AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Iveco Czech Republic, a.s.
ContiTrade Services s.r.o.


Premiéra vozu Toyota TS030 Hybrid na okruhu v belgickém Spa

TS030 HYBRID (spec. 2013) týmu TOYOTA Racing se tento víkend poprvé představí před zraky fanoušků v závodu 6h Spa-Francorchamps, který je druhým podnikem letošního světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA.

Poté, co tým dojel počátkem tohoto měsíce na třetím a čtvrtém místě v Silverstonu s vozem TS030 HYBRID (spec. 2012), nyní představí svůj vylepšený vůz v Belgii.

Za volantem vozu č. 7 se vystřídají Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima – poslední jmenovaný přitom pojede za tým TOYOTA Racing letos poprvé, neboť se závodu v Silverstonu nemohl zúčastnit kvůli závazkům v japonském seriálu Super Formula.

S vozem č. 8 ve specifikaci 2012 pojede opět jezdecká sestava ve složení Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi – tedy piloti, kteří na okruhu v Silverstonu získali pódiové umístění.

Modernizovaný speciál TS030 HYBRID přijíždí s vylepšeným podvozkem a hnacím ústrojím, vyšším výkonem a spolehlivostí.

Upravená aerodynamika (včetně modernizovaného skeletu) zajišťuje vyšší výkony a současně minimalizuje dopady nových předpisů platných pro rok 2013, v jejichž důsledku se zvýšila minimální hmotnost továrních vozů kategorie LMP1 o 15 kilogramů.

Hnací ústrojí TOYOTA HYBRID System-Racing opět používá jedinečný vysokokapacitní kondenzátor, který automaticky poskytuje výkonovou posilu 300 k, která doplňuje základních 530 k generovaných vidlicovým zážehovým osmiválcem 3,4 l bez přeplňování.

Ještě před zahájením zcela nové vývojové fáze pro rok 2014 kvůli změnám v předpisech se divize Motor Sport Division v Higashi Fuji věnovala odladění pohonného ústrojí s cílem snížit spotřebu, zvýšit výkon a zlepšit management využívání komponent i spolehlivost.

Pozice automobilky TOYOTA coby světového leadera v oblasti hybridních technologií se opět potvrdila počátkem tohoto měsíce, kdy tato značka oslavila plných 5 milionů prodaných osobních vozů s hybridním pohonem.

Dvoudenní závodní víkend ve Spa začne v pátek dvěma tréninky (9:00 až 11:00 a poté 14:30 až 16:30), na které naváže večerní kvalifikace (18:50 až 19:20). Po zahřívací fázi v sobotu dopoledne (9:00 až 9:20) začíná ve 14:30 samotný šestihodinový zá­vod.

Na stránkách www.toyotahybri­dracing.com jsou médiím k dispozici fotografie z testování modernizovaného speciálu TS030 HYBRID, které proběhlo minulý týden v Portimao.

Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu: „Spa patří mezi dva domovské závodní okruhy našeho týmu (společně s okruhem Fuji Speedway), neboť leží pouhých 120 km od sídla TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Je to proto ideální místo k představení našeho vozu ve specifikaci 2013, který jak věříme, prokáže zlepšení. Audi již v Silverstonu ukázalo, že musíme pokročit, abychom opět získali vítěznou formu, kterou jsme vloni měli – a já jsem přesvědčen o tom, že náš modernizovaný vůz to dokáže. Náš vůz ve specifikaci 2012 je nicméně i nadále konkurenceschopný a bude zajímavé sledovat, jak se závod nakonec rozehraje. Na tento závod nás přijede podpořit celá řada členů týmu TMG, a tak máme skutečnou motivaci uspět a dosáhnout výsledku, který bude stát za oslavu.“

Alex Wurz (vůz č. 7): „Již se opravdu těším, až budu s přepracovaným vozem závodit – a navíc opět s Kazukim. Testování probíhalo hladce, takže se těším na to, jak si vůz povede v podmínkách závodu. Naším cílem je zlepšit náš výsledek ze Silverstonu a současně doladit náš vylepšený vůz. Ve Spa se nikdy nemůžete spolehnout na počasí. Pokud je sucho, máte skvělý pocit, protože ta trať je opravdu rychlá a je zde radost jezdit; pro vozy kategorie LMP1 je to dobrý okruh. Pokud vládne smíšené počasí nebo je mokro, podmínky jsou velmi náročné, ale nevadí mi to, protože okruh ve Spa je za většiny podmínek skvělý.“

Nicolas Lapierre (vůz č. 7): „Ve Spa bude pro nás důležité vidět, jak si stojíme v porovnání s Audi. Po rozčarování s vozem č. 7 v Silverstonu chceme využít předností vozu ve specifikaci 2013. Poprvé v letošní sezóně pojedeme s vozem č. 7 ve tříčlenné jezdecké sestavě, což bude užitečné jako příprava na Le Mans. Okruh ve Spa mám rád a také na něj mám pěkné vzpomínky, takže je to dobré místo pro náš poslední nácvik v závodních podmínkách před Le Mans. Je také příjemné opět spolupracovat s Kazukim; během testování jsme měli možnost trénovat společně, ale náš poslední společný závod byl již vloni na okruhu Fuji.“

Kazuki Nakajima (#7): „Nesmírně mne těší, že opět budu bojovat za tým TOYOTA Racing; úspěšně jsme absolvovali testování, ale nyní jsem připraven hlavně závodit. Moje poslední vzpomínky na šampionát WEC se váží k loňskému vítězství na závodním okruhu Fuji Speedway, takže doufám, že tyto úspěchy budou i pokračovat. Spa je dobrá trať, ale osobně jsem zde nikdy neměl štěstí na dobrý výsledek. Vždy je zajímavé jet na tak zajímavém okruhu a mým cílem je zlepšit zde osobní skóre. Budeme mít dva vozy v odlišné konfiguraci, takže bude zajímavé vidět jejich srovnání, zejména v kontextu naší přípravy na Le Mans.“

Anthony Davidson (vůz č. 8): „Na závod ve Spa se již těším. Při mé poslední účasti na tomto okruhu v roce 2011 s vozem LMP1 jsem v závodu zvítězil. Nezáleží mi na tom, jaké bude počasí, zda mokro nebo sucho, podmínky se tam mění a věřím, že budeme rychlí za každé situace. Po technické stránce bude skutečně zajímavé porovnat náš vylepšený vůz s verzí 2012 a samozřejmě také s vozy Audi. Dá nám to představu o tom, jak si kdo stojí. Posádka vozu č. 8 ve specifikaci 2012 opět jede s aero kitem pro vysoký přítlak, takže doufáme, že budeme ve Spa konkurenceschopní. Těším se na další napínavý závod.“

Stéphane Sarrazin (vůz č. 8): „Závody ve Spa miluji! S vozem kategorie LMP1 je to skvělé a již se nemohu dočkat, až hybridní systém vozu TS030 HYBRID ve Spa poprvé vyzkoušíme. Je to poslední závod před Le Mans, takže jde o důležitý víkend. Doufám, že budeme schopni bojovat v čele a naším cílem je samozřejmě zvítězit. Již jsem zde zvítězil roku 2008 v závodu 24 hodin ve Spa, kdy se postupně vystřídaly všechny druhy počasí. Tento víkend jsem připraven na cokoli a uděláme maximum pro to, aby tým zlepšil výsledek ze Silverstonu.“

Sébastien Buemi (vůz č. 8): „Po mém prvním pódiovém umístění v rámci šampionátu WEC v Silverstonu se na Spa již moc těším. Mám rád okruh ve Spa, je to jeden z nejkrásnějších závodních okruhů světa. Znám jej velmi dobře, neboť jsem zde závodil v mnoha seriálech, ale poprvé zde pojedu v kategorii LMP1, takže bude výzva jak se vypořádat s ostrým provozem na trati. Konkurence bude opět velmi silná. Naši týmoví kolegové s vozem č. 7 pojednou s vylepšeným speciálem, takže doufáme, že udělají velký posun vpřed. Ale i vůz č. 8 ve specifikaci 2012 bude usilovat o dobrý výsledek a očekáváme, že budeme konkurenceschopní.“

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Standox
Mitsubishi Motors Česká republika
Mercedes-Benz
Iveco Czech Republic, a.s.