A 45 AMG ztělesňuje strategii budoucího vývoje „AMG Performance 50“ až do roku 2017, v němž společnost Mercedes-AMG GmbH oslaví své 50. výročí. Čtyřválec AMG 2,0 litru, přeplňovaný turbodmychadlem, je s nejvyšším výkonem 265 kW (360 k) a maximálním točivým momentem 450 N.m vůbec nejvýkonnějším sériově vyráběným čtyřválcovým motorem na světě. Senzační specifický výkon 133 kW (181 k) z jednoho litru objemu překonává dokonce nejvýkonnější supersportovní vozy. Tato jednotka zároveň doslova triumfuje nejvyšší hospodárností a plněním emisní normy EU 6. A 45 AMG je na vrcholu svého segmentu rovněž s kombinovanou spotřebou EU 6,9 litru na 100 kilometrů. Tím na silnice vyjíždí další vysokovýkonný člen rodiny motorů BlueDIRECT. Nová měřítka ve svém segmentu stanovuje u typu A 45 AMG také sportovně orientovaný pohon všech kol AMG 4MATIC.
Pevné základy nové platformy Mercedes-Benz pro vozy s pohonem předních nebo všech kol jsou perfektním předpokladem pro A 45 AMG a minimálně další dva výkonné prémiové automobily z Affalterbachu. Odborníci AMG využili při stanovení koncepce a vývoji modelu A 45 AMG veškeré zkušenosti získané během posledních desetiletí v motoristickém sportu a při výrobě vysokovýkonných automobilů. Proto i A 45 AMG dostal typickou DNA, díky níž dokonale ztělesňuje příslib značky AMG „Driving Performance“ v podobě fascinujících zážitků ze sportovní jízdy ve spojení s pozoruhodným řemeslným uměním a vytříbenou individualitou.
Ola Källenius, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH, k tomu říká: „Mercedes-AMG osloví typem A 45 AMG nové zákazníky a získá přístup na nové trhy. Do naší nabídky jedinečných vysokovýkonných automobilů přidáváme mimořádně atraktivní model s výjimečnými výkonovými parametry.“
Tobias Moers, vedoucí vývoje celkového vozidla a člen představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH, k tomu dodává: „S novým A 45 AMG jsme zcela dosáhli cíle vyvinout nejdynamičtější, nejvýkonnější a zároveň nejhospodárnější čtyřválcový sériově vyráběný automobil. A 45 AMG je skutečné AMG díky své pozoruhodné technice nejvyšší úrovně a sportovně koncipovanému pohonu všech kol AMG 4MATIC.“
Dynamický a individuální vůz pro novou cílovou skupinu Cílová skupina ve věku 30 až 45 let je mladší než dosavadní zákazníci AMG. Jsou to pracovně úspěšní a nezávislí lidé, kteří hledají dynamický a individuální vůz. Svůj životní styl orientovaný na design a trendy chtějí vyjádřit automobilem uznávané sportovní značky. Cílová skupina žijící převážně v městském prostředí získá v modelu A 45 AMG obratné vysokovýkonné vozidlo. Mercedes-AMG reaguje na jejich technicky zaměřený a individuální postoj k životu nabídkou mimořádně široké palety prvků výbavy na přání, barevných kombinací a materiálů.
Typické AMG: nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem, na světě
Dvě hodnoty ukazují, že modelu A 45 AMG patří ve své objemové třídě první místo na startu. Nově vyvinutý motor AMG 2,0 litru je nejvýkonnějším sériově vyráběným čtyřválcem, přeplňovaným turbodmychadlem, na světě. Žádný jiný velkosériově vyráběný čtyřválec na světě, s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, nedosahuje nejvyššího výkon 265 kW (360 k) a maximálního točivého momentu 450 N.m. Absolutní špičkou je také specifický výkon 133 kW (181 k)/l. V této disciplíně překonává nový vysokovýkonný „turbomotor“ AMG dokonce i nejvýkonnější supersportovní vozy.
Vysoké hodnoty výkonu a točivého momentu mají v kombinaci se standardně dodávaným sportovně orientovaným pohonem všech kol AMG 4MATIC za následek mimořádně dynamické jízdní výkony. A 45 AMG zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy, jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Speciální motor AMG fascinuje kromě toho vzornou hospodárností, takže i s kombinovanou spotřebou 6,9 litru benzinu na 100 kilometrů stojí A 45 AMG na vrcholu svého segmentu. A navíc přesvědčí mimořádně nízkými emisemi výfukových plynů. A 45 AMG plní již dnes emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost až v roce 2015, včetně limitu pro pevné částice závazného od roku 2017.
Předpokladem pro tyto pozoruhodné hodnoty je soubor vyspělých technických řešení sestavený inženýry značky Mercedes-AMG. Čtyřválec AMG 2,0 litru, přeplňovaný turbodmychadlem, disponuje jako vysokovýkonný člen rodiny motorů BlueDIRECT přímým vstřikováním benzinu, které zajišťuje tvorbu směsi ve válci řízenou paprskem vstřikovaného paliva, prostřednictvím centrálně umístěných piezoelektrických vstřikovačů. Kombinace vícenásobného vstřikování a vícenásobného zapalování zlepšuje využití energie v palivu, a výrazně tak zvyšuje termodynamickou účinnost, což vede k nízkým emisím výfukových plynů. Mezi další výjimečné prvky patří celohliníkový blok motoru vyráběný technikou gravitačního lití do pískové formy a klikový mechanismus s optimalizovanou hmotností včetně kovaného ocelového klikového hřídele a kovaných pístů osazených pístními kroužky s optimalizovaným třením. Dále jsou zde využity technologie povrchové úpravy pracovních ploch válců NANOSLIDE, mezichladič stlačovaného vzduchu vzduch-voda, řízení generátoru a funkce ECO Start-Stop.
Turbodmychadlo „twinscroll“ a sportovní výfuková soustava AMG s výfukovou klapkou
Mercedes-AMG si poradil se zásadní výzvou v podobě rychlosti reakce maloobjemových motorů, přeplňovaných turbodmychadlem, použitím výfukového turbodmychadla typu „twinscroll“ (se dvěma oddělenými přívodními kanály pro výfukové plyny), výfukové soustavy s minimálním odporem proudění plynů a novou strategií vstřikování. Nárůst plnicího tlaku je díky technice „twinscroll“ spontánnější. Pozitivně se v tomto ohledu projevuje využívání zpětného tlaku, teploty a impulzů výfukových plynů. Točivý moment tak roste již při nízkých otáčkách rychleji. Příjemným vedlejším efektem techniky „twinscroll“ je další snížení spotřeby paliva a emisí. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec AMG dosahuje špičkové hodnoty maximálního plnicího tlaku 1,8 baru.
Sportovní výfuková soustava AMG disponuje potrubím s velkým průřezem a automaticky ovládanou výfukovou klapkou. Tato technika známá z roadsteru SLK 55 AMG řeší konflikt mezi vnímanou dynamikou a pro Mercedes typickým pohodlím na dlouhých cestách. Klapka je plynule ovládána na základě parametrického řízení v závislosti na výkonu požadovaném řidičem, stavu zatížení a otáček motoru. Zejména při intenzivní akceleraci vyluzují dvě výrazné koncovky sportovní výfukové soustavy AMG fascinující sonorní zvuk.
Pro A 45 AMG se na přání dodává také výfuková soustava AMG Performance s výfukovou klapkou a specifickým designem koncovek výfuku. V tomto případě zažije řidič při zatížení a řazení ještě emocionálnější a výraznější zvuk. Zejména funkce přidávání meziplynu při řazení nižších převodových stupňů a přerušení zapalování a vstřikování při řazení vyšších převodových stupňů pod plným zatížením zní s výfukovou soustavou AMG Performance ještě výrazněji a vytváří emocionální kulisu, která je jinak běžná pouze u motorů s více než čtyřmi válci.
Vysokovýkonná chladicí soustava s komponenty z typu SLS AMG
Vysoká jízdní dynamika typu A 45 AMG vyžaduje výkonnou chladicí soustavu. Pro chlazení stlačovaného vzduchu typu vzduch-voda se u přeplňovaného čtyřválce používá nízkoteplotní okruh sestavený na základě komponentů z typu SLS AMG. Velký chladicí element v přední rovině chladicího modulu je doplněn přídavným chladičem v podběhu kola. Vysokovýkonné elektrické čerpadlo zajišťuje cirkulaci chladicí kapaliny v sériově uspořádaném chladiči stlačovaného vzduchu i v chladičích, umístěných za velkými otvory pro přívod chladicího vzduchu. Velmi stlačený vzduch je tímto způsobem optimálně ochlazován, a přispívá tak k maximálnímu výkonu motoru.
Chlazení olejové náplně převodovky je integrováno do kapalinového chladicího okruhu motoru. Za předním nárazníkem umístěný chladič je podporován přímo na převodovce umístěným výměníkem tepla a v případě potřeby je k němu chladicí kapalina přiváděna prostřednictvím přídavného čerpadla.
Tradiční ruční výroba motorů
Stejně jako všechny osmiválcové a dvanáctiválcové motory je i nový čtyřválec AMG 2,0 litru, přeplňovaný turbodmychadlem, montován výhradně ručně podle tradiční filozofie AMG „one man, one engine“ (jeden muž, jeden motor). Pro nový motor AMG byla postavena exkluzivní montážní linka v motorárně MDC Power ve městě Kölleda, v níž Mercedes-Benz vyrábí veškeré čtyřválcové motory BlueDIRECT pro modely třídy A a třídy B. Charakteristickým znakem výroby „one man, one engine“ je plaketa na motoru AMG s podpisem odpovědného technika, který motor sestavil. Motorový štítek AMG je nejen pro AMG typickým znakem nejvyšší kvality výroby, ale i poukazem na jedinečnou DNA sportovní značky automobilky Mercedes-Benz.
Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT V poháněcím ústrojí nového typu A 45 AMG se zrcadlí technické konstrukční dovednosti nejvyšší úrovně, což dokládá dvouspojková převodovka a pohon všech kol. Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT je připevněna přímo k přeplňovanému čtyřválcovému motoru AMG 2,0 litru, který je uložen vpředu napříč. Z převodovky supersportovního vozu SLS AMG byly převzaty zásadní softwarové moduly. Dvouspojková převodovka typu A 45 AMG má sedm převodových stupňů pro jízdu vpřed, tři jízdní programy, funkci přidávání meziplynu a režim RACE START pro nejrychlejší možnou akceleraci. Mezi přednosti sportovní převodovky AMG DCT patří spontánní řazení bez přerušení toku hnací síly, na míru střižená strategie řízení, vysoký komfort řazení a vysoká účinnost. Vyztužená ozubená soukolí zajišťují maximální odolnost. Synchronizační kroužky s třecími plochami z uhlíkového kompozitu prospívají nejen trvanlivosti, ale navíc optimalizují reakční dobu při manuálním řazení, což jsou optimální předpoklady pro ambiciózní jízdu na závodním okruhu.
„Krátkodobý program M“ pro ještě větší dynamiku a radost z jízdy
Další specialitou pro zvýšení dynamiky a radosti z jízdy je tzv. „krátkodobý program M“. Díky němu může řidič v režimech „C“ a „S“ jednorázovým ovládáním páček „up“ nebo „down“ pro manuální řazení „nahoru“ nebo „dolů“ aktivovat manuální režim řazení „M“, aniž by musel pouštět volant. V krátkodobém programu M zažije řidič ve všech automatických jízdních programech dynamiku a rychlost řazení manuálního režimu, doplněné o automatické řazení vyšších i nižších převodových stupňů. Řidič se tak může zcela soustředit na zážitky z pozoruhodných jízdních výkonů.
Rychlost řazení v manuálním režimu „M“ a ve sportovním programu „S“ je na podobně sportovní úrovni jako u supersportovního vozu SLS AMG GT. Díky krátkodobému a přesně definovanému přerušení zapalování a vstřikování při plném zatížení je řazení v režimech „M“ a „S“ ještě rychlejší a akusticky emocionálnější. V režimu „C“ (Controlled Efficiency) podporuje měkká charakteristika řazení komfortní a hospodárný styl jízdy. V režimu „C“ je kromě toho aktivována funkce ECO Start-Stop.
Sportovně orientovaný pohon všech kol AMG 4MATIC
Nový A 45 AMG je standardně vybaven pohonem všech kol AMG 4MATIC s variabilním rozdělováním točivého momentu. Během jeho konstrukce a vývoje stály v popředí pojmy „výkon“ a „dynamika“. Do sedmistupňové sportovní převodovky je kompletně integrována kompaktní jednotka PTU (Power Take-off Unit), z níž vychází spojovací hřídel k zadní nápravě. Jednotka PTU nemá vlastní mazací okruh, nýbrž je napojena na mazací soustavu sportovní převodovky. V porovnání s konkurenčními systémy, u nichž je výstup k zadní nápravě realizován prostřednictvím dodatečně montovaných komponentů s vlastním mazacím okruhem, se podařilo dosáhnout výrazného snížení hmotnosti. I díky kuželíkovým ložiskům s minimalizovaným třením pracuje PTU s velmi dobrou účinností. To však není všechno. V porovnání s konkurenčními verzemi vybavenými pohonem všech kol je hmotnost nového pohonu všech kol AMG 4MATIC až o 25 procent nižší.
Hnací sílu přeplňovaného čtyřválce AMG 2,0 litru přenáší na zadní nápravu dvoudílný spojovací hřídel. Z důvodu příznivého rozdělení hmotnosti je elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka uložena ve skříni zadního diferenciálu. Lamelová spojka rozpozná, kdy začnou kola přední nápravy prokluzovat. Extrémně rychle a pro řidiče prakticky nepostřehnutelně stlačí hydraulické čerpadlo sadu lamelových spojek, která přenáší potřebný točivý moment motoru na zadní kola. Aby byla zajištěna mimořádně krátká reakční doba, je čerpadlo trvale aktivní a nemusí být pokaždé znovu zapínáno, jak je běžné u jiných systémů. Hnací síla je rozdělována plně variabilně. Za normálních jízdních podmínek jezdí A 45 AMG s předním pohonem, který zajišťuje optimální hospodárnost provozu. Při odpovídajícím nároku na vyšší jízdní dynamiku rozděluje variabilní pohon všech kol AMG 4MATIC hnací sílu mezi přední a zadní nápravu až do poměru 50:50 %. Faktory, které ovlivňují variabilní rozdělení hnací síly, jsou následující: rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rozdíl otáček mezi jednotlivými koly, zařazený převodový stupeň a poloha pedálu plynu.
3stupňové ESP® s asistentem ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou
Exkluzivní zvláštností je spolupráce pohonu všech kol AMG 4MATIC s 3stupňovým ESP® a asistentem ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou. Pomocí tří stupňů ESP® může řidič individuálně měnit stisknutím tlačítka dynamiku vozu A 45 AMG. Jízdní program „ESP ON“ klade důraz na bezpečnost a podporuje řidiče neutrálním chováním vozu. Při začínající nestabilitě následuje brzdný zásah na jednom nebo více kolech, společně se snížením točivého momentu motoru.
Po krátkém stisknutí tlačítka ESP® se aktivuje režim „SPORT Handling Mode“. Tento dynamicky orientovaný jízdní program umožňuje díky odpovídající strategii řízení nejen pozdější zásahy ESP®, ale i přenos větší hnací síly na zadní nápravu. Výsledkem je větší potěšení z jízdy při vášnivém stylu řízení. Dlouhým stisknutím tlačítka ESP® se zapne „ESP OFF“ – v tomto režimu nejsou funkce ESP® k dispozici. „ESP OFF“ by měli používat pouze zkušení řidiči na závodním okruhu. Při brzdění jsou k dispozici všechny bezpečnostní funkce ESP® i v režimech „SPORT Handling Mode“ a „ESP OFF“.
Dokonalým doplňkem je asistent ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou, kdy neznatelný brzdný zásah na vnitřním kole vytváří definovaný otáčivý moment kolem svislé osy, aby vůz A 45 AMG zatočil do zatáčky precizně a za všech okolností ovladatelně. V závislosti na zvoleném režimu ESP® se mění i činnost asistenta ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou. V režimech „ESP SPORT Handling Mode“ a „ESP OFF“ je tak podpořeno přání řidiče po vyšší úrovni agility a jízdní dynamiky. Asistent ESP® pro dynamický průjezd zatáčkou je další funkcí elektronického stabilizačního systému a citlivě zlepšuje nejen agilitu, ale i aktivní bezpečnost při jízdě na hranici fyzikálních možností.
Sportovní podvozek AMG se speciální konstrukcí přední a zadní nápravy
Stejně jako všechny vysokovýkonné automobily AMG disponuje i nový A 45 AMG náročnou konstrukcí náprav. Z důvodu vyšší jízdní dynamiky je tříprvková přední náprava vybavena vyztuženými čepy nápravy a zcela novou elastokinematikou. U spodních ramen nalézají uplatnění nově vyvinutá a pevně uložená ložiska, která zajišťují pohotovější reakce na řízení a preciznější a přímější zpětnou vazbu od vozovky. Pevnější uložení ložisek vede také k vyšší klopné tuhosti kola, což umožňuje projíždět zatáčky vyšší rychlostí. Při konstrukci a vývoji kompletní přední nápravy byl kladen velký důraz na nejlepší možnou trakci při velmi dynamickém jízdním stylu.
Také čtyřprvková zadní náprava typu A 45 AMG byla zcela nově vyvinutá. Ložiska ramen byla v rámci optimalizované elastokinematiky přizpůsobena požadavkům na maximální jízdní dynamiku a ovladatelnost. Pomocný rám zadní nápravy je v zájmu vyšší jízdní stability vybaven tužším uložením. Nápravnice je pevně spojena s karoserií. Sportovní podvozek AMG se specificky nastavenými pružinami i tlumiči a robustněji dimenzovanými příčnými zkrutnými stabilizátory umožňuje vysoké hodnoty příčného zrychlení a snížené boční naklánění v rychle projížděných zatáčkách a při náhlých změnách směru jízdy. A 45 AMG jezdí standardně na kolech AMG z lehké slitiny v designu s dvojitými paprsky, titanově šedým lakem a leštěným povrchem. Pneumatiky mají rozměr 235/40 R 18.
Sportovní parametrické řízení AMG a vysokovýkonná brzdová soustava AMG
Sportovní parametrické řízení AMG s elektromechanickým posilovačem a konstantním převodem (14,5:1) umožňuje vysokou preciznost řízení a agilitu. Elektromotor posilovače řízení je umístěn prostorově nenáročně na pastorku převodky řízení a jeho účinek má pro AMG specifickou charakteristiku závislou na rychlosti jízdy. Vysokovýkonná brzdová soustava AMG, zajišťující spontánní a spolehlivé zpomalení, je vybavena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením a odvrtáváním na všech kolech s rozměry 350×32 mm vpředu a 330×22 mm vzadu.
Vnější design se sportovními a svalnatými rysy Emocionální vnější design nových vozů Mercedes-Benz třídy A s novým dynamickým stylem, skulpturálními tvary a bočními charakterovými liniemi doplnil Mercedes-AMG zřetelně sportovními a svalnatými rysy. A 45 AMG je tak i po vizuální stránce nezaměnitelným vysokovýkonným automobilem – zkrátka skutečným AMG.
Příď typu A 45 AMG je definována maskou chladiče AMG „Twin Blade“ a příčnou lištou v předním nárazníku AMG s matným titanově šedým lakem. Markantní černé aerodynamické prvky jsou vedle velkých bočních otvorů pro přívod chladicího vzduchu. Vizuální napětí při pohledu z boku zaručují nejen kola AMG z lehké slitiny v designu s dvojitými paprsky, ale i rozšíření bočních prahů s lištami v matném titanově šedém odstínu. Exkluzivně pro vrcholný model třídy A je vyhrazen nápis „TURBO AMG“ na blatníku. Do zadního nárazníku AMG s naznačenými bočními ventilačními otvory je vložen difuzor a ozdobný prvek v matném titanově šedém odstínu. Dvě hranaté chromované koncovky sportovní výfukové soustavy AMG s výfukovou klapkou podtrhují dominantní vzhled.
Dynamický a exkluzivní design a výbava interiéru
Nový A 45 AMG fascinuje také uvnitř dynamikou a exkluzivitou, což jsou typické rysy vozů Mercedes-AMG. Sportovní sedadla, čalouněná umělou kůží ARTICO/tkaninou z mikrovláken DINAMICA s červeným kontrastním ozdobným stehováním, multifunkční sportovní volant s páčkami pro manuální řazení a AMG DRIVE UNIT stanovují nová měřítka jak svým vzhledem, tak svou kvalitou. Ozdobné obložení na přístrojové desce má vzhled uhlíkového kompozitu – a dokonale s ním ladí pět trysek ventilační soustavy v kombinaci černá/červená, červené bezpečnostní pásy a prahové lišty AMG. Sdružený přístroj AMG informuje prostřednictvím centrálního barevného displeje s hlavním menu AMG a funkcí RACETIMER.
Pro individualizaci typu A 45 AMG jsou na výběr rozmanité prvky výbavy na přání (výběr):
• Aerodynamický paket AMG: zadní spoiler AMG, přídavné aerodynamické prvky na předním nárazníku, větší přední spoiler • Kryty vnějších zpětných zrcátek AMG Carbon • Vnější paket AMG Carbon: přední spoiler, lišty v rozšířeních bočních prahů a ozdobný prvek v zadním nárazníku ze skutečného uhlíkového kompozitu • Zadní spoiler AMG • Exkluzivní paket AMG • Mnohopaprsková kola AMG z lehké slitiny s rozměrem 8×19 a pneumatikami s rozměrem 235/35 R 19 ve dvou variantách: lakovaná titanově šedým odstínem a leštěná nebo lakovaná matně černým lakem s leštěným okrajem ráfku • Paket AMG Night: tmavě tónovaná skla oken, černě eloxované ozdobné okenní lišty, černě chromované koncovky výfukové soustavy, stříbrně chromované lamely masky chladiče, leskle černou barvou lakovaný přední spoiler, vnější zpětná zrcátka, lišty v rozšířeních bočních prahů a ozdobný prvek v zadním nárazníku • Výfuková soustava AMG Performance, včetně koncovek ve specifickém designu • Podvozek AMG Performance s tužší charakteristikou pružin a tlumičů • Volant AMG Performance a páka voliče E-SELECT, elektronický klíček s logem AMG • Sedadla AMG Performance • Černé kryty matic AMG pro upevnění kol s krytem náboje kola v designu matice centrálního upevnění kola (pouze pro standardní kola AMG z lehké slitiny) • Červeně lakované brzdové třmeny
Expresivní a exkluzivní: A 45 AMG „Edition 1“
A 45 AMG „Edition 1“ zaujímá svým vzhledem i technikou výjimečné postavení. Stejně jako u CLS 63 AMG Shooting Brake fascinuje kompletně vybavená modelová varianta „Edition 1“ expresivní kompozicí exkluzivních detailů vnější i vnitřní výbavy. A 45 AMG „Edition 1“ dává najevo blízkost k motoristickému sportu. Vnější lak v bílém odstínu Cirrus koresponduje se sportovními pruhy AMG v matném grafitově šedém odstínu na kapotě motoru, střeše a bocích. Trvalý dojem zanechávají červené ozdobné prvky na masce chladiče, vnějších zpětných zrcátkách a zadním spoileru. Jako dokonalý doplněk se prezentují červeně lakované brzdové třmeny a matně černou barvou lakovaná mnohopaprsková kola AMG z lehké slitiny se speciálními kryty nábojů kol v designu matice centrálního upevnění kola. Na kolech z lehké slitiny s rozměrem 8×19 jsou namontovány pneumatiky rozměru 235/35 R 19. Ke standardní výbavě verze „Edition 1“ patří paket AMG Night a aerodynamický paket, jejichž prvky dokonale završují úpravy inspirované světem motoristického sportu.
Také v interiéru typu A 45 AMG „Edition 1“ dominují barvy černá a červená. Sedadla AMG Performance, čalouněná kombinací umělé kůže ARTICO a tkaniny z mikrovláken DINAMICA, jsou zdobena červeným kontrastním stehováním, stejně jako horní část přístrojové desky, obšitá umělou kůží ARTICO, a volant AMG Performance, obšitý kombinací kůže Nappa/tkaniny z mikrovláken DINAMICA. Dalším vizuálně přitažlivým prvkem je páka voliče E-SELECT s vyraženým logem AMG a štítek „Edition 1“ na AMG DRIVE UNIT.
A 45 AMG oslaví světovou premiéru na Ženevském autosalonu, který otvírá své brány 5.3.2013. Prodej bude zahájen 8. dubna 2013 a uvedení na trh je plánováno na červen. Interaktivní zážitky s novou hvězdou AMG umožňuje speciálně pro A 45 AMG vyvinutá internetová stránka. Komentáře, videa a fotografie fanoušků stránek AMG na Twitteru a Facebooku budou navíc přístupné pro všechny návštěvníky na zdi příslušných stránek a umožní zároveň uveřejňovat vlastní komentáře.