Dynamicky tvarovaný EcoSport nabízí agilitu malého rodinného automobilu a současně i typické vlastnosti vozů typu SUV, jako je prostornost, zvýšená pozice za volantem či větší světlá výška.
EcoSport bude vybaven komunikačním systémem Ford SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání. Jako jeden z prvních evropských modelů značky Ford dostane také rozhraní Ford SYNC AppLink, které umožňuje ovládat aplikace v chytrých telefonech hlasem.
„Vstupujeme do éry komunikujících automobilů a představením EcoSportu právě na Mobile World Congress zdůrazňujeme, jak důležité jsou moderní technologie v automobilech pro zákazníky i pro Ford,“ řekl Paul Mascarenas, technický ředitel Fordu a viceprezident pro výzkum a inovace.
S příchodem EcoSportu se evropská nabídka SUV značky Ford rozroste na dva modely, teprve nedávno byla uvedena na trh nová generace Fordu Kuga. Ford také plánuje prodávat v Evropě i další generaci crossoveru Ford Edge, což je větší a luxusnější model, který se již těší značné popularitě ve Spojených státech a na dalších trzích.
EcoSport vznikl na globální platformě Fordu pro vozy segmentu B a zákazníkům chce nabídnout agilitu a hospodárnost malého rodinného automobilu spolu s vlastnostmi typickými pro vozy SUV, jako je prostornost, flexibilita, zvýšená jízdní pozice a větší světlá výška.
„Role automobilu se mění,“ řekl Mascarenas. „Zákazníci chtějí mít ve vozech stejné možnosti konektivity jako doma a SYNC AppLink jim to umožní. Maximálním využitím potenciálu aplikací dosáhl Ford toho, že může nabídnout zákazníkům nejširší podporu aplikací v chytrých telefonech.“
Součástí systému Ford SYNC je rovněž funkce automatického tísňového volání, která v případě dopravní nehody spojí posádku vozu s dispečinkem záchranného systému a předá operátorovi tísňové linky informace o poloze vozu. Zpráva přitom zazní v jazyce, kterým se mluví v místě nehody.
Nový EcoSport bude k mání s inovativním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost 125 k (92 kW), který zvítězil v prestižní anketě „International Engine of the Year“, zážehovým motorem 1.5 Duratec Ti-VCT 110 k (81 kW) a vznětovým agregátem 1.5 Duratorq TDCi 90 k (66 kW). S poslední jmenovanou jednotkou by se EcoSport měl stát nejúspornějším automobilem ve své kategorii.
Dominantní maska chladiče, krátká kapota motorového prostoru a výrazně skloněné čelní sloupky udělují novému SUV sportovní a moderní vzhled, zdůrazněný i ostře řezanými světlomety. Zákazníkům bude k dispozici rozsáhlá řada asistenčních a bezpečnostních technologií včetně elektronického stabilizačního programu nebo asistentu pro rozjezd ve svahu.