je nejvyšší rychlost omezena na 120 km/h. V režimu EV je zdrojem hnací síly pouze elektromotor o výkonu 85 kW na zadní nápravě. Při čistě elektrické jízdě je motor V6 TSI odpojen od hnacího řetězce otevřenou spojkou a je vypnutý. Jakmile je zapotřebí výkonu motoru TSI – kvůli nízkému stavu nabití akumulátoru nebo jiným důvodům – je během zlomku sekundy opět připojen k hnacímu řetězci, zcela bez rázů.
Akumulátor ve středovém tunelu. Při čistě elektrické jízdě jsou elektromotory napájeny energií z osmi modulů lithium-iontového akumulátoru. Akumulátor má kapacitu 9,8 kWh a je umístěn ve středovém tunelu. Výkonová elektronika, která je uložena v předním motorovém prostoru a pracuje při napětí cca 375 V, řídí toky vysokonapěťové energie mezi akumulátorem a elektromotory. Měnič DC/DC napájí palubní elektrickou síť potřebným proudem s napětím 12 V. Systém elektrického pohonu přitom nijak neomezuje vnitřní prostor. Akumulátor lze dobíjet buď z vnějších zdrojů (napětí 230 V), nebo za jízdy.
Dobíjení na povel tlačítka. Řidič může záměrně přejít do režimu Charge (dobíjení) stisknutím dalšího tlačítka na středové konzole. V tomto režimu je akumulátor za jízdy dobíjen zážehovým motorem, např. aby bylo k dispozici dostatečné množství elektrické energie v akumulátoru pro pozdější jízdu s nulovými emisemi v cílové městské oblasti. Různé další provozní režimy, popsané níže, jsou automaticky aktivovány ve specifických jízdních situacích.
Jízda setrvačností. Jakmile řidič uvolní pedál plynu, spalovací motor a elektromotory se odpojí od hnacího řetězce, je-li akumulátor dostatečně nabitý. Vůz pokračuje v jízdě setrvačností, a to s nulovými emisemi.
Režim rekuperace kinetické energie. Kdykoli řidič uvolní pedál plynu nebo použije brzdy a akumulátor je nedostatečně nabitý, pracují oba elektromotory jako generátory a brzděním získávanou energii ukládají do lithium-iontového akumulátoru. Také v tomto případě je motor TSI vypnutý a odpojený od hnacího řetězce.
Podpora spalovacího motoru. Při požadavku velmi sportovního výkonu vytvoří elektromotory alianci s TSI. Při této podpoře jsou poháněna všechna čtyři kola konceptu CrossBlue Coupé.
Offroad s pohonem všech kol bez spojovacího hřídele. Všechna čtyři kola jsou poháněna také ve všech případech, kdy řidič záměrně aktivuje režim Offroad (opět stisknutím tlačítka na středové konzole). V této situaci a při nízkém stavu nabití akumulátoru pracuje přední elektromotor – který je nyní poháněn motorem V6 TSI – výhradně jako generátor dodávající elektrickou energii pro elektromotor na zadní nápravě. Toto řešení se obejde bez spojovacího hřídele, protože energie není k zadní nápravě přenášena mechanicky, ale prostřednictvím elektrického vedení. Systém pohonu všech kol je plně funkční i při nízkém stavu nabití akumulátoru, protože v režimu Offroad je zadní elektromotor napájen prostřednictvím předního elektromotoru poháněného motorem TSI.
Jízda s TSI. Je-li zážehový motor jediným zdrojem hnací síly, jezdí CrossBlue Coupé jako vozidlo s pohonem předních kol. Koncepční vůz je i v tomto případě velmi úsporný, protože používá účinnou techniku přeplňovaného šestiválcového motoru s přímým vstřikováním. Dalším ukazatelem hospodárnosti motoru V6 TSI je „hybridní spotřeba paliva“, která se měří v dílčím cyklu evropské normy ECE-R101. CrossBlue Coupé v něm jede s plně vybitým akumulátorem, takže je vlastně poháněno pouze motorem TSI. V tomto testu vychází velmi dobrá kombinovaná hodnota spotřeby paliva ve výši 6,9 l/100 km.