Smyslem prezentace nového konceptu je vyhodnotit reakce potenciálních zájemců na možnou sériovou výrobu otevřené verze tohoto pozoruhodného kompaktního sportovního vozu s uspořádáním 2+2, plochým motorem boxer vpředu a pohonem zadních kol.
FT-86 Open byl navržen s cílem spojit živou a dostupnou výkonovou charakteristiku GT86, která je zárukou atraktivních a snadno dosažitelných dynamických schopností, s ještě vyšším potěšením z jízdy, které pramení z jízdy s uloženou střechou.
Koncept FT-86 Open o rozměrech 4240 mm (délka), 1775 mm (šířka) a 1270 mm (výška) s rozvorem 2570 mm používá vícevrstvou textilní střechu se skleněným zadním oknem. Podobně jako kupé GT86 má i nový koncept uspořádání sedadel 2+2. Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální.
Barevná kombinace staví na mocném kontrastu mezi zářivě čistou bílou a moderní námořnickou modří; jejím cílem je vyjádřit pocit elegantní dynamiky, plně odrážející ducha a atmosféru města Milán, jednoho ze světových leaderů ve světě módy.
Elegantní bílý exteriér, textilní střecha v temně modrém tónu a čalounění i obklady interiéru v zářivě čistě bílé vytvářejí luxusní a současně sportovní image tohoto konceptu. Koberečky jsou vyvedeny ve zlatavě žlutém odstínu, čímž odrážejí nejvyšší symbol sportovního úspěchu.
Jedinečné barevné schéma konceptu FT-86 Open ještě podtrhuje temně modré pozadí perforovaných otvorů čalounění a zlatavě žluté stehování koženého čalounění sedadel. Koncept FT-86 Open používá shodnou podvozkovou platformu a hnací ústrojí jako GT86; celosvětově první plochý motor s protiběžnými písty a technologií přímého vstřikování D-4S – nepřeplňovaný vysokootáčkový motor 1998 ccm s nízkým těžištěm, schopný dosáhnout výkonu 200 k – pohánějící zadní kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky s rychlým a přesným řazením pouhým pohybem zápěstí a s velmi krátkými drahami, nebo šestistupňové automatické převodovky s páčkami pod volantem a celosvětově nejrychlejším měničem točivého momentu, schopným řadit během pouhých 0,2 sekundy.
Přední zavěšení se vzpěrami McPherson i dvojité lichoběžníkové zavěšení zadní nápravy nabízí jemné vyladění pro přímou vazbu, okamžitou odezvu a maximální kontrolu nad vozem; elektrický posilovač řízení přináší strmější převod 13,1 odpovídající nastavení závodních vozů; a velké kotoučové brzdy s odvětráváním na všech kolech zajišťují jedinečnou zpětnou vazbu a přesné dávkování účinku.
Toyota označila řadu oblastí, které bude nutné podrobit dalšímu technickému zkoumání. Podrobně se budou vyhodnocovat dopady jakýchkoli změn v tuhosti, vyvážení, hmotnosti a aerodynamice vozidla na dynamické parametry vozu.
Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na provedení kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou např. bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné. Kromě toho se analyzují nejrůznější efektivní řešení na zachování tuhosti vozu, jako jsou např. výztuhy v oblasti dveřních zámků.
GT86 se chlubí téměř dokonalým rozložením hmotnosti v poměru 53:47, které zaručuje ideální odezvu i na ty nejjemnější pokyny od řízení, plynového pedálu a brzd, stejně tak jako ultra nízkým těžištěm jen 460 mm. Použití látkové střechy bude mít pravděpodobně příznivý dopad na těžiště vozu a opět jej sníží, nicméně bude třeba provést podrobnou technickou analýzu v souvislosti s vyvážením kupé.
Díky komplexním opatřením na snížení hmotnosti má GT86 celkovou hmotnost pouze 1257 kg a výsledný kilogramový výkon cca 160 k na tunu hmotnosti. U vozu s relativně maloobsahovým motorem je kvůli dobré dynamice nutné zajistit co nejlepší kilogramový výkon; pokud se má projekt kabrioletu realizovat, klíčovou otázkou konstrukce tohoto vozu bude použít technická řešení zajišťující ‘hmotnostní neutralitu’ vzhledem k původnímu kupé.